Droši vien esi dzirdējis par to ka pasaulē notiek daudz dažādu automobiļu sacīkšu, tomēr tā nav bijis vienmēr. Šajā rakstā aprakstīšu piesātināto autosacīkšu attīstību, kad tikai sāka atplaukt šis nu jau populārais sportaveids.
Neaizmirsti apskatīt manu profilu lai atrastu citus interesantus rakstus.
Kā izveidojās un attīstījās autosports6
Žurnālists ierosina sarīkot sacensības automobiļiem
Bija 1894. gada 22.jūlijs, un Parīzē tika dots starts pasaulē pirmajām autosacīkstēm. Cits pēc cita ik pēc 30 sekundēm tie pamazām atstāja sacensību laukumu. Tā nebija sacensība ātrumu, daudz vairāk tā bija vēlme parādīt cik automobilis ir ērts un viegli vadāms braucamais. Tāpēc nebija svarīgi kāds braucamais pieteikts: uz trim vai četriem riteņiem, ar tvaiku vai benzīnu darbināms. Galvenais nosacījums bija viens - lai priekšā nebūtu aizjūgts zirgs.
Sacensību idejas autors un organizators bija uzņēmīgs žurnālists Pjērs Žifārs. Nepilnus 130 kilometrus attālo Ruānu pirmais sasniedza Albērs Žils de Dions ar savu tvaika automobili. Tomēr lielo balvu 5000 zelta franku (mūsdienu F-1 pilota cienīga peļņa) - viņš nesaņēma, jo pēc noteikumiem tam bija jābūt ērtam un lētam ceļa izmaksās. Žūrija balvu piešķīra Albēram Lemetram, kurš finišēja otrais. Sacīkstes braucēji veica ar 90 minūšu pitstopu, kura laikā nesteidzīgi ieturēja pusdienas.
Sāk piedalīties arī sievietes
Pirmās sacensības ar sievietes līdzdalību notika 1898. gadā, turklāt divās dažādās trasēs. Braucienā Marseļa- Nica no 33 sportistiem 27 finišēja Madam Laumaille. Sieviešu autobraukšanas kustība īpaši attīstījās pēc 1900. gada. Dāmas panāca, ka viņām legāli tiek izsniedz autovadītāja tiesības, un stājās automobilistu klubos.
Autoavārijā cieš autobūves celmlauzis
Līdz ar autosacīkšu parādīšanos, tajās aktīvi sāk piedalīties šīs industrijas attīstītāji, viens no tiem - pirmās autorūpnīcas dibinātājs- Emīls Levasors, savās trešajās sacīkstēs Parīze-Marseļa-Parīze, avarēja un guva smagas traumas no kurām tā arī neatkopās, un 1897. gada 14. aprīlī nomira.
Aizsāk ilggadēju sacensību tradīciju
1900. gadā ASV miljonārs Gordons Benets, piedāvā Francijas Automobiļu klubam rīkot starptautiskas sacīkstes " The Gordon Bennet Cup" , kuram viņš sponsorētu balvas. Pirmās sacīkstes notika jau 1900. gadā, trase veda no Parīzes uz Lionu. Pēdējās sacensības norisinājās 1905. gadā, bet pēc tam Francijas Automobiļu Klubs sāka rīkot Francijas Grand Prix izcīņu.