Tā kā bija piekrišana par pirmajām 2 daļām, tad tagad uzrakstīšu nedaudz par Amerikāņu pirmo un vienu no retajiem superauto eiropiešu uztverē. Corvette ir vienmēr bijis tas pats kas Porsche 911 eiropā - populārs auto, ko iemīļojuši daudzi cilvēki, kā arī īstens bezkompromisu sporta auto. Tikai vienam modelim bija pieejams sešcilindru modelis. Bet neskaitot to, recepte Corvettei ir vienkārša un nav mainījusies jau gandrīz 60 gadus - V8 priekšā, aizmugurējo riteņu piedziņa, maz svara, un ļoti agresīvs, pat plakans un fokusēts dizains. Eiropā šis auto izceļas ar savu agresivitāti, jebkur, kur tas tiek pamanīts.
Chevy Corvette dzīves gājums9
88
0
Corvette C1 (1953-1962)
Tika izgatavoti 69 tūkstoši eksemplāri. Pirmajos 2 gados tika piedāvāts tikai ar sešcilindru motoru (150zs), bet vēlāk tika ielikts small-block V8 (Amerikas lepnums). Laika gaitā jauda un dzinēja lielums auga. No sākotnējiem 4.3l dzinējs tika palielināts līdz 5.4l un jauda auga no 195-360zs.
Šis auto nebija domāts sacīkšu trasēm, bet gan dragreisa taisnei. Šis bija jeņķu sapņu vāģis, un tagad auto vērtība ir augusi vēl vairāk. Šis ir auto kolekcionāriem. Corvette nespēja konkurēt ar Eiropiešiem vadāmības ziņā, bet spēja izbāzt lielāko daļu no Eiropas supervāģiem taisnē. Kupejas versija nav tik iecienīta kā kabriolets, pārsvarā tādēļ, ka kabriolets bija daudz izskatīgāks kā kupeja. Cmukulis! Jau tad auto tika uzlabots. Bija pieejams kompresors, kas ļoti uzlaboja dinamikas rādītājus. Taču tas netika uzstādīts rūpnīcā. Tas bija pieejams, kā opcija pie dīlera.
Reklāma
Corvette C2 a.k.a. Sting-Ray (1963-1967)
Šis auto tiek uzskatīts par Corvette vēstures augstāko punktu (par to vēl var strīdēties). Šai paaudzei un visām pēc šīs auto tika uzstādīts tikai V8 motors.
Auto tika veikti daudzi uzlabojumi tā mūža garumā. Un lielākie uzlabojumi bija motoru ziņā. Jauda auga no 250zs līdz pat 435zs, 7.0l (!) versijā. Auto bija arī ļoti laba vadāmība, ne tikai priekš jeņķu auto, bet priekš sporta auto vispār. Amerikāņiem 60ajos gados nebija nekādu dižo tehnoloģiju, lai uzlabotu vadāmību. Stūre automašīnām bija būtībā tikai dizaina elements. Corvette bija trumuļu bremzes, kas bija vājākais auto punkts, kamēr eiropas ražotāji (Lotus piem.) bija jau apguvuši disku bremžu tehnoloģiju. Taču par spīti tam uz auto bāzes tika izveidotas ļoti veiksmīgas sacīkšu automašīnas (apbrīnojami...). Šis ir visslavenākais auto kas ir nēsājis divus krustotos karodziņus uz radiatora restes un kolekcionāri dievina šīs paaudzes Corvetti. Kopā tika izgatavots rekordskaits automašīnu - 117 tūkstoši.
Corvette C3 (1968-1982)
Auto tika piedāvāts ar vairākiem dzinējiem, kas tika arī uzlaboti laika gaitā. Tie bija sākot ar 200zs jaudu un beidot ar pat 680zs jaudu ZL1 speciālversijā. Tika izveidotas arī ZR1 un ZR2 versijas, kas bija atvieglinātas Corvette versijas.
Reklāma
Auto tika daudz veikts, lai uzlabotu vadāmību, taču diemžēl Corvette atpalika vadāmības ziņā no Eiropiešiem. Tika uzstādītas daudzas jaunas dzinēju konfigurācijas un iespaidīgākā bija 7.0l dzinēja kubatūras palielināšana līdz 7.4l, ar kā minimums 435zs. Vēlāk gan dzinēju jauda visiem modeļiem tika samazināta, dēļ izplūdes gāžu normatīvu pastingrināšanās un degvielas oktānskaitļa samazināšanās ASV degvielā. Taču par spīti visam tika pārdotas vairāk 500 tūkstoši Corvettes.
Corvette C4 (1984-1996)
Auto uzstādīja tikai 5.7l V8. Jauda bija ļoti maza, salīdzinoši ar iepriekšējām paaudzēm, dēļ aizvien pieaugošajiem izplūdes gāžu normatīviem. Jauda bija no 200 līdz 400zs (ZR1 versijā).
Lai kompensētu mazo jaudu, vismaz modeļa pirmajos gados, inženieri koncentrējās uz automašīnas vadāmību. Tas gan negatīvi iespaidoja automašīnas komfortu. Piekare bija ļoti stingra, un iekļūšana automašīnā, dēļ zemajiem sliekšņiem, bija sarežģīta. Taču tas tika kompensēts vēlāk ar vēl labāku vadāmību un lielāku jaudu ZR1 modelī. Šo modeli atzinīgi novērtēja arī Eiropā, kā ļoti nopietnu konkurentu eiropas superauto. Taču šim modelim bija arī negatīva iezīme - cena. Tas maksāja vairāk kā Porsche 964, kas bija neraksturīgi amerikāņu vāģiem.
Reklāma
Un šis ir Callaway (tūninga kompānija ASV) sagatavotais Corvette. Auto tika uzstādītas 2 turbīnas, kas pacēla jaudu uz 450zs. Taču tika izgatavots arī 880zs variants kas spēja sasniegt maksimālo ātrumu 410 km/h. Diemžēl auto nebija iespējams sagatavot koplietošanas ceļiem, tādēļ pasaules rekords netika ieskaitīts legālo auto sarakstā. Iespaidīgākais ir tas ka tas tika sasniegts tālajā (nosacīti) 1987.g., vēl pirms Mclaren F1.
Corvette C5 (1996-2004)
Šī automašīna bija milzīgs lēciens attīstībā salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi. Visos aspektos auto bija labāks par priekšteci. Tajā arī tika piedomāts daudz vairāk par vadāmību. Motors daudz netika mainīts - tas bija tas pats 5.7l V8 ar 350zs standarta versijā. Auto pārnesumkārba tika pārvietota uz aizmuguri, lai iegūtu perfektu svara sadalījumu starp asīm (50% priekša, 50 aizmugurē). Tika uzstādīts arī daudz spēcīgāks rāmis.