local-stats-pixel

Henry Surtees (1991-2009)5

14 0
Reizēm mums liekas, ka autosports šodien ir kļuvis pilnīgi drošs. F-1 leģendas Airtona Sennas traģiskā nāve nu jau šķiet tālā pagātnē. Patiešām – kopš 1994.gada Pirmajā formulā nav gājis bojā neviens pilots. Drošības līmenis, pateicoties mūsdienīgām tehnoloģijām un aktīvai atbildīgo personu rīcībai, ir pieaudzis dramatiski. Daudzi sacīkšu negadījumi, kas vēl pirms 20 gadiem neizbēgami būtu letāli, šodien beidzas tikai ar izbīli vai smadzeņu satricinājumu. Katram droši vien ir gadījies redzēt televīzijā iespaidīgu avāriju, pēc kuras pilots skurinādamies, taču neskarts izkāpj no automašīnas vraka. Taču traģēdijas joprojām var notikt. Un notiek. Aizvadītajā nedēļas nogalē Formula 2 sacīkstēs gāja bojā tikai 18 gadus jauns britu autobraucējs Henrijs Sērtiss (Henry Surtees). Viņa tēvs ir 1964.gada F-1 pasaules čempions Džons Sērtiss (John Surtees) – arī izcils motobraucējs, turklāt vienīgais, kas jelkad kļuvis par pasaules labāko gan uz diviem, gan četriem riteņiem. Džons Sērtiss cīnījās laikos, kad autosports bija neskaitāmas reizes bīstamāks, un tomēr palika sveiks un vesels. Viņa dēls Henrijs vēl sestdien izcīnīja trešo vietu sacīkstēs, svinēdams pirmo nokļūšanu uz goda pjedestāla. Taču svētdien kādam konkurentam Eurosport tiešraides skatītāju acu priekšā nolūza ritenis, nekontrolēti aizlidoja trasē un trāpīja Henrijam pa galvu. Ja ritenis būtu izvēlējies citu trajektoriju vai viss būtu noticis dažas sekundes simtdaļas vēlāk, autosporta vēsturē paliktu vien nenozīmīgs, parasts negadījums. Taču reizēm dzīve uzdod neatbildamus jautājumus. Diez vai kāds spēs pateikt, kāpēc Henrijam bija jāmirst. Un diez vai kāds jelkad spēs pastāstīt, kas un kā jādara, lai pilnīgi izslēgtu iespēju svētdienas traģēdijai atkārtoties. Pieminēsim Henriju un atcerēsimies, ka autosportisti visā pasaulē joprojām riskē ar savām dzīvībām – katru reizi, kad dodas trasē.


14 0 5 Ziņot!
Ieteikt: 000
Izmantotie avoti:
http://diena.lv
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 5

0/2000
suudiigi
2 0 atbildēt
Tāda sajūta, ka tā ir kā zīme - H. Sērtiss, F. Massa. Vienā intervijā Baričello arī teica, ka tā esot zīme, ka pilots ir jāpadara drošs ne tikai no avārijām, bet arī no trasē atrodamajiem priekšmetiem. Sērtisa gadījumā riepas trieciens pa galvu var būt letāls aptuveni 95 no 100 reizēm, bet arī viena maza skrūvīte, kas izkritusi no kādas mašīnas var nogalināt, ja pilots tai uztriecas virsū ar 200+ km/h lielu ātrumu. Par šādām lietām FIA un par drošību atbildīgajām komitejām ir jādomā, jo lai arī līdz minimumam samazināta iespēja iet bojā, piemēram, ieskrienot sienā, saduroties ar sāncenšiem, sanesot un jebkādā citā veidā avarējot, tomēr piloti nav pasargāti no tā, ka pēkšņi kaut kas viņiem uzlido virsū. Skumji. aWare, gribētu redzēt vai tu paliktu dzīvs braucot ar milzu ātrumu un dabūnot pa galvu ar vairākus kilogramus smagu riepu. Ja esi pabeidzis pamatskolu vari vienkārši aprēķināt kāds būtu trieciens (ātrums ~175km/h, riepas svars - 2-4 kg).
2 0 atbildēt
zel emotion bija labs braucejs :)
1 0 atbildēt
Skumji. Un vienlaikus stulbi. Viena formula vnk izslīdēja un ievilka sienā, kā jau parasti šādā krešā, tai atdalījās ritenis un kūleņoja pāri trasei. Nekā neparasta vai īpaši bīstama. Bet šim sūda ritenim nebija citas vietas, kur nokrist, kā tikai braucējam tieši uz galvas. WTF? Nu kā var būt, ka piloti pārdzīvo ievilkšanas sienās ar ~10g negatīvu paātrinājumu, vākojot sadala formulas tik tālu, ka kājas rēgojas ārā un var tikt norautas pie pirmā trieciena vai pārlido viens otram pāri 10 cm attālumā no ķiveres, bet tiek cauri bez nevienas skrambiņas, bet tai pat laikā citi iet bojā mierīgi braucot pa taisnu trasi drošā attālumā no konkurentiem?! Un līdz laimīgām beigām pietrūka tikai daži cm un dažas sekundes daļas... Grūti ar kko tādu samierināties. Šajā pašā sakarā - turam visi īkšķus, lai Masam viss būtu kārtībā gan ar galvu, gan kreiso aci! Turies, Felipe!
1 0 atbildēt
ja no taas mazaas sadursmes tas beidzaas letaali, tad man naak smiekli :D
0 5 atbildēt