local-stats-pixel fb-conv-api

Kravas mašīna Mercedes3

45 5

Mercedes-Benz. Izdzirdot Mercedes-Benz ,tad vairums domā par sidanu ,kam ir skaists dizains un dārga cena ,bet ir arī kravas mašīna Mercedes par kuru jūs ,iespējams, neesat nekad dzirdējuši.

Mercedes Actros. Priekš vācu kompānijas Actros ir galvenais dārgums. Actros bija 3 reizes nominēts uz nomināciju "Labākā gada mašīna". Pa 16 gadiem Actros izies lielu modernizāciju. Un šī vieta ,kur šo visu ražo atrodas Vācijā ,pilsētā - Worth am Rhein. Šeit ir māja priekš Mercedes Actros. Šo vietu redzot ,tad varētu padomāt ,ka te ražo ieročus ,bet nē ,te ražo Mercedes. Te slēpj jaunāko Mercedes Actros uz kuru izstrādāšanu aizgāja 8 gadi un 1 miljards Eiro. Lai neviens neredzētu šo mašīnu ,tad nevienam viesam nevarēja ieiet šeit. Šī rūpnīca ir 3 miljonu kvadrātmetru laukumā. Šī rūpnīca ir lielākā pasaulē ,kurā ražo kravas mašīnas. Rūpnīca ir sadalīta 3 daļās ,kur dara dažādas lietas priekš Actros. Lai pārvietotos ,tad strādnieki izmanto velosipēdu.

Pa gadu no šīs rūpnīcas iziet 80'000 kravas mašīnas. Strādājot 2 maiņās ,tad viņi dienā savāc 400 mašīnas ,jeb ,apmēram, 20 mašīnas stundā ,jeb 1 mašīna 3 minūtēs. Šeit ražo dažādas mašīnas ,par kurām strādā ļoti daudz strādnieku ,lai būtu gatava mašīna. Jūs jautāsiet ,kapēc tad vajag ieviest jaunos modeļus ,ja iepriekšēji bija izcili? Šeit ir divas atbildes - Mašīna ir jau 10-15 gadus pārdošanā un 2. atbilde ir tāda ,ka Eiropā aug standarti un īpašniekiem vajag ekonomiskas un ekoloģiskas mašīnas. Iespējams ,jūs nekad nevadīsiet šo mašīnu ,bet no kravas mašīnam ir atkarīga jūsu dzīve ,jo kravas mašīnas pārvadā - produktus ,mēbeles ,apģērbu un daudz ko citu.

Kravas mašīna sastāv no šasijas un bāzes. Tagad paskatīsimies ,kā rodas jaunas Mercedes Actross 2013.

Šasija ir pamats kravas mašīnai ,jo tā uzturēs riepas,dzinēju. Kad Šasijas pamati ir gatavi ,tad uz beigām uzliek ass ar kuras palīdzību mašīnas var braukt ,jo uz asīm uzliek riepas. Parasti kravas mašīnām ir 2 asis ,1 priekšā un 1 aizmugurē ,bet i arī dažreiz gadījumi ,kad uzliek 1 asi priekšā un 3 aizmugurē. Uz priekšējām asīm novieto kabīni ,bet aizmugurējās nosaka ,cik mašīna varēs pārvietot kravas. Actros ,kuram aizmugurē ir 3 asis ļoti viegli var vest 30 tonnas kravas. Tālāk ,kad šasija ir gatava ,tad tālāk dodas tur ,kur apgriež otrādi šasiju un uz asīm uzliek armotizātorus. Kad viss ir gatavs ,tad to apgriež atpakaļ.

Pagaidām viņi gatavo šasiju ,tad otrajā cehā gatavo kabīni. Lai kabīni saliktu ,tad uz tām strādā 350 robotu. Piemēram ,kad kāds cilvēks pasūta kravas mašīnu ,tad rūpnīcai ir tikai 6 nedēļās ,lai pasūtītu visas vajadzīgās detaļas. Tās sagatavo jau pirms tā ,lai viss ritētu ātrāk. Mašīnas salikšanai nepieciešams 6 die

nas ,lai saliktu 4000 detaļu. Tā kā šeit strādā roboti ,tad kabīni ar paneļiem viņi var savākt pa 9 stundām. Bet arī pēc robota darba šeit nepieciešams cilvēks ,kurš visu pārbaudīs. Lai labi pārbaudītu ,tad nepieciešams katru kabīni izmērēt 400 reizes. Izejot pārbaudi kabīne iet tālak pa celiņu. Kopumā ,lai kabīni saliktu kopā ar šasiju ,tad kabīne iziet 5km ceļu. Pēctam viņa iet uz krāsošanas centru ,kur sākumā viņu ieliek vannā ,kur ir 300'000l ūdens un tad arī tālāk uzliek krāsu pēc izvēles. Lai visu nokrāsotu un krāsa izžūtu ir nepieciešamas 19 stundas. Arī krāsošana tiek pārbaudīta ,sākumā dators pārbauda mašīnas krāsu ar standartiem. Kad dators pārbauda ,tad cilvēki arī pārbauda krāsu. Kad viss tiek pārbaudīts ,tad tālak tiek pieliktas durvis,bamperi,dzinējs un logi.

Pēc krāsas tiek pielikts dzinējs ,tad kabīne iet tālāk un tur tiek pielikts interjers ,jeb kabīnes iekšas. Kad interjers ir ielikts ,tad tiek pielikti logi un durvis. Kabīne ir gatava.

Kad tiek saliktas kopa šasijas un kabīnes ,tad tiek pārbaudītas lampiņas,dzinējs,bremzes un tiek ieliets benzīts,eļļa utt. Kad mašīna tiek pārbaudīta ,tad te tiek mazgāta mašīna ,kur minūtē tiek izlieti 1000L un tā tiek mazgāti 15 minūtes ,lai pārbaudītu ,vai nav kaut kur caurumu.

Vēl 50 gadus atpakaļ šajā vietā bija tikai puse laukuma ,kas ir tagad un šeit strādāja 150-200 strādnieku.Sākumā rūpnīca bija domāta priekš dzinēju izgatavošanas ,bet pašlaik šajā rūpnīcā strādā 11'000-12'000 cilvēku.

Rakstu veidoja: VonrLyStap

45 5 3 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 3

0/2000
Nu diez ko jauns jau nav tas Actros, būtu labāk par jauno Volvo FH60 uztaisījis rakstu, vot tas ir jauns, jaunāks par Actros!!!
6 0 atbildēt

Patiesībā jā! Mani arī vairāk piesaista volvo nevis mercedes. Man Mercedes pat pēc iskata nepatīk :(

3 0 atbildēt