Riepas ar radzēm ir ideālas ekspluatācijai uz apledojušiem ceļiem vai arī uz ceļiem, kas klāti ar blīvu sniega kārtu, taču uz sausa asfalta vai slapja bruģa piemērotākas ir parastās ziemas riepas bez radzēm.
”Eiropas” tipa riepas ir izstrādātas braukšanai gan pa sniegu, gan asfaltu. Jāatzīmē, ka ar ”Eiropas” tipa riepām aprīkots automobilis ir pietiekami pārliecinošs arī uz slapjiem ceļa segumiem.
”Skandināvijas” tipa ziemas riepas būs maksimāli efektīvas uz slideniem ceļiem ar piesnigušiem ceļa posmiem.
Kāds ir pareizais protektora dziļums ziemas riepām?
Minimālais pieļaujamais protektora dziļums ziemas riepām, ko nosaka Latvijas likumdošanu, ir 4 mm. Tā ir kritiskā robeža, pēc kuras ziemas riepas vairs nespēj veikt savas funkcijas. Ja protektora dziļums ir 2 mm, tas nenodrošina nepieciešamo saķeri, normālu bremzēšanu un paātrinājumu. Testi rāda, ka ar minimālo protektora dziļumu palielinās akvaplanēšanas risks, jo jaunas riepas ir daudz efektīvākas un ātrāk novada ūdeni no kontakta virsmas.
Piemēram, bremzējot ar ātrumu 50 km/h, jaunu riepu bremzēšanas ceļš ir 26,2 m, riepu ar 4 mm protektora dziļumu – par 4 m garāks – 32,3 m; savukārt ar 2 mm protektora dziļumu bremzēšanas ceļš kļūst garāks par 11 metriem!