Šoreiz es Jums pastāstīšu par pasaulē lielāko frontālo iekrāvēju, kas vienā piegājienā spēj pacelt līdz pat 80 tonnām materiālu, līdz ar to šo mašīnu var izmantot tikai raktuvēs, kuru īpašnieki var atļauties izmantot lielās raktuvju kravas mašīnas, kā piemērām Belaz75710.
Le Tourneau L2350 – Pasaules lielākais frontālais iekrāvējs!13
Šo milzeni projektēja, izstrādāja un uzbūvēja Amerikāņu kompānija Le Tourneau of Longview. Tirgū šī mašīna nonāca 2000.gadā un uzņēmums gadā saražo līdz pat 30 šādiem milzeņiem, ar vidējo vienas vienības cenu 1.32 miljoni eiro.
Kā jau pēc attāliem varat manīt, mašīna ir milzīga, proti, 20.3 metrus gara, 6.43 metrus augsta un 6.7 metrus plata. L2350 var iekraut materiālus kravas nodalījumos, kuri ir pat 9.9 metrus augsti, piemēram, lielajām raktuvju mašīnām kravaskastes borta augstums vidēji ir 5.5-6.5 metru augstumā.
Tāpat šai mašīnai ir visnotaļ iespaidīgs svars, proti, 260 tonnas un patiesībā šāds svars mašīnai ir arī nepieciešams, lai tā varētu droši(stabili) strādāt ar tādiem smagumiem kādiem tā strādā. Attiecīgi vienā kausa grābienā šī mašīna var pagrābt līdz pat 53.5 m^3 resursu, kas var svērt līdz pat 80 tonnām.
Tas nozīmē, ka ja Jūs vēlētos, tad varētu pacelt jebkuru moderno kaujas tanku un iekraut kādā kravas kastē. Tāpat šai mašīnai kausā ietilpst vairāk resursi nekā vairumam grants vedēju(kravas mašīnu) kuras mēs varam sastapt uz mūsu ceļiem.
Tāpat šai mašīnai Jūs riteņus noteikti nevēlētos sadurt uz kāda asuma, jo viena riteņa masa ir tuvu 7 tonnām un to nomaiņa izmaksā ap 60 000 eiro. Tāpat jāņem vērā zaudējumi, kas radīsies no dīkstāves, jo pilnam riteņa nomaiņas procesam ir nepieciešamas vairākas dienas. Tāpēc bieži šo mašīnu riteņi tiek pārklāti ar aizsargājošām „bruņām”, lai samazinātu iespēju, ka tās tiks kādā veidā bojātas.
Šo briesmoni uz priekšu dzen visnotaļ iespaidīgs motors, proti, 2300 z/s dīzeļa dzinējs, kas nodrošina to, ka šī mašīna pa raktuvēm var pārvietoties ar 16 km/h lielu ātrumu. Tāpat šai mašīnai bākā ieiet gandrīz 4000 litri degvielas, ko tā var izlietot nepilnas darbadienas laikā, tāpat motora dzesēšanai ir nepieciešam 500 litri antifrīza. Un lai hidraulika spētu funkcionēt tai ir nepieciešami 1230 litri eļļās.
L-2350 ir spējīgs tikai ar pāris piegājieniem piekraut pat viss lielākas raktuvju mašīnas, nodrošinot to, ka kravas mašīnas ir iespējams uzpildīt ar resursiem pāris minūšu laikā! Un kad tiek strādāts ar šādiem resursu daudzumiem tad laiks un ātrums ir no svara.