Tā kā skolā biju taisijis ZPD par driftu, un uz kompja vēl palicis info, tad nolēmu izveidot rakstu sēriju par driftu - kas tas ir, kā to darīt, kā tas cēlies, jo drošvien ne visi to zin.
Lielākā daļa ņemta no Wikipedia, bt šis tas arī no citām addresēm, visu pats tulkoju (ne ar Google translater :D)
Zinu, ka ir bijuši raksti par drift, bet te būs vairāk info
2. daļa - http://www.spoki.lv/automoto/Drifts-2-dala-sacensibas/211712
3. daļa - http://www.spoki.lv/automoto/Drifts-3-dala-masinas/212649
4. daļa - http://www.spoki.lv/automoto/Drifts-4-dala-drifta-panemieni/213365
5. daļa - http://www.spoki.lv/automoto/Drifts-5-dala-Drifta-termini/214330
Ievads
Drifts ir braukšanas tehnika un autosporta veids, kur braucējs speciāli izraisa sānslīdi un pakaļējo riteņu saķeres zudumu caur līkumiem, tai pat laikā saglabājot kontroli pār mašīnu un augstu izejas ātrumu. Uzskata, ka mašīna drifto tad, kad aizmugures slīdēšanas leņķis pret pagrieziena apeksu (vieta līkuma iekšmalā, kas ir vistālāk uz āru) ir lielāks nekā priekšas slīdēšanas leņķis, un kad priekšējie riteņi ir pagriezti pretējā virzienā pret pagriezienu (piemēram, mašīna griežas pa kreisi, riteņi ir pagriezti pa labi vai otrādi), un visus šos faktorus kontrolē braucējs. Kā autosports, profesionālās drifta sacensības tiek rīkotas visapkārt pasaulei.
Vēsture
Modernā driftošana sākās kā sacīkšu tehnika visos Japānas Touring Car čempionātos pirms 30 gadiem. Motosporta leģenda, kas kļuva par autosportistu, Kunimitsu Takahashi, bija pirmais, kas izgudroja drifta metodes 1970ajos. Viņš bija slavens ar to, ka trāpīja apeksam (vieta, kur mašīna ir vistuvāk līkuma iekšmalai) lielā ātrumā un driftojot cauri pagriezienam saglabāja lielu izejas ātrumu. Šādā veidā viņš uzvarēja vairākus čempionātus un ieguva prāvu fanu pulku, kam patika skatīties uz kūpošajām riepām. 1960o – 1980o gadu slīpo šķiedru sacīkšu riepas noveda viņus līdz braukšanas stiliem ar augstu slīdēšanas leņķi. Tā kā profesionāli sacīkšu braucēji Japānā brauca tādā veidā, tad tā darīja arī ielu braucēji.
Keiichi Tsuchiya sāka īpaši interesēties par Takahashi drifta metodēm. Tsuchiya sāka trenēt savas drifta prasmes Japānas kalnu ceļos un ātri ieguva reputāciju sacīkšu pūļa vidū. 1977. gadā vairāki populāri auto žurnālu un tūninga garāžas piekrita izveidot video par Tsuchiyas drifta prasmēm. Viedo, zināms kā Pluspy, kļuva par hītu un iedvesmoja daudzus no tagadējiem profesionālajiem drifteriem. 1988. gadā, kopā ar žurnāla Option dibinātāju un galveno izdevēju Daijiro Inada, viņš palīdzēja organizēt vienu no pirmajiem speciāli driftam paredzētajiem pasākumiem. Viņš arī ir nodriftojis katru pagriezienu Tsukubas trasē, Japānā.
Viens no pirmajiem reģistrētajiem drifta pasākumiem ārpus Japānas notika 1996. gadā Vilovspringsas trasē Vilovspringsā, Kalifornijā, ko organizēja Japānas drifta žurnāls un organizācija Option. Inada, NHRA Dīvaino mašīnu dragreisa dalībnieks Kenji Okazaki un Dorikins, kas arī rādija paraugdemonstrējumus ar Nissan 180SX, ko žurnāls atveda no Japānas, bija tiesneši pasākumam, kurā divi no dalībniekiem bija Raiss Millens un Braens Noriss. Kopš tā laika drifts ir kļuvis par ļoti populāru autosporta veidu Ziemeļamerikā, Austrālijā un Eiropā. Vienas no pirmajām drifta sacensībām Eiropā tika rīkotas 2002. gadā OPT drifta klubā Tuverstonā, ko rīkoja tūninga kompānija Option Motorsport. Klubs organizēja čempionātu ar nosaukumu D1UK, kas vēlāk kļuva par Autoglym drifta čempionātu. Juridisku iemeslu dēļ kompānija bija spiesta atteikties no vārdiem „Option” un „D1”. Kopš tā laika klubs ticis iekļauts D1 franšīzē kā nacionālā sērija.
Nākamajā daļā par sacensībām