Tad nu mazs ieskatiņš vēl pāris auto logo izcelsmēs un to nozīmē :) Šoreiz varbūt par ne tik populārām ,bet ne mazāk interesantām, auto logo izcelsmēm un nozīmi. :)
Logotips /3/, uzzini ko tas nozīmē!8
125
6
Peugeot - Franču kompānijas saknes meklējamas vēl XIX gadsimta sākumā, kad Pežo ģimenes manufaktūra Sošo pilsētiņā izgatavoja zāģu asmeņus, pulksteņu atsperes un citus metāla izstrādājumus.1847. gadā Emils Pežo reģistrēja emblēmu ar lauvas siluetu, ko bija izgatavojis juvilieris Džastins Bleizers (spēcīgs uzvārds :D ). Starp citu, pirmais Peugeot automobilis tika uzbūvēts krietni vēlāk - 1891. gadā. Sākumā emblēma bija attēlots grotesks uz bultas stāvošs lauvas tēviņš. Vēlāk lauva tika stilizēta un vairākkārt mainija pozas ( o jā) . No 1960. līdz 1980. gadam emblēma bija redzama zvēru karaļa galva. Pēc tam lauva uzcēlās pakaļkājās , un tāda tā dižojas joprojām.
Renault - 1900. gadā kompānijas renault pirmajā emblēmā bija attēloti triju brāļu autobūvētāju iniciāļi. 1906. gadā burtus nomainija ar stilizētu auto priekšpuses attēlu. Pirmā pasaules kara laikā automobiļi tika atstāti novārtā, un uzņēmums koncentrēja uzmanību un spēkus tanku ražošanā. tas bija tik veiksmīgs bizness, ka kara nobeigumā emblēmā mašīnas purnu nomainija tanks. 1925. gadā tika ieviests raksturīgais rombs. tas gan bija , kā auto radiatora režģis - horizontāli svītrots. 1972. gadā rombs ieguva telpisku veidolu un Renault vārds no tā tika izņemts.
Reklāma
Škoda - Spārnotā bulta - vienkārši un bez jebkāda zemteksta- nepārprotami simbolizē ātrumu. Idejas autors bija Pilzenes Filiāleskomercdirektors Tomašs Magličs.( nu nē, nejau tās Pilzenes :) ). Pirmo reizi šis simbols Škoda emblēmā parādijās 1926. gadā un bez izmaiņām tika izmantots 63 gadus. 1999, gadā gaiši zilā bulta tika pārkrāsota zaļā krāsā, tādejādi norādot videi draudzīgo ražošanu. savukārt to skaujošais aplis kļuva melns, tas piešķīra emblēmai lielāku svaru.
SAAB - 1969. gadā, apvienojot spēkus kravas automobīlu ražotājam Scania Vabis un aviācijas kompānijai Svenska Aeroplan Aktiebolget, tika izveidots uzņēmums SAAB-Scania. Sākotnējā emblēma izskatījas kā divi kopā savīti gredzeni, kurus veidoja Zviedrijas dienvidu provinces Skones vēsturiskais simbols - mistiskais radījums ar ērgļa galvu un lauvas krēpēm. Pēc tam , kad SAAB ar General Motors atkal tika šķirts no Scania, no logotipa vienkārši tika izņemts otrs Scania gredzens.
Toyota - Japāņu autokompānijas logotipā ir kopā savītas trīs elipses. Divi mazākie, perpendikulāri novietotie ovāli, kas grafiski it kā veido burtu T, simbolizē uz abpusēju uzticību balstītas attiecības starp klientiem un Toyota. Fonā novietotā lielākā elipse norāda uz ražotāja tehniskās jaunrades visaptverošo raksturu. Savukārt kompozīcijas mijiedarbība sola neierobežotas iespējas.
Reklāma
Mazda - 1936. gadā izveidotā pirmā Mazda Motor Manufacturer emblēma bija stilizēts M burts, kas simbolizēja Hirosimai raksturīgos trīs kalnus. Pēc tam vairākkārt notika mēģinājumi mākslanieciski noformēt nosaukumu, taču neviens par logotipu tā īsti akceptēts netika. 1991. gadā Japāņu ražotājs sāka izplatīt aplī ieskautu rombu - saules un liesmas simbolu. Bet 1997. gadā slavenais imidžmeikeris Rejs Jošimara pēc kompānijas pasūtijuma radīja moderno logotipu. Plastiski veidotais V simbolizē atplestus spārnus, kuri simbolizē radošumu, misijas apziņu, uzticamību un elastību. Pēc manām domām pie logo piestrādāts vairāk kā pi mašīnām (giggle) jokojos protams , bet simbola nozīme skaisti paskaidrota :)
VOLVO - Atvasinājumā no Latīņu valodas Volvo nozīmē es ripoju. (ko Tu neteiksi ) Nosaukums cēlies no gultņu kompānijas SKF, kur vēsturiski meklējamas zviedru autokompānijas saknes. Aplis un slīpi augšup vērstā bulta simbolizē Marsa vairogu un šķēpu, bet alķīmijā tas pazīstams kā dzelzs simbols. Tas savulaik izvēlēts , lai uzsvērtu Volvo automašīnu konstruktīvo stingrību un izturību, uzticamību un drošību. par drošību es nešaubos :)