Iespējams, ka tikai nedaudzi ir dzirdējuši, kas ir DTM, bet noteikti ir dzirdējuši, kas ir WTCC (vairāk pateicoties mūsu braucējam K.Calko nevis A.Zanardi, kurš ir vienīgais uzvarētājs bez kājām). Īsti arī nebūtu korekti salīdzināt šos seriālus, jo DTM jau no 80.gadu beigām ir high tech salonauto sacensības, kamēr WTCC bija kaut kas starp sērijveida autiņu un kaut kādu iedomātu sporta auto sacensības. Kamēr DTM ir stabils un paredzams un pat peļņu nesošs, jo ir tendēts uz tehnikas attīstību un tās pielietošanu ielas autiņos, sacensībās ir taktika, apdzīšanas, tikmēr WTCC visu pastāvēšanas laiku cenšas kaut kā izdzīvot, jo FIA visu laiku cer, ka būs interese, bet tā nekad nav bijusi, un WTCC firmas zīme ir starta avārijas, pēc tam var TV slēgt ārā vai pārslēgt citu TV kanālu.
Šoreiz trešā daļa, kas ir Jaunā ēra.
Kas ir mainījies, un kā izdevās atkratīties no FIA, jo 1995.gadā FIA nopirka DTM seriālu ar pilno nosaukumu.
Nosaukumā ir arī izmaiņas, jo juridiski Deutche Tourenwagen Meisterschaft nosaukums vēl joprojām pieder FIA, DTM saīsinājums ir preču zīme, kuru nepārdeva. Tāpēc nosaukumā piemeta Masters. Lai pilnībā atšūtos no FIA noteikumiem un tas kaktu kantoris nemaisītos pa kājām, visas mašīnas ir prototipi. DPM neskan labi, atstāja DTM. Piebildīšu, ka līdzīgi rīkojās NASCAR un Austrālijas V8 superstars, un FIA tur netiek klāt un neko nevar ietekmēt.
Pirmā pilnvārtīga sezona 2000.gads. Sākotnēji piedalījās Mercedes CLK klase, Audi TT, un Opel Astra. Noteikumus paņēma no 1993.gada, tik pamainīja motoru - visiem vienādi V8 4 litru dzinēji, vienādas virsbūves dimensijas, orģināls ir tikai jumts, vienāda aizmugurējā šķipele, vienādas riepas, vienāda degviela. Mašīnas piestūķētas ar visu iespējamo, kas varētu noderēt ielas mašīnām, izņemot ABS un ESP. Lai ietaupītu izmaksas, tika ierobežots dzinēja nolietojums, jo 4litru V8 dzinējam bija jātur visa sezona, un dzinēju varēja mainīt tikai pēc kapitālas avārijas ar DTM atļauju. Jauda līdz 500hp. Līdzīgi ir ar aeirodinamiku - kā jau minēju, aizmugurējā šķipele visiem vienāda, grīda vienāda, paliek tikai tehnoloģiskais izpildījums brīvā lidojumā.
Lai būtu papildus intriga, tika noteikti obligātie boksu apmeklējumi - sākotnēji divi, vēlāk viens, kā arī sākotnēji tika atļauta degvielas uzpilde, vēlāk aizliedza, jo regulāri degvielas kannas palika stoikās, un trasē pēc tam kratīja nost, kas bija bīstami. Šī kombinācija deva pilnībā neprognozējamus rezultātus, jo jaunām riepām bija ļoti būtiska priekšrocība pār lietotām, kā arī mašīna ar jaunām riepām pirmajos 2 apļos bija prieksrocība pret mašīnām, kas nebija boksos un brauca ar lietotām riepām, un to risināja ar zilajiem karogiem. Boksu stopi reti kad bija ilgāki par 2,5 sekundēm! Un šajā laikā tika nomainītas riepas un piešpricēta degviela, kuru sāka uzpildīt jau kādu pussekundi pirms mašīna vispār bija apstājusies un beidza pildīt, kad mašīna nolaida uz asvalta pēc riepu maiņas.
