"Gilera" motociklu vēsture3
Gilera kompāniju dibināja viens talantīgs mehāniķis Giuseppe Gilera, kurš pirms tam strādājis tādās kompānijās kā FIV-Edoardo Bianchi, Bucher-Zenda un Motoreve of Geneve. Viņa pirmajam motociklam, kas tika radīts 1909. gadā, bija uzstādīts 317 cm3 dzinējs un motocikls lepni nēsāja sava radītāja vārdu – Gilera VT 317. Trīsdesmitajos gados Gilera jau konstruēja četrtaktu 5003 dzinējus, kuri atnesa daudz uzvaras šim modelim.
1911. gadā Džuzepe Gilera organizēja nelielu komandu, kas veiksmīgi piedalījās vietējās moto sacīkstēs.
Pirmā pasaules kara laikā uzņēmums sāka saņemt pasūtījumus motociklu ražošanai armijas vajadzībām. Rezultātā pēc kara darbības beigšanās Gilera nonāca lielāko motociklu ražotāju skaitā Itālijā.
1936. gadā tika izgatavots futūristiskais krossa motocikls Rondine, kas bija aprīkots ar 4-cilindru, 500cm3 dzinēju. Šis motocikls uzstādija vairākus ātruma pasaules rekordus - 1937. gadā tika sasniegts 274.181 km/h liels ātrums, kurš palika nepārspēts turpmākos 20 gadus.
Gilera pameta motosacīkstes Gran-Prix 1957. gadā, un 1969. gadā kompānija kļuva par tā laika moto giganta Piaggio Group daļu. Kopš tā laika Gilera ražo tikai nelielus motociklus un skūterus. Piemēram 80-tajos gados kompānija kļuva slavena ar tādiem modeļiem kā SP01, SP02 un CX125, kurš bija aprīkots ar inovatīvu vienpusējo priekšējo dakšu.
1988. gadā izlaistais motocikls Gilera SP01 bija aprīkots ar divtaktu, viena cilindra dzinēju ar ūdens dzesēšanas sistēmu un tilpumu – 125cm3 , kurš attīstīja 35 z/s jaudu ar 10600 apgr/min. Tas viennozīmīgi bija solis uz priekšu „tīņu” sporta motociklu nozarē, jo SP01 bija aprīkots ar alumīnija šasiju, speciāli izstrādātu stigru bremžu sistēmu, diska bremzēm un 6-pakāpju ātrumkārbu. SP01, kurš svēra 132 kilogramus veica 400m attālumu 15,1 sekundē, un maksimālais ātrums bija 171 km/h, kas bija neslikti priekš 125cm3 dzinēja. Priekš Kevin Schvartz faniem bija speciāli sagatavots krāsojums Pepsi-Suzuki stilā.
Turpinot SP01 ielikto ideju par ātrumu un inovāciju tika radīts revolucionārais SP02 modelis, kuru ražošanu Gilera uzsāka 90-tajos gados.Vairāk jaudas, vairāk stila un SP02 veic to pašu 400m distanci jau 14.9 sekundēs.
Šodien, neskatoties ne uz ko, motocikli ar 125cm3 ir diezgan populāri (piem. Tādus motociklus ražo Cagivia, Aprilia un Derbi), Gilera izlemj neiespringt, un ražo ļoti labus skūterus.
Gilera CX-125 ar inovatīvo vienpusējo priekšējo dakšu
Gilera logotips sastāv no paša kompānijas nosaukuma – Gilera, kas ir ietverts divos gredzenos, kuri savā starpā savijušies. Sarkanā krāsa simbolizē dinamiku, enerģiju kā arī tā rada stimulējošu efektu. Savukārt melnā krāsa – jaudu un eleganci.