Internetā ir ļoti daudz rakstu par to, kā vajag pārbaudīt auto pirms pirkšanas. Ir visādi pseidoeksperti, kas sniedz padomus.
Šis būs raksts par to, kā vajag apmānīt autopircēju, lai varētu nokāst no tā pajoliņa vairāk naudas. Visus šos punktus reāli izmanto autopārdevēji. Gandrīz visi. Pat tie, kuri ir "nopietni" tirgotāji.
Kā apmānīt lietoto auto pircēju?24
Samazināt odometra rādījumus.
Tas ir vislabākais veids kā uzsist automobīlim cenu. Katrs stulbais autopircējs cenšas nopirkt auto ar mazu nobraukumu. Domā, ka jo mazāks nobraukums, jo labāk. Tādi idiņi pat neaizdomājas, kāpēc tāds nobraukums ir mazs? Iespējams, ka ar auto ir maz braukts, bet tik pat labi var būt citi iemesli - auto tika sasists vai apslīcis un tas ilgi mētājās pa garāžām, stāvlaukumiem, iespējams, ka to mocīja tehniskas problēmas ( brāķis).
Turklāt, auto ir jābrauc. Ja auto nebrauc, bet ilgstoši stāv - tas nav labi. Tā stāvot izkalst eļļa, gumijas blīves nespēlējot arī kļūst cietas, sāk plaisāt. Amortizatoriem arī nav labi nelietoties ilgstoši. utt. Bet parastais, stulbais pircējs uz to nepievērš uzmanību.
Sludinājumu portālā SS.lv atvēru Latvijā populāru auto marku - audi ( pašam man riebjas šie folksvāgeni, bet zinu, ka daudzi fano). Viens no pirmajiem sludinājumiem iekrita šitais, attēlā.
2005.gada un gandrīz kā jauns!!!! Super! - iekliegtos lētticīgie naivuļi un vērtu vaļā savus makus. Pats galvenais, ka ir pat "pierādījums" - VIN numurs!
Pat šo vin numuru ievadot internetā pieejamos VIN dekoderos var redzēt, ka tur arī parādās šis cipars ( pat nedaudz mazāks).
Lēttcīgais naivulis pat bikses pieliks no laimes. Pat neidomāsies paskatīties kas ir rakstīts apakšā.
Kas tur rakstīts?
Tur rakstīts - "saņemt pilnu informāciju par VIN numuru - te" . Nospiežot te, redzam, ka tālākā informācija ir maksas pakalpojums. Maksā 10 dolāri.
Tas redzamais 157, 736 km ir pēdējais odometra rādītājs. Tas ir tas rādītājs, kurš ir bijis jau pēc pirkšanas Eiropā. Tas arī ir pēdējais brīdis pārgriezt odometra rādītāju. Ja tu pārgriezisi Latvijā, tad tas fiksēsies Csdd datu bāzēs. Bet šajā gadījumā - viss ideāli. Auto pirms izsoles 250 000, pēc izsoles 157.736. Un šo pēdējo numuru arī redzam kā pēdējo.
Nopulē auto.
Aizmirsti par krāsošanu!!! Krāsošana ir dārga un ilga. Pilnīgi pietiks nopulēt. Pazudīs visas mazās švīkas un auto izskatīsies kā jauns!
Parastais, stulbais pircējs grib nopirkt vecu lūzni, bet kā jaunu. Tieši acis ir pašas svarīgākās auto iegādē. Kad viņš ieraudzīs tīru, nopulētu auto, acis viņam iezibēsies un cilvēciņš vērs savu maciņu vaļā.
Ak jā, aizmirsu pieminēt. Pulējot krāsa paliek plānāka, uz tās ātrāk veidojas jauni skrāpējumi... bet tas vairs nebūs Tavas problēmas, bet gan jaunā īpašnieka.
Notīri motoru.
Netīrs motors uzreiz parādīs autopircējam un tā "pieredzējušajam konsultantam - speciālistam" vietas, kur ir kāda eļļas noplūde. Arī izskatīsies labāk, pircējam radīsies priekšstats, ka auto ir kopts.
Ieliet motora piedevas.
Tās samazinās motora trokšņus, "noguruma" pazīmes uz pāris nedēļām. Vairāk jau nemaz nevajag.
Atrodi lētu, labu mašīnu un to pārdot par labu naudiņu. Tādā veidā paliec bagāts.
Katra auto pārdevēja sapnis ir atrast tādu mašīnu. Tādas ir sastopamas diezgan daudz. Tu pirktu auto, kurā izdarītas dažas slepkavības, vai autovadītājs ir izdarījis pašnāvību? Ja tu to zinātu, tad drīzākais, ka nē. Vismaz, ne par tādu pašu naudu, kā citas. Bet ja nezini, tad .... arī neuzzināsi.
Godīgi pateikšu - par Eiropu es nezinu. Bet ASV tādi auto reģistrējas, un jebkurš potenciālais pircējs to var aplūkot. Tāpec auto, kurā tika izdarīta pašnāvība vai noziegums maksā ļoti lēti. Piemēram , dažus gadus vecs ford Mustang, kurā īpašnieks izdarīja pašnāvību - elpojot izplūdes gāzes, pārdošanas izsolē gala summa bija 6000 dolāru. To varēja dabūt par 6000 dolāru, atvest uz Eiropu ( Latviju) un pārdot par 25 000. Nav skaisti?
Vai ir vēl kāds kurš sagribēja meklēt LABUS auto pārdošanai?
Atrodi sistu lūzni, saremontē un pārdot.
Automobīlis ir dārgs prieks, tāpēc neviens pat stipri sistu auto negrib izmest atkritumos. Kāpēc? Ir taču daudzi, kas nopirks.
Visi pircēji zin, ka sists auto atšķiras no nesista ar to, ka sists būs šķībs. Salaidumi nelīdzeni, utt. Ja auto ir lēts, tad neko, bet ja dārgs, pacenties saremontēt tā, lai viss būtu taisns. Nepērc originālās detaļas, tās ir dārgas, nereti pat grūti dabūjamas. Izmanto ķīniešu, korejiešu "analogus". Parasti auto pircēji situma pazīmes cenšas saskatīt auto ārpusē: skatās stiklus, spoguļus, logus, bamperi, radiatora restes, utt., tāpēc dzinēja nodalījumā vari pievērst mazāku uzmanību. Nekas, ka plastmasa kaut kur saplaisājusi, vai rāmis saliekts. Galvenais - lai no ārpuses viss būtu skaisti.
Daži, īpaši lētticīgi pircēji tēlo gudros. Viņi izmanto krāsas biezuma mērītājus. Domā, ka ja ir šis mazais sūdiņš, tad neviens neapmānīs un no parasta mietpilsoņa uzreiz ir pārtapis par krutu auto ekspertu.