GTbyCitroen6
24
3
«GTbyCitroen» - dzēš robežas starp virtuālo un reālo pasauli
Prezentējot
savu jauno «GTbyCitroen» modeli 2008.gada Parīzes autoizstādē,
«Citroen» kļuvis par pirmo automobiļu izgatavotāju, kurš spēris robežu
virtuālajā pasaulē. «GTbyCitroen» ir oriģināla pieeja ielas automobiļu
izgatavošanai, jo šis auto ir digitālās pasaules automobiļa
reprodukcija. Šis auto ir «Citroen» un autovadīšanas simulācijas spēles
«Gran Turismo» 5 uz «Playstation 3» bāzes dizainera Polyphony
sadarbības rezultāts. «Gran Turismo» spēle, kas ir pazīstama ar tās
kvalitāti, labo dizainu un radīto realitātes sajūtu, ir izplatīta jau
vairāk nekā 50 miljonos vienību visā pasaulē. Spēlē «GTbyCitroen» auto
ir elektrisks dzinējs, ko darbina degvielas šūnu maisījums bez
piesārņojošām emisijām. Tas ir auto, kas radīts, lai mērotos ar
spēcīgākajiem konkurentiem.
««GTbyCitroen» parāda, kā virtuālās
un reālās pasaules automobiļu nozares var apvienoties, lai radītu
patiesi novatorisku sadarbību. Mēs bijām ļoti priecīgi, kad «Citroen»
vērsās pie mums un sniedza iespēju apvienot mūsu radošās idejas, lai
uzbūvētu šo ļoti īpašo konceptauto. Redzēt, kā auto top spēlē un pēc
tam realitātē mums ir bijusi patiesi unikāla pieredze, jo parasti mūsu
darbi paliek digitālajā pasaulē. Es tikai ceru, ka varēšu tikt pie
«GTbyCitroen» stūres un izbraukt ar to pa īstu sacīkšu trasi!», atzīst
Kazanori Yamauchi, Polyphony Digital Inc prezidents un «Gran Turismo»
radītājs
«GTbyCitroen» ir piemērots automobiļu sacīkšu pasaulei,
jo tam ir dinamisks dizains, izteiktas plūdlīnijas un izteiksmīgs
izskats. Tā aizmugure ir palielināta, padarīta pārspīlēti gara, lai
radītu atmiņā paliekošu efektu. Ideja ir padarīt konceptauto vizuāli
vēl ātrāku. Korpusa malas krāsu pāreja no balta uz pelēku vēl vairāk
pasvītro šo nepārtrauktās kustības efektu.
«GTbyCitroen» salons
izstaro vīziju par sacīkšu auto. Salona atmosfēru papildina
izsmalcināti, rūpīgi nostrādāti materiāli ar tehnoloģiju koncentrāciju
uz vadītāja pozīciju. Zemo vadītāja pozīcijas novietojumu diktēja
braukšanas prieka meklējumi. Vadītāja mērķis ir koncentrēties uz ceļu,
ko īstenot palīdz displejs acu līmenī, kas skaidri parāda braukšanas
informāciju.«GTbyCitroen»
dizains atspoguļo optimālās aerodinamikas meklējumus. Izstādes auto
piemīt garenas līnijas, kas izstieptas līdz maksimumam. Skaidri
izteiktie, augšdaļā rievotie sāni un perlamutra spīduma krāsas
pārklājums papildina automobiļa muskuļoto izskatu. Priekšējās daļas
izteiksmīgo izskatu papildina platās gaisa ieplūdes atveres un dzidrie,
horizontālie lukturi. Lukturos ir iestrādātas zilas LED diodes, kas
efektīvi izgaismo ceļu un notur konkurentus cienīgā attālumā! Hromētās
motora pārsega dekorācijas patiesi izsaka šī modeļa identitāti. Oglekļa
šķiedras atpakaļskata spoguļi uz smalkajiem stiprinājumiem izskatās tā,
it kā šķeltu gaisu, piešķirot «GTbyCitroen» izcilu iespaidu uz ceļa.
