local-stats-pixel

Izrāviens automašīnu tehnoloģijā.9

Vienmēr tik pat negaidīti, kā pienāk ziema, arī Japāna tik pat negaidīti veica neticamu izrāvienu enerģētikā bez ogļūdeņražiem.

Reklāma
Reklāma

Lūk skatieties, pirmais ziediņš!

Ziediņu sauc par Toyota Mirai.

Japāņu automobīļu gigants Toyota sākuši sērijveidā ražot pasaulē pirmo automobīli ar ūdeņraža dzinēju. 
Jaunais sedans "Mirai" darbojas tikai ar ūdeņradi, bet laitīgo izmešu vietā veidojas tīrs ūdens. Pēc inženieru teiktā, ar vienas bākas pilnu uzlādi spēs paveikt 650 kilometru garu distanci.

Jaunās automašīnas cena Japānā būs aptuveni 60 000$, turklāt Japānas valdība paziņoja, ka visiem tiem, kas izvēlēsies jaunās tehnoloģijas automašīnu - saņems no valsts 17 tūkstošus dolāru subsīdijās.
 

48 2 9 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 9

0/2000

Sākumā daudzi zaudēs darbu, bet pēc tam pielāgosies. Jau sen vajadzēja beigt naftas enerģijas ēru, vienkārši naudasmaisi kuri kontrolē naftas tirgu visus citus enerģijas avotus protams bremzē cik jau var.

5 0 atbildēt

0,15$ uz 1 km ir 14 EUR uz 100 km, sanāk tieši 2x vairāk nekā mans vecais dīzelis. Kas tur lēts? Pietam par 60 stabiem var nopirk uber ekonomisku mašīnu un sanāks mazāk. Tā ka šitai lietai ir jāizlien no brūnajiem pamperiem un tad, kaut ko par ekonomiju varēs runāt.

5 0 atbildēt

Uzliks akcīzes nodokli un viss būs pa vecam.  emotion 

4 0 atbildēt
Lai darītu labi,ir jāsāk domāt labi. Jauns enerğētikas posms. Lieliska ideja.
2 0 atbildēt

Kurt tu ņēmi tādus ciparus - 0.1$/1km? Kaut kā baigi rožaini šķiet, jo šobrīd lielākā sāpe ir tieši ūdeņraža saražošana 

2 0 atbildēt

 emotion 

1 0 atbildēt

šobrīd ūdeņradi ražo no naftas.

varbūt vēlāk iegūs tehnoloģiju, lai saskaldītu ūdeni par ūdeņradi un skābekli par stipri lētāku cenu nekā šodien elektrolīze, piemēram, kodolreaktoros, kuros ir augsta temperatūra, kā rezultātā ūdenstvaiks pats sāk sadalīties ūdeņradī un skābeklī (atceramies Fukušimas sprādzienus), un ar speciāliem filtriem katrs elements tiek kontrolēti savākts savā tvertnē, un tālāk jau fasēšana, nodošana mazumtirdzniecībā.

Vistuvāk bija krievi, kuriem bija svina - bismuta reaktori (normāli ir ūdens-ūdens reaktori), un kuriem normāla darba temperatūra bija virs 400 grādiem. Ūdens kritiskā temperatūra ir nedaudz augstāka (ap 430 grādi, atkarībā no spiediena), līdz ar to, jāatrod materiāli, kuri bez palielināta nolietojuma labi funkcionē 500-700 grādu temperatūrā. Un būsim jau tuvāk lētāka ūdeņraža ieguvei.

1 0 atbildēt