Ford-Vairogs bija automobīļu fabrika Rīgā, kas no 1937. gada septembra līdz 1940. gadam ražoja automobīļus pēc Ford licences. Neskaitot armijas pasūtījumus, kopumā tika saražoti 200 autobusi, 1000 smagie automobīļi un 322 vieglie automobīļi.
Vairoga pirmsākumi meklējami jau 19. gadsimtā — 1895. gadā Austrijas pavalstnieks Oskars Freivirts saņem Krievijas imperatora atļauju Rīgā dibināt vagonu un mehānisko rūpnīcu — akciju sabiedrību Fenikss. Tā darbojas līdz pat 20. gadsimta 30. gadiem, kad ierobežotā pasūtījumu skaita un nepilnīgi izmantoto rūpnīcas jaudu dēļ uzņēmuma finansiālais stāvoklis pasliktinās.
Pirmos rūpnīca izgatavoja kravas auto, 1937. gada septembrī rūpnīcu pameta pirmie Ford-Vairogs V8 ar 3 tonnu vestspēju. Savukārt 1938. gada vasarā izgatavoja pirmos vieglos automobiļus Ford-Vairogs Junior de Luxe, bet nedaudz vēlāk uzsāka arī piecvietīgo Ford-Vairogs V8 montāžu. Vairoga automobiļi Latvijā ātri kļuva populāri vienkāršā Forda dzinēja un pieņemamās cenas dēļ. Vietējā tirgū tie bija krietni lētāki par citu firmu importētajiem analogiem automobiļiem.