Mašīnu industrija nemitīgi attīstās, bet braukšanas likumi nemainās jau aptuveni 30 gadus. Vai nav pienācis laiks tos uzlabot?
Mašīnu industrija nemitīgi attīstās, bet braukšanas likumi nemainās jau aptuveni 30 gadus. Vai nav pienācis laiks tos uzlabot?
Parunāsim par braukšanas ātrumiem ārpus pilsētām. Ātrums 90 km/h ir jau kādus 30 gadus un nav mainīts (izņēmumu vietās 100 km/h). Bet mašīnas arī tiek uzlabotas 30 gadus. Un mūsdienu mašīnā braukt uz 120 km/h ir drošāk kā žigulī uz 90 km/h. Neesmu testējis, bet pieļauju, ka tā ir. Pieļauju, ka ātrums 90 km/h tika izvēlēts, lai krīzes gadījumos varētu apstāties, bet atkal, salīdzinot ar veco žiguli, mūsdienu mašīnas var apstāties no 120 km/h varbūt pat ātrāk kā žigulis no 90 km/h. Palabojiet mani komentāros, ja maldos.
Ja viss, ko esmu minējis ir tiesa, tad kādēļ mums ar jaunām, labām, drošām mašīnām jābrauc uz 90 km/h, ja droši varētu braukt un krīzes situācijās reaģēt arī uz 120 km/h? 90 km/h izveidoja priekš tā laika mašīnām, tagad ir pagājuši aptuveni 30 gadi, vai nav pienācis laiks arī likumam iet uz priekšu?
Ja ieviestu braukšanas ātrumu 120 km/h, tas nenozīmē, ka vecākām mašīnām, kurās nav droši braukt uz 120 km/h, būtu tas jādara. Tādēļ atļautais ātrums būtu 90- 120 km/h. Bet jāpiekrīt, ka dažādie atļautie braukšanas ātrumi varētu izraisīt haosu uz ceļiem. Par labāku risinājumu tam neesmu domājis.
Vēl viena doma, ko vēlos pieminēt ir braukšanas sodu atvieglojumi lielajiem nodokļu maksātājiem (uzņēmējiem u.t.t.). Visi (gandrīz) maksā nodokļus, bet tieši viņi visvairāk, tāpēc būtu loģiski, ja valsts izrādītu kādu pretimnākšanu un, piemēram, braukšanas ziņā dotu atvieglinājumus vai privilēģijas, piemēram, samaksa par sodiem būtu mazāka.
Uzņēmēji un lielo algu saņēmēji var atļauties iegādāties sev labākas mašīnas, piemēram, Porsche. Un man nav saprotams, kāpēc Porsche, kura var apstāties no 130 km/h tik pat ātri kā dažas modernās mašīnas no 100 km/h vai manevrēt pie ātruma 130 km/h tik pat labi dažas modernās mašīnas pie 100 km/h, jābrauc tik pat lēni? No malas tas izskatās pēc vienlīdzības idejas īstenošanas, bet tā nevar būt! Ja klasē ir 20 stulbi un 4 gudri studenti, tad gudrajiem vajadzētu sevi pazemināt līdz idiotu līmenim par spīti tam, ka spēj izdarīt vairāk un labāk? Neloģiski. Bet braukšanas sistēmā tā pagaidām ir.
Liela loma ir braucējiem, ko neesmu ņēmis vērā. Mans koncepts ir nepilnvērtīgs, bet likumos ir nepieciešama attīstība šajā jomā. Tas būtu tā pat kā liks visiem mazgāt veļu ar rokām par spīti tam, ka ir izgudrotas veļas mašīnas, un dažiem tādas ir mājās.
Šī problēma nav tikai Latvijā, bet visā pasaulē. Lietuvā vispār jaunie braucēji drīkst braukt līdz 70/80 km/h pirmo gadu vai divus.
Problēma nav mašīnās. Prolēma ir vadītājos. Ja būs atļauts braukt 90-120 tad uz 120 brauks gan tie, kuriem to droši ļauj darīt gan mašīna, gan pieredze, gan arī tie, kas dienu atpakaļ dabūja tiesības un brauc ar vecu grabažu. Tādā situācijā avārijas būs vēl vairāk. Līdz ar to tagad uz ceļiem ir princips kā skolā - ja daži nesaprot, kā jāuzvedas, tad cieš visa klase. Mūsu gadījumā tāpēc uz 90 jābrauc visiem.
Uzņēmēji jau tā brauc kā grib un satiksmes noteikumi viņus nesatrauc. Mēnesī samaksāt 150 EUR sodos viņus nesatrauc. Es pat domāju, ka nevis atvieglojumus kādam, bet sodiem jāpieaug pēc atkārtotiem pārkāpumiem.
80% gadījumu uz šosejas garām aizlido tieši dārgi X5 bembji vai tie paši porcshe, šaubos vai būtu laba ideja viņiem vēl vairāk samazināt sodus
Dīvaina sāpe tev, bet jebkurā gadījumā neatbalstu ne vienu, ne otru ideju un piekrītu abiem iepriekšrakstītājiem. Jaunie gan varētu braukt tikai uz 70 pāris gadus, tas man patiktu.
Latvijas ceļi un liela daļa mašīnu (kas ir vidēji 15-20 gadus vecas) nav tam domātas. Pirmkārt jau ceļu dēļ, kas attiecīgi tikai mašīnām ritošo plēš lupatās un kur nu bez tām visām ķīmijām , ko kaisa un smidzina uz ceļiem, dēļ kā pat jaunas mašīnas no salona pāris gadu laikā jau sāk slimot ar rūsu. Un protams braukšanas kultūra+katra braukšanas stāžs/pieredze. Un mēs par cik neesam vienīgie ceļu satiksmes dalībnieki - jāņem vērā arī visi, kas no ārzemēm brauc cauri un arī tiem ir sava braukšanas kultūra. Kas attiecas uz uzņēmējiem - neredzu problēmu. Ja nauda atļauj nopirkt krutu mašīnu ar kuru pārkāpt noteikumus, tad neapšaubāmi atradīsies arī nauda par ko viņu uzturēt kārtībā, iziet TA, samaksāt nodokļus un saņemtos sodus! Pretējā gadījumā vai nu lai brauc kā visi normāli cilvēki vai arī lai pārvietojas ar sabiedrisko/velosipēdu/kājām.
lielākā daļa Latvijas ceļi ir izrēķināti ātrumam 90Km/h .. Līkuma rādīus, ceļa sasvere utt.. daudzi faktori
vienkārši vecākas mašīnas neizņems līkumu- un līķu kalni augs.. diezvai tev patiks ka kāds tev Pilnīgi jaunā un drošā mašīnā līkumā ieskries "purnā" .. Protams ir ceļi kur mierīgi varētu palielināt ātrumu nu vismaz līdz 110-120 .. bet tādu ir maz..
Nu gan autors sasapņojies. Pirmkārt, lai tik krasi palielinātu braukšanas ātrumu ir jābūt ļoti augtsam autobraukšanas kultūras līmenim, vismaz elementārai atbildības sajūtai un labiem ceļiem. Ja jums tagad oficiāli visur atļautu vālēt ar 120 km/h, tad reālais iedzīvotāju skaits dažu gadu laikā saruktu līdz nepilnam miljonam. Paskat' pat tagad - noasfaltē jums 200m ceļa posmu, un tur uzreiz nedēļas laikā 20 censoņi nositas kā mušas.