Kādreiz nebija tik aktuāla "zaļā" domāšana un kokus ar krūmājiem reizēm izvēlējas neitralizēt visnotaļ interesantos veidos, piemēram, ar šo 175 tonnas smago briesmoni.
LE TOURNEAU G175 - milzu mašīna koku dragāšanai!27
Šis zvērs tika uzbūvēts ASV 1960.gadā ar mērķi attīrīt no kokiem ieleju, kura tiktu appludināta, būvējot dambi pie Mackenzie. Šis mašīnās veidotāji bija plānojuši, ka tā būs spējīga īsā laikā attīrīt no kokiem lielas platības, sadragājot un iespiežot kokus zemē un ļaujot tiem sakalst saulē, tādā veidā nodrošinot to, ka pēc tam attīrīto teritoriju ir vieglāk apstrādāt. Bet dzīvē viss nebija tik vienkārši!
Ja runājam par izmēriem, tad šis zvērs bija milzīgs un tas arī ir pašsaprotami, jo tā galvenais uzdevums bija sadragāt kokus. Šī mašīna bija 17.1 metrus gara, 10.7 metrus plata un 6.4 metrus augsta. Un mašīnas svars sasniedza 175 tonnas.
Šai mašīnai tika iztērēti apmēram 15 miljoni ASV dolāri, lai to uzbūvētu un saliktu. Tik lielu mašīnu nebija iespējams nogādāt darba vietā vienā gabalā. Tāpēc to pārveda pa gabaliem ar sešām kravas mašīnām un mašīnas salikšanai bija nepieciešamas četras dienas. Bet tā vēl bija vieglākā daļa no darba, un strādniekiem priekšā vēl bija daudzi izaicinājumi.
Kā pirmais izaicinājums bija tikt ar šo mašīnu līdz darba vietai, kura bija apmēram 6.4 km attālumā. Vairākkārtīgi iestiegot dubļos, nepieciešamība pielīdzināt kalna nogāzi, lai tas spētu tajā uzbraukt un visbeidzot ziemas pienākšana panāca to, ka darbi tika iesaldēti līdz nākošajai vasarai. Uz ziemas sākumu šī mašīna bija tikusi 4 km attālumā no mērķa, un šīs distances pievarēšanai mašīnai vajadzēja tikai nieka 2 nedēļas.
Bet problēmas sekoja arī mašīnai nākamajā sezonā, proti, dzinēja problēmas un iestigšana nebija nekas īpašs. Un no maija vidus līdz jūlija beigām šī mašīna bija attīrījusi tikai 137 hektārus meža un krūmāju. Bet lietas gāja uz labo pusi un vasaras otrajā pusē darba apjoms palielinājās un uz 17 novembri bija attīrīti papildus 910 hektāri.
Pēc šī datuma mašīna tika atkal nolikta ziemas miegā, taču turpmākas kustības tā tik drīz neredzēja. Proti, pagāja 20 gadi, kamēr tā tika atkal iekustināta, un šoreiz tas nebija darba vajadzībām.
Mašīna tika sadalīta 6 daļās un iekrauta divās lielas kravas mašīnās. Izjaukšanai bija nepieciešami divi ceļamkrāni, un vēl sešas ar pusi stundas, lai iekrautu izjaukto milzeni kravas mašīnās. Pēc tam konvojs devās ceļā uz tagadējo mašīnas atrašanās vietu, proti, netālu no Mackenzie pilsētas, kur tas ir novietots kā piemineklis un kalpo kā tūristu piesaistes objekts,
Šie iespaidīgie „riteņi” nodrošināja to, ka kokiem nebija nekādas izredzes stāties pretī šim masīvajam briesmonim.