local-stats-pixel

Kā radās moocikli!!0

Kā radās Motocikli M1A un K-125, jeb DKW-RT125 kopijas


1946. gadā, gandrīz vienlaicīgi, divi uzņēmumi sāka ražot šos vieglos motociklus. Maskavas motociklu (pirmskara periodā velosipēdu) ražotne un Degtjareva vārdā nosauktā ražotne (ZID) Kovrovā. Maskavas ražotnei (saīsinājumā MMVZ) jau bija pieredze motociklu ražošanā. 1941. gadā tā kooperējoties ar ražotnēm ZIS (vēlāk ZIL), kuri piegādāja dzinējus, un KIM (vēlāk AZLK), kuri piegādāja ātrumkārbas, tiks izlaisti motocikli M-72. Pēc kara beigām viņiem tika uzticēta motocikla M1A ar nosaukumu “MOCKBA” ražošana. Konstruēšanas darbi notika S.Semaško pārraudzībā. Bet Kovrovā speciāli motocikla K-125 radīšanai bija izveidota darba grupa N.Lopuhovskova vadībā.

Gan Maskavā, gan Kovrovā par pamatu motocikla veidošanai tika ņemts vācu 1940. gada motocikls DKW-RT125. Tam priekš tā laika bija moderna konstrukcija, pie tam tehniski attīstīta. Vācieši tajā gribēja redzēt motocikla „Volkswagenu”. Motocikls sevī ietvēra tādus tehniskos risinājumus, kā dzinējs blokā kopā ar ātrumkārbu, kājas ātrumu pārslēdzējs, u.c

Vācu DKW ražotnes atradās Padomju okupācijas zonā un pēc Padomju valdības rīkojuma ražotnes iekārtas tika demontētas, sakarā ar to, ka tā ražoja un piegādāja ieročus Verhmahtam . Rūpnīcas aprīkojums tika izvests uz Maskavu, Iževsku un Serpuhovu, kā kompensācija par nodarīto pretinieka tautas saimniecībai. Uz vācu rasējumu un tehnoloģiju bāzes radās motocikli M1A un K-125 un jau 1946. gada beigās abi motocikli nonāca sērijveida ražošanā.


1946. gada M1A “MOCKBA”

Vēl var atzīmēt, ka 2. gadus vēlāk, 1948. gadā motocikla DKW-RT125 kopijas sāka ražot tādi pazīstami uzņēmumi, kā Harley Davidson, BSA un Yamaha. Angļu BSA-D1 bija spoguļveida kopija vācu motociklam, ķēde tam atradās kreisajā nevis labajā pusē, tāpat arī ātrumu pārslēdzējs bija otrā pusē, utt.

Zschopau pilsētā bijušajos DKW ražotnes korpusos uzņēmums IFA (no 1965. gada MZ) no 1948. gada sāka izgatavot motociklus IFA-RT125. Finālā Ingolštadē arī atsāka šī motocikla ražošanu, zem motocikla sākotnējā nosaukuma. Tādā veidā 1950. gadā astoņas ražotnes septiņas valstīs ražoja vienas un tās pašas konstrukcijas motociklu.

Turpinājums sekos

Raksts ņemts no 03.1992 “Moto” žurnāla

INTERVIJA kā saka braukt motosporta braucējs!

Intervija ar „VV Moto Racing Team” vadītāju Āri Guļevski.

Moto klubs "VV Moto Racing Team" ir dibināts 2007. gadā. Tā biedri ir dažāda līmeņa un vecuma braucēji, sākot ar sportistiem, kuri pirmo reizi kāpj uz motocikla, līdz tādiem, kuri startē sacensībās pa visu Eiropu, bet visus apvieno viens - liels ātrums, maksimāla jauda, nervus stindzinošs risks, dzelzs izturība un uzvaras prieks, vienu vārdu sakot - MOTOKROSS.

Kā un kad rādās ideja, ka jādibina moto klubs "VV Moto Racing Team"?
Ideja par kluba dibināšanu radās apmēram pirms četriem gadiem. Nolēmām, ka jāizveido vieta, kur jebkuram motosportistam būtu pilns pakalpojumu serviss, lai galva nesāpētu par tehnikas glabāšanu, apkopi un mazgāšanu, zinošu treneri, savu trasi, ģērbtuvēm, dušām, utt., lai pilotam katru reizi atbraucot uz treniņu drēbes būtu tīras un tehnika kārtībā.

