local-stats-pixel

Drifts 2. daļa - Sacensības4

44 1

Šajā daļā būs par drifta sacensībām

1. daļa - http://www.spoki.lv/automoto/Drifts-1-dala-Ievads-un-vesture/211491

3. daļa - http://www.spoki.lv/automoto/Drifts-3-dala-masinas/212649

4. daļa - http://www.spoki.lv/automoto/Drifts-4-dala-drifta-panemieni/213365

5. daļa - http://www.spoki.lv/automoto/Drifts-5-dala-Drifta-termini/214330

Drifta sacensības tiek tiesātas balstoties uz trajektoriju, leņķi, ātrumu un šova faktoru. Trajektorija iekļauj pareizās trajektorijas veikšanu, ko parasti pirms sacensībā paziņo tiesneši. Šova faktors balstās uz vairākām lietām: dūmu daudzumu, tam, cik tuvu sienai ir mašīna un pūļa reakciju. Leņķis ir mašīnas leņķis driftā. Ātrums ir mašīnas ātrums iebraucot pagriezienā, ātrums cauri pagriezienam un ātrums izbraucot no pagrieziena; jo ātrāk, jo labāk.

Tiesāšana notiek tikai nelielā trases daļā, kur daži savienoti pagriezieni nodrošina labu skatu vietu un iespēju driftam. Pārējā trases daļa ir mazsvarīga, tās pienākums ir kontrolēt riepu temperatūru un sagatavot mašīnu pirmajam tiesnešiem redzamajam līkumam. Tandēmu braucienos vadošais braucējs pirmajā tiesnešiem redzamajā līkumā bieži vien izdara māņkustību, lai satrauktu sekojošo braucēju.

Parasti ir divas daļas, kvalificēšanās/treniņš un fināls. Kvalificēšanās daļā, ko sauc par Tansou (ātruma brauciens), drifteri individuāli brauc tiesnešu priekšā (tie var būt un var arī nebūt fināla tiesneši) un cenšas iekļūt fināla sešpadsmitniekā. Kvalificēšanās bieži notiek dienu pirms fināla.

Fināls ir tandēmu braucieni, kurus sauc par Tsuiso (pakaļdzīšanās uzbrukums). Braucējus sadala pa pāriem. Katram pārim ir divi braucieni, un katram braucējam ir iespēja būt vadošajam. No 8 pāriem atlasa 4 labākos, tad 2 labākos un tad ir fināls. Braucieni tiek tiesāti, kā jau paskaidrots augstāk, taču ir daži noteikumi:

· Vadošās mašīnas apdzīšana driftojot gandrīz vienmēr uzvar šo braucienu.

· Vadošās mašīnas apdzīšana vienkārši braucot gandrīz vienmēr zaudē šo braucienu.

· Izgriešanās izgāž šo braucienu, izņemot tad, ja izgriežas arī otrs braucējs.

· Palielinot vadību driftojot palīdz uzvarēt šo braucienu.

· Mazas atstarpes noturēšana driftojot, kamēr seko, palīdz uzvarēt šo braucienu.

Punkti tiek piešķirti par katru braucienu un parasti viens braucējs gūst pārsvaru. Dažreiz tiesneši nevar vienoties, vai nevar izlemt, vai pūlis iebilst tiesnešu lēmumam. Šādos gadījumos var tikt veikti vēl braucieni, līdz tiek noskaidrots uzvarētājs. Reizēm mehāniskas problēmas, brauciena laikā vai pirms tā, nosaka kaujas iznākumu. Ja mašīna nevar ierasties tandēma cīņā, tad atlikušais braucējs (kurš automātiski tiek tālāk) brauks solo demonstrējumu. Braucienos, kuri ir diezgan tuvu vai neizšķirti, pūlis bieži vien demonstrē savu vēlmi pēc vēl viena brauciena ar saucieniem: „Atkārtot!”.

Ir dažas reģionālas variācijas, piemēram, Austrālijā sekojošā mašīna tiek vērtēta nevis pēc tā, cik labi tā pati drifto, bet pēc tā, cik precīzi tā spēj atdarināt vadošās mašīnas driftus. Citas tansou/tsuiso un tikai tansou variācijas ir daudz mašīnu grupu tiesāšana, kā redzēts Drift Tnegoku video, kur četru mašīnu komanda tiek tiesāta grupā.

Nākamjā daļa par mašīnām



44 1 4 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 4

0/2000

nice fight.

0 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt

ctrl c,ctrl v

0 1 atbildēt