Labs autiņš!
F700 - luksus laboratorija6
22
0
Iepazīstieties - Mersedes F700. Luksus laboratorija nākotnes tehnoloģiju izpētei šodien. Šis premium klases limuzīna tipa sedans sevī apvieno visu labāko, ērtāko un modernāko ko Mercedes ir radījis visā savā pastāvēšanas laikā. Tam ir jaudīgs, bet ekonomisks dzinējs, kosmosa stacijas cienīga elektronika ar milzu LCD ekrāniem un krēsli, kas liek nosarkt labākajiem viesistabas dīvāniem. Arī dizains ir veidots modernā un Mersedesam neraksturīgi drosmīgā stilā, tomēr saglabājot firmai raksturīgās iezīmes. Šim auto ir ne tikai "acis" un "ausis" kas palīdz nodrošināt drošību, bet arī gaita, gan ieguvusi apzīmējumu "lidojošais paklājs". Skan kārdinoši, vai ne? Ar šo auto kompānija vēlas pārbaudīt praksē tehnoloģijas, kuras iespējams visai drīz nonāks sērijveida automobiļos. Kā jau zināms, Mersedes vienmēr ir bijis tehnoloģiju pionieris, un vācu inženieru izstrādātie jauninājumi ar laiku parādās arī "parastajās" automašīnās. Mercedes par standartu ieviesa veselu gūzmu dažādu jauninājumu ieskaitot gaisa spilvenus un automātiskās bremzēšanas radara sistēmu. Tagad šo klāstu papildina vēl vesela sērija dažādu komfortu un drošību uzlabojošu sistēmu.
Reklāma
Kā jau lielam un reprezentablam Mersedesam pieklājas arī F700 vēderā mīt liels un jaudīgs dzinējs. Līdz šim lielajos S-klases sedanos varējām sastapt trīs, piecu un pat sešu litru dzinējus, taču F700 pārspēj visus līdzšinējos. Tā darba tilpums ir... 1.8 litri. Jā, tieši tā. Izrādās, ka 1.8 litri ir pilnīgi pietiekoši arī tādam auto, kas ir lielāks par jebkuru citu šobrīd nopērkamo Mersedesu. Tiesa, tas nav nekāds parasts motoriņš. Lai arī tam ir tikai četri cilindri, tas ir aprīkots ar divām turbīnām, katra no kurām darbojas pie dažādiem apgriezieniem. Tas dod papildus jaudu visā diapazonā. Kopā šis motoriņš spēj attīstīt 238 zs un 400 nm lielu jaudu. Taču arīt as vēl nav viss. Benzīna dedzinātājam talkā nāk arī neliels 20 zirgspēku jaudīgs elektromotors, kas šo F700 būtībā padara par hibrīdu. Abem dzinējiem darbojoties kopā lielais auto līdz 100 km/h spēj paātrināties 7.5 sekundēs un sasniegt maksimālo ātrumu 200 km/h. Šis ātrums, protams, ir mākslīgi ierobežots.
Kāds gan labums no tāda maza un komplicēta motora tādam lielam un smalkam auto? Pavisam vienkāršs - laikā, kad litrs degvielas maksā teju vai latu, arī turīgie cilvēki grib taupīt. Un ietaupīt varēs, jo F700 patērē tikai 5.3 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Turklāt tas ir jauktajā ciklā nevis ripojot pa vējam no kalna... Diezgan ievērojams sniegums tik lielam auto.
Ne mazāk interesanta ir PreScan piekares sistēma. Auto lukturos, kas paši par sevi ir LED diožu komplekts, ir iemontēti lāzeri, kas nepārtraukti skenē priekšā esošo ceļa virsmu. Iegūto informāciju apstrādā dators, kurš dod komandas aktīvajai piekarei. Šāda "iepriekšēja sagatavošanās" nodrošina īpaši stabilu un komfortablu gaitu. Tiesa, nez vai sistēma neapjuks bedru labirintos uz mūsu ceļiem.
Reklāma
Kas attiecas uz komfortu un izklaidi tad šeit Mercedes dizaineri mūs grib pamatīgi lutināt. Pirmkārt jau labās puses aizmugures durvis ir atveramas pretēji braukšanas virzienam, lai atvieglotu iekāpšanu. Nav jau dizeko grtūti iekāpt arī pa parastajām durvīm, taču šim auto ir vēl kāds triks - aizmugures sēdeklis ir apgriežams otrādi, ar skatu uz aizmuguri. Kam tas vajadzīgs? Lai varētu ērtāk komunicēt ar otru pasažieri un baudīt kino uz lielā videoekrāna. Ne visiem gan patīk braukšana "atmuguriski", taču šeit ceļa izjūtas slāpēs iepriekšminētā "lidojošā paklāja" piekare.
Vadītājam dzīvi atvieglos vēl viens jauns izgudrojums - tālu priekšā novietoti mērinstrumenti. Izmantojot spoguļus ir radīts iespaids, ka šie rādītāji atrodas vēl daudz tālāk. Tas atvieglo braukšanu jo vadītāja acīm nav būtiski jāmaina fokuss uzmetot skatienu spidometram. Līdzīgu telpisku efektu, tiesa, bez spoguļu maģijas var redzēt jaunā Honda Civic panelī.
Mersedes ir parūpējies arī par to, lai vadītājam nebūtu garlaicīgi. Tā kā braucot tas nevar skatīties filmas lielajā ekrānā, tad jāatrod citu izklaidētāju. Šo pienākumu veic digitāla meitene, kura savu dzīvi pavada kaut kur automobiļa dzīlēs. Ar viņu var parunāties kad vien paliek garlaicīgi, jebšu kad gribas pārslēgt radiostaciju, paregulēt temperatūru vai ko citu tik pat ikdienišķu. Arī izvēlēties galamērķi navigācijas sistēmā meitene palīdzēs ar aizraujoša dialoga palīdzību. Viņa palīdzēs arī darboties ar telefonu, kalendāru un pat pieslēgties internetam, lai Googlā varētu sameklēt informāciju par to ko vēl šī meitene prot. Interesanti ir arī tas, ka meitene augs kopā ar jums un laika gaitā iemācīsies izpildīt arvien jaunas vadītāja vēlmes. Tiesa, ne visas - drošība uz ceļa tomēr ir prioritāte. Tādu, lūk, aizraujošu un relaksējošu nākotni mums sola Mersedess. F700 diemžēl nebūs nopērkams ne tagad nedz arī vēlāk, taču tā tehnoloģijas visai drīz atradīs vietu jaunajos Mercedes modeļos.
Reklāma