Nesen bija skaists raidījums par vācijas autosporta attīstību, kas noteikti daudziem nav dzirdēts.
Iespējams, ka tikai nedaudzi ir dzirdējuši, kas ir DTM, bet noteikti ir dzirdējuši, kas ir WTCC (vairāk pateicoties mūsu braucējam K.Calko nevis A.Zanardi, kurš ir vienīgais uzvarētājs bez kājām). Īsti arī nebūtu korekti salīdzināt šos seriālus, jo DTM jau no 80.gadu beigām ir high tech salonauto sacensības, kamēr WTCC bija kaut kas starp sērijveida autiņu un kaut kādu iedomātu sporta auto sacensības. Kamēr DTM ir stabils un paredzams un pat peļņu nesošs, jo ir tendēts uz tehnikas attīstību un tās pielietošanu ielas autiņos, sacensībās ir taktika, apdzīšanas, tikmēr WTCC visu pastāvēšanas laiku cenšas kaut kā izdzīvot, jo FIA visu laiku cer, ka būs interese, bet tā nekad nav bijusi, un WTCC firmas zīme ir starta avārijas, pēc tam var TV slēgt ārā vai pārslēgt citu TV kanālu.
abiem seriāliem paradoksālā kārtā ir gandrīz identiski zelta laiki, modernā ērā un jaunie laiki, un tā kā visi trīs laiki ir milzīgi, tad šis raksts būs kopotie raksti jeb triloģija + raksts par WTCC.
1. raksts - ZELTA LAIKI jeb GOLDEN AGE
DTM bija priekštecis DRM, pie tam, uzreiz gatavs un pilnas tribīnes, lai 1984.gadā varētu aizvadīt pilnu sezonu. Kā jau vāciešiem pieņemts, vispirms viss tiek pamatīgi sagatavots, un tikai tad šauj laukā, jo pirms tam bija DRM, kurā startēja Ford, Porsche, BMW, bet dēļ FIA kaprīzēm un stulbiem nosacījumiem par autiņu lietošanu un DRM kā satelītseriāls WEC seriālam nekādā veidā neapmierināja augošo vācu ražotāju apetīti, jo 80.gadu sākumā vācu ražotāji pārņēma līderu stafeti prestižāko marku tabulā. Tā kā seriāls solījās būt ļoti prestižš, uz starta gan sākumā bija visādi autiņi - gan lētie Volvo 240, Ford Mustang, Ford Sierra, Rover, gan tā laika monstrs BMW 635 CSI, kurš arī pirmajā sezonā vinnēja kopvērtējumā. Daudziem neticēsies, bet nākošā sezonā uzvarēja Volvo 240, vēl pēc sezonas Rover, skatiet tabulu. Seriālam bija interesants formāts - kvalifikācija, un divi braucieni, pie tam, dalībnieku skaits bija stipri virs 30. Trases visas iespējamās, kas ir Vācijā un tuvākās valstīs, jo organizatori apzinājās, ka DTM ir arī mārketinga pasākums. Vissmagākā trase Nordšlaife Nirburgringā, Avus trase. Porsche atteicās piedalīties, jo izlēma veidot savus seriālus, kas jāsaka godīgi, līdz pat šai dienai ir pietiekoši populāri, pie tam, world series ir F1 satelītseriāls.
Ja sākumā autiņi bija prastāki, tad 80.gadu beigās jau vistīrākie high tech autiņi, pie tam, skaisti autiņi - Mercedes Benz 190 evolūcijas, BMW M3, 90.gadu sākumā Audi V8, kas manā ieskatā ir vieni no visskaistākajiem autiņiem vēturē. Un vistrakākās kaujas tieši bija starp MB, BMW un AUDI. Autiņiem bija tikai divas lietas kopīgas ar sērijveida ražojumu - autiņa jumts un motors. Daudziem var rasties jautājums, kā AUDI quattro V8 ar 3,6 litru dzinēju varēja startēt vienlaicīgi ar MB un BMW 2,5litru R4 dzinējiem. Risinājums bija vienkāršs - AUDI bija +300kg svars. Kaujas bija nežēlīgas, bet vienlaicīgi tika nodrošināts fantastiskas cīņas noteikumu robežās, braukšana bija uz limitiem. Šovu nodrošināja populāri braucēji - Klauss Ludvigs, Hans Joahims Štuks, Kurts Tīms, kā arī modernās un jaunās ēras zvaigzne Bernds Šneiders. Starp citu, vairākkārtējs F1 čempions savu karjeru sāka Mercedes paspārnē, un dažos posmos bez panākumiem braucā arī DTM.
Par tehniku - motori sākumā bija 2,3 atmosfēriskie vai 2,0 turbo ar max spiedienu 1,4 bar. Pec tam turbo motorus aizliedza, atmosfērisko dzinēju tilpumu pacēla līdz 2,5 litriem. Pieļāva uz pāris sezonām arī vienīgo izņēmumu ar Audi V8 quattro, kuru pēc tam aizvietoja Audi 80. Dzinēju jauda sākumā no 300 līdz 350 zirgiem, vēlāk jau pat līdz 500 zirdziņiem, grieza līdz 10500 apgr/min. Ja sākumā viena autiņa cena bija ap 100000DM, tad 90.gados vismaz 400000DM - cena precīzi nav zināma, bet automotosport žurnāls savā aprakstā norādīja tādu cenu. Kārbas sekvenciālās, 6 ātrumi, elektroniski regulējami diferenciāļi (F1 vēl nebija), bremžu spēks un sadalījums (F1 nebija), bildēs var redzēt, ka lukturos ir caurumi - ne jau ventilēšanai, bet gan trīskārtīgajiem difuzoriem, jo daļu izlaida ārā pa sāniem (šodienas autiņiem tas ir redzams vēl izteiktāk). salonā protams trubas, pie tam, tadas, ka ir vienīgais high tech un high spēed seriāls bez līķiem.
Piemetu kopvērtējuma tabulu, redzams, ka ražotāju kopvērtējums sākās tikai no 1991.gada, kad trasē bija MB, BMW un AUDI.
Video dod labu priekštatu par sacensībām, par cīņām, par to, kā varēja pabraukt blakām vai aizmugurē viens otram neskatoties uz to, ka ir ļoti būtiska aeirodinamika.
Nākošā daļa būs par moderno ēru (1993.-1996.gads)