Sākuma sezonās uzvarēja Mercedes ar CLK, bet sezonas bija padevušās, jo cīņas bija ļoti interesantas, bet iezīmējās cīņas starp Mercedes un Audi, jo Opel ar savu Astra nespēja konkurēt, kā arī vēlāk izstājās no DTM. Un tas arī ir tikai saprotams, jo Opel ir mūžīgos mīnusos, sacensībās rezultāti nav, līdz ar to, nespēja atbrīvoties no lūzeru titula. Arī Vectra modelis un F1 pilots H.H.Frentzen nespēja glābt Opel no lūzeru titula.
Desmit gadus notikās Mercedes un Audi duelis, un papildus popularitāti veicināja bijušo F1 pilotu piedalīšanās DTM, un šoreiz gan Ž.Alesi, gan M.Hakinens, gan arī R.Šumakers spēja uzvarēt un cīnīties par vadošajām pozīcijām. D.Kulthārds un T.Gloks ir mazāk veiksmīgi F1 piloti iekš DTM. No Audi vispopulārākais pilots ir zviedrs M.Ekstroms, kurš šobrīd paķēra uzvaru arī rallijkrosa čempī. Un DTM piloti dominēja Race of Champions sacensībās, kur mierīgi izpogāja F1 pilotus, kā arī ja kāds seko LeMans gonkām, Kristensens brauca ar Audi.
2012.gadā DTM pievienojās arī BMW, pie tam, BMW bija pieprasījuši vairākas noteikumu izmaiņas - gonkām ir jābūt Vācijā, tās blakus valstīs un lielākajos tirgos Krievijā un Ķīnā, kā arī mašīnām ir jābūt platākām, lai būtu lielāki ātrumi, un aizliegta degvielas uzpilde. DTM piekrita noteikumu izmaiņām, bet tas ir nācis nedaudz par sliktu, jo degvielas uzpilde tomēr bija papildus intriga. BMW debijas sezonā uzvarēja, bet tas nenāca par labu pašiem BMW, jo uzvara bija netīra dēļ pēdējos trīs posmos dēļ tā, ka galvenais Mercedes pretendents G.Paffets tika vai nu izsists ārā, vai nu citādi sabojāts brauciens, piemēram, bloķēts. Pēc tā tika veiktas izmaiņas noteikumos, kuri atļāva komandu pavēles.
2015.gadā DTM notikās liels škandāls, kad Mercedes braucējs P.Wehrlain (tagad F1 pilots) Austrijas posmā noteikumu robežās ar komandas taktiku apdzina Audi pilotu T.Šaideru, un Audi vadītājs neizturēja un deva pavēli "Timo - sit viņus ārā", kā rezultātā Audi vadītājam DSQ no DTM, pilotam DSQ uz nākošo posmu, un Audi samaksāja naudas sodiņu.
Par to, ka šī brīža braucēji ir labākie liecina to, ka 2015.gadā uzvarēja Mercedes pilots P.Wehrlains, pie tam, galvenie konkurenti bija no Audi, un 2016.gadā kopvērtējumā uzvarēja BMW pilots M.Wittmans, bet viņs bija vienīgais, kas konkurēja ar Audi, un neviens cits BMW pilots pat tuvumā nebija viņam, un BMW nespēja izskaidrot, kāpēc citi tik slikti brauca, jo nākošais labākais BMW pilots savāca gandrīz divas reizes mazāk punktus nekā čempions.
Sacensības ir ļoti interesantas, agrāk bija pēc F1 principa, ka brauca vai nu 75 minūtes vai nu vismaz 180km, tad šobrīd ir divi braucieni weekendā, sprints 40 minūtes + 1 aplis, kurā nav obligātā boksu apmeklējuma un garā distance 60 minūtes + 1 aplis, kurā ir vismaz viens boksu apmeklējums. Tiek ierobežots maksimālais apļu skaits ar mīkstajām riepām, ko var nobraukt, jo riepas tur labi, un tādā veidā nav jātaupa riepas.
Pēdējos gadus DTM rāda par ARD jeb Das Erste sat kanālu, NTV.de ir apskati, un šie kanāli ir brīvie sat tv kanāli.
Pēdējā daļa būs salīdzinājums ar WTCC.