Ir pierasta un visiem zināma lieta, ka agrāk pirms iekšdedzes dzinēju ēras kuģus darbināja ar tvaika dzinēju un dzelzceļa sastāvus vilka tvaika lokomatīves, bet varbūt ne visiem ir zināms, ka kādreiz diezgan parasta lieta bija sastapt uz ceļa arī ar tvaika dzinēju darbināmas automašīnas. Savus ziedu laikus ar tvaiku darbināmi auto piedzīvoja 19.gs. pēdējā dekādē un 20.gs. sākumā un vispopulārākās tās bija Lielbritānijā. Kopumā šajā laika periodā vairāk vai mazāk veiksmīgi ar tvaika automašīnu ražošanu nodarbojās ap 160 uzņēmumi un tikai daži no tiem atradās ārpus Lielbritānijas. Pamatā tvaika automašīnas tika izmantotas kravu pārvadājumiem un arī pasažieru komercpārvadājumiem ar tvaika autobusiem. Kā vieglais autotransports mūsdienu izpratnē tās tika izmantotas retāk, jo tvaika dzinēja gabarīti ir apjomīgāki, kā arī ekspluatācija nav tik vienkārša - lai uzkarsētu ūdeni un panāktu vajadzīgo spiedienu tvaika katlā, to bija nepieciešams iekurināt krietnu laiku pirms braukšanas.
Lielceļa lokomotīves10
Tvaika autobuss Londonā izmantots laikā no 1909.-1919.g.
Viens no veiksmīgākajiem tvaika automašīnu ražotājiem bija Sentinel Waggon Works. Attēlā Viens no pirmajiem 1906.g. ražotajiem Sentinel modeļiem.
1924.g. Super Sentinel modelis tika ražots kompānijas jaunuzbūvētajā rūpnīcā Shrewsbury uz konveijera līnijas līdzīgi kā Ford T modelis. Kopumā saražotas 1550 šī modeļa automašīnas, kas tiem laikiem ir ievērojams apjoms.
1929.g. Sentinel DG8 modelis. Zemāk pievienotajā video var redzēt restaurētu šī modeļa automašīnu darbībā. Lai iegūtu braukšanai nepieciešamo spiedienu automašīnas tvaika katlā, tas jākurina apmēram divas stundas un tā braukšanas ātrums ir ap 20 mph (apm. 32 kmh)
Sentinel steam bus
Sentinel DG4 modelis
Viens no pēdējiem modeļiem Sentinel S4. Ap 1930.g. tvaika dzinēju automašīnas sāka savas pozīcijas aizvien vairāk zaudēt a/m ar iekšdedzes dzinēju un vairums autoražotāji partrauca tās ražot vai pārgāja uz dīzeļdzinēju a/m ražošanu. 1932.g. Sentinel palika vienīgais ražotājs, kas vēl turpināja ražot tvaika dzinēju automašīnas.Pēdējo triecienu plašai tvaika automašīnu ekspluatācijai pielika britu valdība 1933.g. uzsākot a/m ceļa nodokļa aprēķināšanu pēc a/m masas (tvaika a/m bija ievērojami smagākas) un 1934.g. samazinot nodokļu likmes naftas produktiem. Pēc tam ļoti daudzas tvaika a/m tika sagrieztas metāllūžņos, jo to ekspluatācija kļuva neizdevīga. Par spīti šiem visiem negatīvajiem apstākļiem, Sentinel turpināja ražot tvaika a/m līdz 1938.g., bet 1950to gadu sākumā saražoja 100 automašīnas eksportam uz Argentīnu, kur tās tika izmantotas ogļu raktuvēs un vismaz divas no šīm automašīnām ir saglabājušās līdz mūsdienām.
Lai gan 30tajos gados tvaika dzinējus strauji izkonkurēja iekšdedzes dzinējs, šīs a/m uz ceļa varēja sastapt vēl līdz 50tajiem gadiem un vēl pēc 1960.g. komerciālos nolūkos Sentinel markas a/m izmantoja uzņēmums Brown Bayley Steels.