Lada Samara Eva rallija bolīda izstrāde tika uzsākta 1986.gadā ВФТС (Viļņas transporta līdzekļu fabrikā), kad rallija automašīnu motora jauda jau pārsniedza 300zs un ar vienkāŗšu modificētu VAZ-2105 motoru konkurēt vairs nevarēja.
Lada Samara Eva rallija bolīda izstrāde tika uzsākta 1986.gadā ВФТС (Viļņas transporta līdzekļu fabrikā), kad rallija automašīnu motora jauda jau pārsniedza 300zs un ar vienkāŗšu modificētu VAZ-2105 motoru konkurēt vairs nevarēja.
Jāatzīst, ka patiesībā no astotā žigulīša projektā palika tikai priekšējais stikls, durvis un lukturi. Virsbūve tika izgatavota no plastikāta, kas stiprinājās uz cauruļu rāmja ar drošības karkasu. Dzinējs tika pārvietots uz auto aizmuguri, lai uzlabotu auto līdzsvarojumu. Tika izmantots VAZ-2106 dzinējs, kas tika uzvīlēts līdz 1860 kubikcentrimetriem, aprīkots ar 16 vārstu galvu, turbīnu un "Lucas" izplūdes sistēmu.
Auto virsbūves priekšējā daļa tika izgatavota divos variantos: dienas un nakts. Nakts variantā auto priekšā bija uzkarināta "lustra" - čerti jaudīgi miglas lukturi.
1987. gadā uz Lada Eva bāzes tika izgatavots pilnpiedziņas prototips S-Proto ar motora jaudu 350 zs, taču dēļ izmaiņam B rallija grupā, diemžēl, ši auto modeļa ražošana tā arī netika uzsakta un tas palika tikai kā prototips.
1990os gados, sabrūkot PSRS, Viļņas autofabrika vairs neuznēmās auto sagatavošanu Dakāras rallijam. Tālāk stafeti pārnēma firma POCH - Ladas izplatītājs Francijā. Jaunajai Lada Samara T3 tika uzstādīts vācu Porsche dzinējs 3,6 litri (400 zs), Porsche 959 pilnpiedziņas transmisija un piekare, kura speciāli tika izstrādāta Tupoļeva konstruktoru birojā, bet virsbūve tikai izgatavota no kompozītmateriāliem. Šāds Lada/Porsche hibrīds maksāja 150 000 USD un sasniedza 220km/h ātrumu
Lada Samara T3 ieņēma 6.vietu Parīze - Dakāra rallijā 1990.gadā un 5.vietu 1991. gadā, kā arī 2.vietu Tunisas rallijā 1990. gadā un 1.vietu Faraonu rallijā Āfrikā nākošajā gadā.