local-stats-pixel

Ceļa nodoklis Latvijā11

41 1

Atcelt esošo ceļa nodokli autrotransportam, izveidot tā iekasēšanu ar reālo degvielas patēriņu pēc Igaunijas vai Lietuvas parauga. Pēc atcelšanas dzēst esošus cela nodokļa parādus autrotransportam, ja tādi esot iekrāti dēļ tā ka iedzīvotājiem šīs nodoklis esot nepanesāms slogs.

Igaunijā un Lietuvā ceļa nodokli iekasē ar katru reāli nopirkto un patērēto degvielas litru. Latvijā to iekasē nesāmērīgi liela apmēra, neiedzilinoties vai mašīna, pēc nodokļa apmaksas, brauc vai stāv veselu gadu. Pluss degviela Igaunijā esot lētāka nekā Latvijā, lai arī tajā jau esot ieskaitīts ceļa nodoklis. Piemērām ceļa nodoklis Latvijā esot 80 euro, kas esot 8000 centi. Ja Igaunijā liek 1 centu pie litra, Latvijas piemērā, automašīnai ar 8 litru patēriņu gadā jāveic 100000 km noskrējienu, kas lielākai daļai privātā autotransporta īpašneku esot fiziski nereāli. Ja nodoklis esot 160 eur, gadā jānobrauc 200000 km. Absolūti nereāli! Pēc CSDD datiem vidējais privātā autransporta noskrējiens esot 10000-20000km. Igaunijā ceļa segums esot labākā stāvoklī, kas nozīmē, ka Latvijas iekasēšanas modelis pēc autrotransporta masas, esot aplams.

Sabiedrības ieguvums būs, ka ekonomēs savu naudu, spēs braukt ar mašīnām kuras šobrīd stāv dīkstāvē. Spēs pirkt jaunas mašīnas. Veicināsies valsts ekonomika. Patreiz daudziem ceļa nodokļa slogs esot grūti panesams, cilvēki neizmanto prīvāto transportu tik daudz un bieži ka gribētu. Igaunijā ģimenē vidēji esot 2-3 mašīnas. Katram ģimenes loceklim.

Kopā mums izdosies savākt vaidzīgo balsu skaitu :)

https://manabalss.lv/atcelt-pastavoso-cela-nodokla-iekasesanas-modeli-ieviest-pec-igaunijas-parauga/show

41 1 11 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 11

0/2000

Tas ir nožēlojami, ka vēl šādi balsojumi jātaisa, lai tajā vietā mūsu dižgalvas sen jau to varēja realizēt. Vieni parazīti valda...

5 0 atbildēt

Aizmirstiet. Ja pieliks ceļa nodokli degvielai, nenoņems esošo. Jautāsiet kapēc? Ā mums gudra valdība. Nosaukuši pašreizējo nodokli kā transporta ekpluatācijas nodokli. To tāpat noteikti paturēs, vienmēr izdomās kā izzagt legāli naudu no mums

1 0 atbildēt

Viss jau ir ļot forši , mēs varam diskutēt par  ceļu nodokli utt ,bet problēma jau ir tanī ,ka ar ceļa nodokli tiek pildīts budžēts tikai daļa aiziet ceļiem utt . Ja samazinās ceļa nodokli , tad budžetā būs iztrūkums un tad būs jāpaceļ ,kāds cits nodoklis vai jāveido jauns nodoklis ar ko aizpildīt robu . Vai es gribētu lētāku degvielu ? Protams , bet nevajag nodarboties ar populismu . Tie jau ir Šlesera gājieni - Nodokļi lejā pensijas utt augšā . 

0 0 atbildēt
Latvijā ceļu nodoklis nav! Latvijā pastāv maksa par ceļu, bet vairumā gadījumu tā neskar šos paraksta vācējus (papildus informācijai lvvignette.eu).
0 0 atbildēt

Kas tas par murgu:

 Igaunijā ģimenē vidēji esot 2-3 mašīnas. Katram ģimenes loceklim.

0 0 atbildēt

Un ja man nav automašīnas ar kuru braukt, bet benzīnu man vajag priekš zālespļāveja ar kuru nebraucu pa LV ceļiem, kā man atgūt šo nomaksāto nodokli no degvielas cenas? Latvijā nav ceļa nodokļa.

0 2 atbildēt