local-stats-pixel

Čempiona auto dragreisā21

122 1

Viens no pēdējo gadu titulētākajiem dragreisa automobiļiem Latvijā ir Prospeed sagatavotais Mitsubishi Lancer Evo. Par auto tapšanas gaitu stāsta pieckārtējais Latvijas čempions autorallijā Aivis Egle, kura vadība tapis šis auto.

Auto īpašnieks un pilots Māris Ozoliņš EVO IX iegādājās 2006. gadā. Pirmie uzlabojumi tika veikti pēc iegādes, tomēr īstā pārbūve, kuras laikā tas no ātra ikdienas auto pārvērtās sacīkšu automobīlī, tika veikta, gatavojoties 2008. gada dragreisa sezonai. Vēlāk sekojuši dažādi uzlabojumi, bet savu tagadējo veidolu Evo ieguva 2010. gada sezonas sākumā.

Par pamatu ņemts Evo IX standarta dzinējs, kas ieguvis šādus uzlabojumus: garāka gājiena kloķvārpstu (palielina tilpumu līdz 2,2 litriem), izturīgākus klaņus un virzuļus, citas sadales vārpstas, stingrākas vārstu atsperes, jaudīgāku turbīnu, lielāku starpdzesētāju, atšķirīgus ieplūdes kolektorus un īsāku, uz sāniem izvadītu izpūtēju. Būtiska ir degvielas sistēma - tajā ietilpst samazināta tilpuma sporta bāka, divi ražīgi augstspiediena sūkņi un lielāka diametra caurulītes. Tāpat uzstādītasLaunch-control un Antilag sistēmas, kuras gādā par maksimālu saķeri startā un turbīnas griešanos pārnesumu pārslēgšanās brīžos. Visu kontrolē MoTec M800 elektroniskais vadības bloks. Rezultātā dzinējs attīsta gandrīz 900 ZS.

Tiesa, šādas jaudas sasniegšanai nepieciešama paaugstināta oktānskaitļa (A120) degviela, kas maksā astoņus latus litrā. Aivis Egle norāda, ka ar lielāku turbīnu un modifikācijām degvielas padevē iespējams iegūt arū 1000 un vairāk zirgspēku.

Tehniskie dati:

Jauda: ~ 900 ZS (orģinālajam modelim - 280 ZS) Svars: ~ 1200 kg ( ~ 1450 kg) 0-100km/h: 2,9 s ( 5,7 s) 201m veic: 6,2 sekundēs 402m veic: 9,6 sekundēs

Pārbūves izmaksas:

Dzinēja pārbūve: sākot no 10'000Ls Kulaciņu pārnesumkārba: 3000Ls 3-disku sajūgs: 1100Ls Degvielas sistēma: 1500Ls Amortizatori: 2000Ls Sporta ''sliku'' komplekts: 1200Ls Drošības karkass: 900Ls Sporta sēdeklis: 500Ls Sporta jostas: 100Ls Sporta stūre: 100Ls Oglekļa durvju apšuvumi: 150Ls Vieglākas virsbūves daļas: sākot no 500Ls Polikarbonāta logi: 100Ls Citi uzlabojumi (sīkumi u.c.) : sākot no 1000Ls

Kopā : 22 000Ls + darba izmaksas

Reklāma
122 1 21 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 21

0/2000

Pēc nosaukuma sapratu to ka jabut vairāikiem auto.. "Čempionu auto dragreisā" ja jā tad vel varēji pierakstīt par 1007 hp 91 Audi S2 Coupe quattro

2 0 atbildēt

"Rezultātā dzinējs attīsta gandrīz 900 ZS. Tiesa, šādas jaudas sasniegšanai nepieciešama paaugstināta oktānskaitļa (A120) degviela, kas maksā astoņus latus litrā."

Toyota civic varbūt attīstitu 1000zs, ja darbotos uz dinamītu

un vispār wtf dragreiss ar evo :D

0 0 atbildēt

Ja tasitu uz pasutijuma, noteikti darbs "darbs" 50k vel plusa :D

0 0 atbildēt

Tur pa madž nav tad jau tik austiņas būs jāklausās....+

0 0 atbildēt

forši : )

0 0 atbildēt

Nu jām, pēc virsraksta spriedu, ka būs vairāki auto.

Varēji par čempioniem katrā klasē aprakstīt, man būtu interesanti palasīt par savējiem A un B klasē :)

0 0 atbildēt

dāāāāāāā man šitas žurnāls tā nepatīk!!!! jo tur rakstus raksta kaut kādas sekretāres ar augstāko izglītību nagu krāsošanā!!!

pfffff vienmēr tur ir kkāda bezsakarīga... runāts riņķī un apkārt un nekas nav pateikts

1. launch conrole nedod nekādu max saķeri startā tā vnk ierobežo rpm kad nav atlaists sajūgs un tas arī VISS

2. anti lag- kāds tur sakars ar pārnesumiem??? turbīna vnk griežas max rpm visu laiku vai ir pārnesums vai nav!!

3. kas ir jaudīgāka turbīna??? varbūt lielāka vai mazāka izmēra, un ar lielāku vai mazāku ražību!

4. sporta bāka nav tikai dragreisā bet gan jau visos auto sportos kas skaitās pro

5. lielāka izmēra caurulītes?? nu wtf kaspar murgu, tad jau varēja pierakstīt ka viņas ir sarkanas un uzgrieznīši ir dzelteni!! par sprauslu ražību arī nekas nav minēts. augstspiediena sūkņi- ko mēs ar to saprotam 1200bari ir augstspiediens bet 10 bari ir zems spiediens. 

2 3 atbildēt

eu šitais raksts ir kopēts no auto bild latvia. n'akamreiz izdomā ko labākuemotion

0 1 atbildēt