Daudzi šaubās, vai elektromobilis ir tik labs un izdevīgs, kā apgalvo. Tāpat rodas bažas par to, vai elektromobiļa uzturēšana ir ekonomiska un nav dārga.
Daži Tesla elektromobiļu īpašnieki dalās savā elektromobiļa lietošanas pieredzē par to, cik efektīvs ir šāds automobilis. Varbūt tomēr būtu vieglāk uzreiz nopirkt diezgan dārgu elektromobili un galu galā tas būs daudz lētāks variants nekā parastās automašīnas iegāde, jo pastāvīgi ir nepieciešama degvielas uzpilde, remonts, apkalpošana, līdz ar to ir jārēķinās ar diezgan lieliem izdevumiem.
Auto lietotāji dalījās ar detalizētu informāciju par Tesla Mode 3 automašīnas izmaksām. Kāds īpašnieks ir nobraucis ar Tesla automašīnu 160 000 kilometrus, un summa, kuru viņš iztērēja apkopei un elektroenerģijai, ir vienkārši pārsteidzoša.
Apskatīsim vienu no pirmajiem Tesla 3. modeļa elektromobiļiem un dalīsimies ar šīs automašīnas īpašnieka pieredzi.
Kvazi Imams ar šo automašīnas modeli ir nobraucis 160 000 kilometrus un ir dalījies pieredzē par to, cik viņam izmaksāja automašīnas uzturēšana. Jāatzīmē, ka viņš daudz ceļo un ar savu Tesla Model 3 Long Range automašīnas modeli šo nobraukumu veica tikai divos gados.
CIK MAKSĀ TESLA AUTOMAŠĪNAS UZTURĒŠANA?
Kvazi Imams sacīja, ka viņš ir priecīgs par automašīnas Tesla 3 izmaksām. 160 000 kilometru nobraukumam vidēji autovadītājam būtu nepieciešami 5-6 gadi, taču Imams ar savu elektromobili ir nobraucis šādu kilometrāžu divos gados un ir iztērējis 4732,11 ASV dolārus, ieskaitot elektrības izmaksas.
CIK MAKSĀ AUTOMAŠĪNAS TESLA UZLĀDE?
Papildus zemajām “degvielas” izmaksām Imamu pārsteidza zemās automašīnas uzturēšanas izmaksas. Kopējās elektroenerģijas patēriņa izmaksas bija 2 985 ASV dolāri, taču automašīnas uzturēšanas un apkalpošanas izmaksas sastādīja 1741,11 ASV dolārus, līdz ar to gala izmaksas bija 4732,11 ASV dolāri.
Automašīnas uzturēšanas izmaksas arī lielā mērā bija saistītas ar automašīnas detaļu nomaiņu, kas arī parastajai automašīnai būtu jāmaina pie noteiktā nobraukuma vai gadu gaitā. Automašīnai pie 58 000 kilometru nobraukuma sākās problēmas ar kondicionieri, kā arī bija jāmaina gaisa filtri un jātīra iztvaicētājs (kondicioniera). Tas izmaksāja 136,50 ASV dolārus.
Riepu nomaiņas izmaksas pie 72 000 kilometru nobraukuma sastādīja 1200 ASV dolārus. Tās bija diezgan dārgas riepas, kurām bija pagarināta garantija ar bezmaksas nomaiņu.
Pavisam nesen automašīnas īpašnieks veica vēl dažas apkopes. Pie 153 000 kilometru nobraukuma viņš nopirka jaunas logu slotiņas. Mūsu klimatā gan tās būtu jāmaina daudz biežāk.
Papildus slotiņu nomaiņai Imams noregulēja riteņu savirzi un veica bremžu profilaksi. Tas viss kopā viņam izmaksāja 410,61 ASV dolārus.
TESLA AUTOMAŠĪNAS GARANTIJA
Jūs teiksiet, ka nevar būt tā, ka šajā laikā automašīnai nekas cits nesalūzt, taču tā ir taisnība. Ir vērts atzīmēt, ka līdz 80 000 kilometru nobraukumam Tesla elektromobilis ļoti labi darbojās.
KAS TIKA PAVEIKTS AUTOMAŠĪNAS GARANTIJAS REMONTĀ:
-Paneļa apdares apkope, kas bija nepieciešama pie 82 000 kilometru nobraukuma;
-Pasažieru logu blīvējuma nomaiņa pie 101 000 kilometru nobraukuma;
– Labota kreisās drošības sistēmas kļūda pie 114 000 kilometru nobraukuma.
– Vadītāja galvas balsta nomaiņa pie 150 000 kilometru nobraukuma.
Kvazi Imams aprēķināja, ka ar tādu paši nobraukumu ar BMW 3. sērijas automašīnu, kuras cena ir pielīdzināma Tesla Model 3 automašīnas cenai viņa reģionā, degvielai tiktu iztērēti vairāk nekā 8000 ASV dolāri, kas gandrīz trīs reizes pārsniedz rēķinu par elektroenerģijas patēriņu, kas ir nepieciešams elektromobilim.
CIK ILGI DARBOJAS TESLA AKUMULATORS?
Daudziem iekšdedzes motoriem (īpaši moderniem) pēc 160 000 kilometru nobraukuma jau var būt nepieciešams remonts. Taču Tesla automašīnas akumulatora zudumi bija tikai 5%.
Kvazi Imams ir vairāk nekā apmierināts ar savu elektromobiļa iegādi. Zemās izmaksas un augstā uzticamība ir nospēlējusi savu lomu. Viņš norāda, ka automašīna joprojām brauc kā jauna. Turklāt Tesla automašīnai ir daudz lielāka dinamika nekā citām automašīnām.
Tesla servisa līmenis pasaulē ir ļoti augsts, un tas ietekmēs arī citus autoražotājus. Ja viņi vēlēsies konkurēt ar Teslu, viņiem vienkārši būs jāatbilst augstajam standartam it visā.
Latvijā mums līdz Teslas pārstāvniecībai un apkopes centriem vēl tāls ceļš ir ejams un arī apdrošinātāji uzskata, ja cilvēks brauc ar Teslu, tad ir obligāti apdrošināšanas līgumā noteiktais maksājums par apdrošināšanu jāsadārdzina līdz absurdam.
Augsim lieli, augsim stipri.