Kas to aizsāka?
Kluba dibinātāji - Valdis Vanags, Ivars Rubīns, Āris Guļevskis.

Cik ilgi komanda pastāv?
Kopumā klubs pastāv nu jau četrus gadus. Piedalāmies gandrīz visos sacensību seriālos, kas tiek organizēti Latvijā - LČ, LAMA, SUPERKAUSS, tomēr komandas izveidei lielāku uzmanību pievērsām tikai šogad. Tam par iemeslu kļuva „BATTERY SUPERKAUSS”.

Kāds bija sākotnējais komandas sastāvs?
Sākotnēji, komandas sastāvs tika veidots tikai no saviem kluba biedriem – Andis Valts, Ivars Rubīns, Ralfs Guļevskis, Uldis Spulle, Rihards Ginters, Jurģis Žukas, Andris Hohlačovs, kā arī citiem vairāk vai mazāk pazīstamiem Ogres motosportistiem. Taču izmainoties „BATTERY SUPERKAUSS” nolikumam un mūsu komandas sastāvam (sezonas vidū motosportu pameta Andis Valts) bijām spiesti domāt par leģionāru piesaistīšanu.

Ar ko, Jūsuprāt, „VV Moto Racing Team” atšķiras no parējām komandām?
Grūti pateikt... Pamatā mēs esam komanda, kurā brauc daudz hobija braucēji, tā ir kā draugu un domubiedru komanda. Atšķiramies ar to, ka liela uzmanība tiek pievērsta jauniešiem. Un lai mūsu biedri (īpaši jaunie censoņi) būtu lepni par savu klubu – cenšamies izcīnīt labas vietas un mazliet piedomāt pie vizuālā noformējuma.

Kādi ir „VV Moto Racing Team” komandas lielākie panākumi, uzvaras?
Šogad piedaloties Latvijas čempionātā MX85 klasē par Latvijas čempionu kļuva mūsu sportists Rihards Ginters, bet par vicečempionu - Uldis Spulle. Savukārt otrās vietas ieguvējs Latvijas čempionāta MX85B klasē ir Ralfs Guļevskis. Uzvaras ir diezgan iespaidīgas. „Battery Superkausa” čempionāta 3. posmā, kurš notika Dobelē, klubs ieguva 3. vietu. Puiši malači !!!

Vai līdzšinējos „Battery Superkausa” posmos ir sasniegts komandas iecerētais?
Tas, ka ir iegūta 3. vieta Dobelē ir labi, bet pārējos posmos tehnisku un dažu citu iemeslu dēļ tomēr nav sasniegts viss iecerētais.

Kādās sacensībās šogad vēl jūs varēs sastapt?
Ir palicis tikai pēdējais „Battery Superkausa” posms, kurā piedalīsimies un padoties negatavojamies.
Cerības liekam uz to, ka mums ir jātiek pirmajā trijniekā. Kā tas mums sanāks, redzēsim.

Kādi ir komandas plāni uz 2011.gadu?
Nākamgad viss notiksies, turpināsim piedalīties „Superkausa” sacensībās, Latvijas čempionātā (ja tāds vēl būs) un Vilka gonkās. Ja šogad SUPERKAUSĀ mēs netiksim pirmajā trijniekā, tad nākamajā gadā darīsim visu, lai obligāti tur būtu.

Komandai ir kāds moto, devīze?
Oficiāla moto pagaidām nav, bet ar laiku noteikti būs.

Un kā ir ar sponsoriem?
Kā nu bez tiem !!! Lielu paldies sakām SIA „Transekspedīcija”, SIA „Latlima”, As „Cēsu Alus”, SIA „DansG”, SIA „Kokneses Galdniecība”, Z/S „Liepavoti”, SIA „Konkas”, SIA „L2”, SIA „Max Moto”, SIA „Tilbe Agro”, SIA „Unitech”, DCshoes, FitShop, SIA „Balexmetal”, kas visas sezonas garumā turēja par mums īkšķus un materiāli atbalstīja.



16 0 0 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 0

0/2000