Lielais, izliektais vējstikls plūstoši tiek savienots ar jumta daļu un
aizmugurējo kustīgo vējspārnu. Virsbūve izstaro jaudu un plūstošās
līnijas rada iespaidu, ka auto ir nepārtrauktā kustībā. «GTbyCitroen»
izstaro arī spēku un jaudu lielos apjomos (garums: 4,960m, 2,080m un
augstums: 1,090m), ko uzsver stingri izteiktās riteņu arkas. 21 collu
platie, mirdzošie alumīnija diski papildina automobiļa sportisko
personību.
Salona dizains apstiprina automobiļa dinamisko un
spēcīgo stilu. «GTbyCitroen» salons ir radīts vadītājam un pasažierim
un izstaro šī koncepta sacīkšu garu. Paraugoties aiz iespaidīgā vizuālā
efekta, abas uz augšu paceļamās durvis sniedz «GTbyCitroen» vieglu
piekļuvi, kas parasti nav redzams šāda tipa automobiļiem. Vadītājs un
līdzbraucējs var iekāpt un izkāpt no auto uz trases pēc iespējas ātrāk.
Konkrētā izstādes auto tumšais interjers ir pārsteigums salīdzinājumā
ar gaišo korpusu. «GTbyCitroen» salons ir izteikti sportisks, jo tā
apdare veidota no melnas ādas ar smalkiem retu materiālu - vara un
tērauda elementiem. Abi polsterētie sacīkšu sēdekļi ir apdarināti ar
tumšu ādu un aprīkoti ar četru punktu drošības jostām, aptver vadītāju
un pasažieri, lai sagādātu īpašas braukšanas sajūtas. Elegantie sēdekļi
ir novietoti zemā pozīcijā, lai uzsvērtu ātruma iespaidu, turklāt tie
ideāli sader kopā ar pārējo interjeru. Lieliski darinātais durvju
paneļu un grīdas ādas apšuvums piešķir interjeram greznību.
Kontrolpaneļa
tīrais un nepieblīvētais dizains padara to par iespaidīgu vara
skulptūru. Modernās, asās skulptūras līnijas padara to par centrālo
automobiļa tuneli, ilustrējot «GTbyCitroen» jaudu un radot iespaidu, ka
tiek koncentrēts tā spēks. Arī ādas un tērauda stūre, kas radīta,
izlokoties šai pašai vara skulptūrai, atspoguļo salona sportisko garu.
Lai uzlabotu vadītāja koncentrēšanos uz ceļu, «GTbyCitroen» ir aprīkots
ar displeju acu līmenī, kas rāda braukšanai būtisku informāciju.
Izmantojot LED diodes, šī sistēma uz vējstikla tieši vadītāja acu
augstumā parāda galveno braukšanas informāciju – piemēram, ātrumu un
navigācijas datus. Displejs acu augstumā ir svarīgs ieguldījums drošībā
datu nolasīšanas viegluma dēļ. Vadītājs uztver informāciju daudz ātrāk
un viņam nav jānovērš acu skatiens no ceļa.
Īpašs uzsvars tika
likts uz «GTbyCitroen» aerodinamiku un plūstošo dizainu, jo tās ir
«Citroen» pamata vērtības. Mērķis bija uzlabot automobiļa dinamiku un
radīt izcilas braukšanas sajūtas. Skatoties aiz automobiļa dinamiskajām
līnijām, šis sacīkšu auto ietver tādus novatoriskus elementus kā
palielinātas gaisa ieplūdes atvere priekšdaļā, plakana apakšdaļa un
kustīgs vējspārns un gaisa novadītājs aizmugurē. Visiem šiem elementiem
ir ļoti nozīmīga loma, samazinot pretestību un visvairāk - palielinot
saķeri, piespiežot automobili pie zemes. Ar tā dizainu, oriģinalitāti
un videi potenciāli draudzīgākās tehnoloģijas pielietojumu
«GTbyCitroen» realizē sacīkšu garu «Citroen» skatījumā un uzsver markas
ambīcijas jaunu izaicinājumu sasniegšanā.