CARLSSON- tradīcijām bagāts Mercedes tūninga ataljē.
Rakstu tāpēc, ka viens no mīļākajiem Mercedesiem man ir tieši Carlsson un Aigner kopdarbs S klase. Ehh... būtu mūsu S- klase šitāda..
Ja būs atsaucība varu izveidot arī par Braubus. :]
VĒSTURE: Tūninga ataljē "Carlsson", kas mūsdienās jau uzskatāms par auto ražotāju 1989. gadā dibināja brāļi Rolfs un Andreas Hartge. Kompānijas vārda devējs un tehnoloģiju partneris zviedru sacīkšu braucējs Ingvars Karlsons (Ingvar Carlsson), kas 80. gados "Mercedes" rallija komandas sastāva kopā ar Bjornu Valdegardu un Valteru Rēlu veiksmīgi piedalījās rallija sacensībās. Ar savu pieredzi "Mercedes" jomā pilots kompānijai ļāva izaugt līdz vienam no lielākajiem un nopietnākajiem "Mercedes" uzlabotājiem pasaulē. Tomēr par attīstību nedaudz vēlāk. Turpināšu ar "Carlsson" pamatu jeb tā bāzes mītni, kas atrodas Vācijas rietumos, netālu no Francijas un Luksemburgas robežas. Tās pirmsākumi meklējami 1836. gadā, kad turīgais un brīvais zemnieks Konstantīns fon Brīzens sev uzcēla jaunu mājvietu-Vīzenholfas muižu. Muižas saimnieks aizrāvās ar smalku un dārgu zirgu audzēšanu, un savā ziņa šī 19. gadsimtā aizsāktā tradīcija tiek turpināta- zem vēsturiskajiem jumtiem arī mūsdienās dārgajiem dzinējiem tiek pieaudzēti "zirgi" gan dzinēju jaudas stendos, gan arī elektronikas laboratorijā. Harmoniskā saskaņa starp klasisko ārpusi un moderno iekšpusi "Carlsson" ļauj radīt individuālus spēkratus un papildus tam 1996.gadā ļāva iegūt speciālu balvu par vēsturiskā mantojuma saglabāšanu.
UZLABOJUMU IZSTRĀDE UN KLĀSTS: "Carlsson" piedāvā visai plašu uzlabojumu klāstu- sākot no palielinātas jaudas dzinējiem līdz aerodinamiskiem virsbūves komplektiem. Tomēr pirmo ievēribu tolaik jaunais tūninga "kantoris" ieguva 1993.gadā, prezentējot savu pirmo vieglmetāla disku modeli "Carlsson 1/6", kas laika gaitā ieguvis plašu atzinību tūninga entuziastu vidū. Nostiprināties elitē kompānijai izdevās, kad tā šīs desmitgades sākumā sāka piedāvāt jaunus kompresora komplektus benzīna dzinējiem un "C-tronic" vadības sistēmas dīzeļdzinējiem, kas veinlaikus palielināja jaudu un samazināja degvielas patēriņu. 2004. gadā tika izstrādāts benzīna dzinējiem atbilstošs "C-tronic", savukārt "C-tronic-supension" piedāvāja elektronisku sēdināšanu pēdējo desmit gadu laikā ataljē izstrādājis vēl piecus jaunus vieglmetāla kaltos disku modeļus, no kuriem jaunākais ir kalts "1/11 Ultra Light".
SADARBĪBAS PARTNERI: "Carlsson" ceļš līdz ražotaja statusam ir bijis veiksmīgs, un par to jāpateicas arī kompānijas sadarbības parteneriem- "Continental", "Dunlop", "Eibach", "Bilstein" un "Recaro". Veiksme vācu ģimenes uzņēmumu nepamet arī citos pasaules nostūros- 2007. gadā ietekmīgajā Tokijas tūninga izstādē "Carlsson CK 55 RS" ieguva labākās ārzemju mašīnas godalgu, savukārt 2008. gadā "Carlsson" atvēra pārstāvniecību Kalifornijā, ASV. Jaunākā sadarbība kompānijai ir ar ādas izstrādājum ražotāju "Aigner", kuras rezultātā tapuši divi ļoti ekskluzīvi un speciālā sērijā izlaisti modeļi- "Carlsson Aigner CK 65 RS Balchimont" un " Carlsson CK 65 Eau Rouge. Pirmais tapis uz S klases bāzes un attīsta 705 ZS, bet otrais uz CL klases bāzes un pieejams ar 700 ZS.