Čau spociņi, dzelzceļa mīļotāji un mani mīļie sekotāji ! Pēc dažu cilvēku lūguma, šodien izveidoju rakstu par ČME3 manevru dīzeļlokomotīvēm.
Ceru raksts Jums patiks un atstās labu iespaidu, novēlu visiem jauku lasīšanu !
Čau spociņi, dzelzceļa mīļotāji un mani mīļie sekotāji ! Pēc dažu cilvēku lūguma, šodien izveidoju rakstu par ČME3 manevru dīzeļlokomotīvēm.
Ceru raksts Jums patiks un atstās labu iespaidu, novēlu visiem jauku lasīšanu !
Manevru lokomotīve ir lokomotīve, kas paredzēta manevru darbu veikšanai staciju teritorijās, pievedceļos, vagonu padošanai uz iekraušanas/izkraušanas vietām, ceļu remontos, vagonu pārvietošanai no viena stacijas parka uz citu, kā arī sastāvu formēšanai vai to izformēšanai.
Sērijveida dīzeļlokomotīve ČME3
Uzbūves gads: no 1963.g.
Svars: 123 t
Ilgstošais vilces spēks: 230 kN
Maksimālais ātrums (ilgstošā/ īslaicīgā režīmā): 11.4/3 km/h
Konstruktīvais ātrums: 95 km/h
Dīzeļdzinējs K6S310DR Tips: K6S310DR
Dīzeļa jauda: 1300 ZS
Īpatnējais degvielas patēriņš: 220+5% g/kWh
Eļļas patēriņš: 3.5 g/kWh
Iesmidzināšana: mehāniskā
Dzesēšana: tehniskais ūdens
Vadības sistēma: pneimatiskā
Juglas stacijā, veicot manevru darbus.
VISPĀRĒJĀS PRASĪBAS.
Manevru darbu izpildes laikā lokomotīves darbojas maģistrālajām dīzeļlokomotīvēm neraksturīgos darba režīmos. Lai bieži uzsāktu kustību no vietas un attiecīgi ātri ieskrietos, lokomotīvei jābūt ar salīdzinoši lielu saķeres masu un vilces spēku, tādēļ manevru lokomotīves raksturo salīdzinoši liels vilces spēks, bet zemāks, salīdzinot ar maģistrālajām lokomotīvēm, ilgstoši attīstāmais kustības ātrums. Šī tipa lokomotīvēm nepieciešams attīstīt manevru darba drošībai atbilstošu maksimāli pieļaujamo ātrumu, plūdenu ieskrējienu, kā arī bremzēšanu, tai jābūt viegli un ātri reversējamai, ar augstu lietderības koeficientu un drošai ekspluatācijā. Manevru darbu laikā bieži nākas mainīt braukšanas virzienu, tādēļ lokomotīvei jābūt vadāmai no vienas kabīnes, tajā pat laikā nodrošinot ceļa redzamību abos kustības virzienos, vadības kabīnes nomaiņa bieži vien aizņem noteiktu laika daudzumu, kas attiecīgi samazina manevru efektivitāti biežās stāvēšanas dēļ.
XXI gadsimta sākumā lielāko daļu manevru lokomotīvju parku sastāda dīzeļlokomotīves — sakarā ar to, ka tām nākas strādāt otrās šķiras ceļos, kurus elektrificēt sanāk vai nu ekonomiski neizdevīgi, vai arī tas saistīts ar lielām tehniskām grūtībām. Kontaktakumulatoru elektrolokomotīves tiek izmantotas samērā reti, sakarā ar to salīdzinoši zemo drošību un nepietiekamo jaudu, strādājot uz akumulatoriem. Pastāv arī dīzeļelektriskās lokomotīves, kuras kustībai izmanto gan Dīzeļdzinējus, gan var strādāt, barojoties no kontakttīkla kā elektrolokomotīve. Tvaika lokomotīvju ēras laikā manevru darbus veica pamatā tanklokomotīves.
Sērijveida dīzeļlokomotīve ČME3 Ar mašīnista acīm. Šādi izskatās kabīne naktī.
Sērijveida dīzeļlokomotīve ČME3 Paneļa apgaizmojums naktī.
Modernizētā dīzeļlokomotīve ČME3M Modernizācijas gads: 2011.g.
Svars: 123 t
Ilgstošais vilces spēks: 290 kN
Maksimālais ātrums (ilgstošā/ īslaicīgā režīmā): 14.3/3 km/h
Konstruktīvais ātrums: 90 km/h
Elektrodinamiskā bremzēšana
Palielināts dīzeļlokomotīves drošuma koeficients.
Dīzeļdzinējs Caterpillar 3512C HD
Tips: Caterpillar 3512C HD
Dīzeļa jauda: 2000 ZS
Īpatnējais degvielas patēriņš: 208.2+5% g/ kWh
Eļļas patēriņš: 0.2 g/kWh
Emisija: atbilst 97/68/EC Euro IIIA
Iesmidzināšana: elektroniskā
Dzesēšana: antifrīzs
Vadības sistēma: elektroniskā
Mašīnista kabīne. Dīzeļlokomotīves datorizētā diagnostika, kontroles indikatori, palaišanas un kontroles bloks, Webasto ierīce, divas simetriskās vadības pultis, mikroklimata ierīce, pazemināts trokšņa un vibrācijas līmenis, elektroniskais ātrummērītājs KПД3-ПВ
Manevru lokomotīves Latvijā.
Latvijas dzelzceļos pamata manevru lokomotīvju parku sastāda Čehoslovākijā izgatavotās ČME3 sērijas lokomotīves, tāpat nelielā skaitā (pēc neoficiāliem datiem) tiek ekspluatētas 5 TEM2 un viena TEM2UM sērijas Brjanskas dīzeļlokomotīvju būves rūpnīcā izgatavotas lokomotīves. Tāpat galvenokārt manevru darbiem Šķirotavas un Daugavpils šķirošanas stacijās tiek izmantotas (pēc neoficiāliem datiem) 16 ČME3M, 3 ČME3ME lokomotīves un 2 ČME3MB sērijas lokomotīvju papildsekcijas jeb "būsteri". Privātajos pievedceļos tiek lietotas TGM3, TGM4 un TGM23 sērijas lokomotīves, kuras aprīkotas ar hidraulisko vilces spēka pārvadu.
Liels paldies par raksta lasīšanu, ceru raksts Jums patika un atstāja pozitīvu iespaidu
Kā arī paldies par pozitīviem vērtējumiem un Jūsu atbalstu.
Komentāros droši rakstas savas pārdomas un dalaties ar pieredzi, kā arī varat uzrakstīt, kāds varētu būt nākošais raksts. Novēlu visiem jauku dienu / vakaru.
Ja Jums patīk lokomotīves droši varat izlasīt arī šo rakstu, skatīt zemāk.
http://spoki.tvnet.lv/automoto/2TE116-Dizellokomotives/789087
Kā vienmēr, raksts super. Ja vari uzraksti par tep70 latvijas ekspreša lokomotīvi.
Patīk man Tavi raksti! Interesanti un forši!
Viens jautājums - max ātrums - 14,3 km/h ilgstoši, 3 km/h īslaicīgi.
Konstruktīvais ātrums 90km/h.
Īsti neiebraucu - pati lokomotīve var pabraukt ar 14,3 km/h (ja reiz tas ir max ātrums), bet, ja nu kāds piepūš vaigus un velk, tad spēj saturēties kopā arī pie 90km/h??