Rumāņu mersis ir noripojis savus pirmos 100 000 km.
Nolēmu izveidot nelielu informatīvu rakstu par šo auto - sajūtas, remonti, degvielas patēriņš, slimības.
Meklētājs neko līdzīgu neuzrādīja, tāpēc ceru ka kādam noderēs.
Rumāņu mersis ir noripojis savus pirmos 100 000 km.
Nolēmu izveidot nelielu informatīvu rakstu par šo auto - sajūtas, remonti, degvielas patēriņš, slimības.
Meklētājs neko līdzīgu neuzrādīja, tāpēc ceru ka kādam noderēs.
1. Sīkāk par konkrēto auto. 2012.gada. 1.5 dci 110 Zs, pilnpiedziņa, tehniskajā pasē kravas auto, 4-vietīgs, 6 pārnesumu manuālā kārba.
2. Cena (tajā laikā Ls pārēķināšu uz eur). Konkrētajā komplektācijā šāds auto maksāja ap 18 000 eur, diezgan dārgi, ja salīdzina ar iespējami lētāko modifikāciju pa 11 000. Cenu pamatā uzceļ 3 lietas - dīzeļdzinējs, pilnpiedziņa, kondicionieris.
3. Komplektācija - nekā lieka nav :) Ir ekstras - elektriskie logi priekšā, kondicionieris, un saraksts ar to arī beidzas.
4. Degvielas petēriņš - vasara 6.55, ziema 7.2, Šie skaitļi precīzi, jo šī ir dienesta mašīna, reģistrējas katrs nobrauktais kilometrs un katrs litrs degvielas.
4.1. Kaut arī strādāju uzņēmumā, kur ir iespaids, ka braukšana notiek pa sliktiem ceļiem, realitātē ap 85 % tiek braukti pa asfaltu, pārējie 15 % pa grants ceļiem.
4.2. Braukšana 80% ārpus pilsētas, 20 % pilsētas režīmā.
4.3. Braukšanas stils - nevarētu teikt ka baigi trakoju, bet ieskrienoties gāzes pedālis ir tuvu grīdai, pa šoseju braucu 100-110 km/h.
5. Braukšanas sajūtas - 1 (pazeminātais), 2, 3 pārnesumi ir priekš kaitināšanas - lēni un īsi (ātri uzceļ apgriezienus), tajā pašā laikā uzrāviens ne pārāk. 4,5,6, - tajos var braukt, arī uzrāviens tīri pēc sajūtām ir ļoti ok priekš 1.5. dzinēja. Salons paskaļš, ziemā ļoti lēni uzsilst un ātri atdziest.
6. Kādi remonti bijuši: 2 x mainīts gultnis (abi tam pašam ritenim), 2 x mainīti stabilizatori un atsaites priekšā, 1 x aizmugurē, un dažas gumijas. Apkopes ik pēc 30 000 km veiktas pie dīlera, apkopes cena vidēji 200 eur, izņemot pēdējo - tur 1000 eur, jo papildus visam mainīja arī zobsiksnu, bremžu klučus un vēl šo to, ko nedara parastajā apkopē.
Slimības - gultņi gaudo arī gandrīz visiem kolēģiem, ļoti bieži pārdeg tuvās gaismas spuldzītes, aukstumā noplīst ''pečkas'' slēdzis - paliek tikai maksimālais gaisa pūšanas režīms. Katru gadu jāremontē rokasbremze, un mēnesi pēc remonta atkal ir jārauj līdz griestiem, lai sajustu ka darbojas.
Mans Duster bez mazākās aizķeršanās leca arī -26 grādos, te gan ļoti dažādas kolēģu atsauksmes -dažiem sala ciet degvielas filtri.
7. Auto stāvoklis uz doto brīdi. Salonam ir dažas švīkas uz durvīm, nav nekāda nodiluma ne uz viena slēdža. Kārtīgi pastrādājot ar putekļusūcēju salons izskatās kā jauns. Ir padilis sajūga pedālis. Kā arī jau grabinās priekšējais panelis braucot pa grunts ceļiem.
Virsbūve ir diezgan daudz nelielu švīku, un vietām uz durvīm un spārniem tā kā atsitusies nost krāsa, tīra masina joprijām spīd,kaut nav nekad bijusi pulēta vai vaskota.
Sajūgs, ātrumkārba, dzinējs - nav nekādu pazīmju par iespējamiem efektiem.
8. Galvenie secinājumi.
Normāls, vizuāli izskatīgs darba autiņš,kas savu funkciju pilda un ir gana uzticams (pa šiem 100 tkst.km nav bijusi braukšanas vaina).
Salīdzinājums.
Pikapi salīdzinājumos, jo daudzi pērk viņus, bet nekādas kravas neved, un es ar tādiem gana daudz esmu pabraukājis.
Braukt pa grunteni - Toyota hilux, vai Duster = Duster (mazāk krata)
Braukt uz Liepāju - Mitsubishi L200 vai Duster = Duster (daudz mazāk krata)
Braukt uz mežu - Mitsu L200 vai Duster = Duster (mazāk krata, un vieglāk apgriezties)
Pirkt sev plikāko Hillux vai pilnāko Duster = Hillux (Hiluxam tomēr kaut kāds statuss nāk līdzi)
Braukt uz Siguldu ar Duster vai Audi A6 = Audi A6 (bez komentāriem).
Noskatījos to video un izbrīna grimase manā sejā bija vismaz stundu. ĀRPRĀTS kas tā par baisu konservbundžu! Brīnos kā ar tādu štruntu vispār atļauj braukt pa koplietošanas ceļiem! Pat nelielas avārijas gadījumā var būt bēdīgas sekas.
Teikšu tā! Līdz nebiju braucis ar šo rumāņu brīnumu, mani māca lielas šaubas par tā kvalitāti un visu pārējo. Pirmo reizi man sanāca ar Duster braukt Marokā,kur auto noma man tādu iedeva rezervētā Renault vietā. Sākumā biju tā kā sašutis, bet kad sāku braukt secināju, ka auto nav ne vainas! Izbraukāju visu ziemeļ Maroku pa kalniem un bezceļiem. Vēlāk jau trīs reizes Duster auto esmu īrējis apbraukājot Balkānu valstis Maķedoniju, Kosovu un Serbiju. Biju ļoti apmierināts. Viena no labajām īpašībām šim auto ir tā manevrēt spēja, kas nav mazsvarīgi braucot pa kalnu bezceļiem.
Laba darba mašīna , es nezinu ka ir ar duster , bet esmu saskaries ar dacila logan 2007 gada 1.5 dīzeliti , mašīna ka mašīna ļoti vienkarša bez ekstrām eksplotācija ļoti lēta ;D protams tas nav ne audi ne bmw vai ne mersades , nekā tur no komfortabla nav Dacijai, bet ir savi plusi kas vel tāds stipri motori renault ekonomiski , var braukt gan pa lauku gan pa grunts ceļiem nekas vinai nenotiek samēra viegla , jā pie mums Latvijā Dacia fui sūds kaut kads nekad tādā nekapšu, ir valstis kur brauc un un izmanto viņas pat nekaunas par to
Priekš uzņēmuma šis protams ir samērā labs darba kaplis, bet ja man personīgi būtu 18k Eur, tad šī nebūtu mana izvēle
pa nepilniem 4gadiem 100k noripot, neslikti, vidēji diendienā ap 80km...
kā šim tas 4x4 šancē - visu laiku jeb tikai tad kad izslīd - pieslēdzas > ? imho labs copes vai ārpuspilsētas aparāts...un vēl no 4x4 nav jēgas ja izmanto vasaras vai parastas ziemas riepas . man vecais santa fe ar full time 4x4 + dubļu riepas - var izbraukt visur uz copi !
Tikai video autors runā par franču mašīnām. Kopš kura laika Dusters ir franču mašīna. Tas ka paps Renault neozīmē ka Dacia Ir francūzīs.Jeb teiksi ka cūka piedzimstot zirgu stalī kļūst par kumeļu ?