BMW vēstures hronika no 1913. gada līdz 2000. gadam2
18
4
2000šie
Ar BMW, MINI (2001.g.)un Rolls Royce (2003.g.) brendiem BMW Grupa sāk sistemātiski fokusēties uz starptautisko tirgu.
2000
Tiek pārdots Rover Group.
1998
BMW oficiāli iegādājas no Vilkswagen tiesības uz Rolls Royce vārdu un logo, kuru var izmantot sākot ar 2003. gadu.
1994
BMW iegādājas britu uzņēmumu Rover Group
1992
BMW nolemj atvērt ražotni arī ASV. Tur 1994 tiek atvērta BMW Z3 ražotne. Dekādes beigās ražotne tiek paplašināta BMW X5 ražošanās vajadzībām.
1990
Oficiāli tiek atklāts Pētījumu un Inovāciju Centrs (Research and Inovation Centre)
1985
Tiek dibināts BMW Technik, kura viens no pirmajiem produktiem ir BMW Z1 prototips.
1981
BMW ir pirmais Eiropas uzņēmums, kas izveido filiāli Japānā.
1977
Apgrozībā tiek laisti 7. sērijas modeļi.
1975
Apgrozībā tiek laisti 3. sērijas modeļi.
1972
Par pamatu ņemot iepriekšējos modeļus, ražošanā tiek laisti pirmie 5. sērijas automobiļi.
1962
Sāk ražot jau mūsdienās pazīstamo automobiļu priekšgājējus. 50to gadu krīzes laikā BMW 1500 ir uzņēmuma glābējs. To raksturoja tam laikam neraksturīgais dizains. Automobilis bija ar 4 cilindru motoru (80 zirga spēkiem) un spēja sasniegt 148 km/h ātrumu. Šajā kategorijā ietilpst arī tā laikā 1600, 1800 un 2000 modeļi.
1956
Viens no neaizmirstamākajiem modeļiem 507 tiek laists apgrozībā. Tas ir divdurvju automobilis ar nolaižamu jumtu, kas spēja sasniegt 200 km/h ātrumu.
1955
Apgrozībā tiek laista Isetta 250, kas ieguva atzinību 1950to gadu mini-automašīnu ērā. Tā tika ražota sadarbībā ar Itāļu ražotājfirmu Iso. Automobilim bija motocikla 1 cilindra motors ar 12 zirga spēkiem, maksimālais ātrums – 85km/h.
1951
Ražošanā tiek laists pirmais pēckara automašīnas modelis 501.
1949
BMW atgriežas, Ņujorkā prezentējot pirmo motociklu kopš 1941. gada.
1945
Pēc otrā pasaules kar BMW uzņēmums ir sairis. Rūpnīca ir drupās vai demontēta. Ražošanas darbi apstājušies. Pēc pasūtījuma tika ražoti karam nepieciešamie lidmašīnu dzinēji un raķetes.
1937
BMW jau atkal iekļūst rekordu grāmatā. Ernsts Henne (Ernst Henne) sasniedz pasaules ātruma rekordu uz motocikla – 279,5 km/h. Šis rekords saglabājās aptuveni 2 dekādes.
1936
Sāk ražot BMW 328, kas bija populārākais pirms kara BMW automobilis. Tas tika ražots kā sacīkšu automobilis, bet strauji kļuva populārs arī kā ikdienas transportlīdzeklis. Automobilim bija 6 cilindru motors, 80 zirga spēki, tā maksimālais ātrums bija 150 km/h.
1933
Sāk ražot pirmās BMW 6 cilindru motora automašīnas ar 30 zirga spēkiem, kas spēj sasniegt 90 km/h.
1932
Tiek sākts ražot pirmo “īsto” automašīnu – BMW AM4. Modeli pilnībā ražo BMW. Tas ir ar 4 cilindru motoru, kas sasniedz 20 zirga spēkus un tā maksimālais ātrums ir 80 km/h.
1928
BMW nopērk automobiļu rūpnīcu Eizenahā, kur sāk ražot automašīnas Dixi. Pirmais Dixi bija bez jumta apgādāta ar 4 cilindru motoru, kas sasniedza 15 zirga spēkus. Maksimālais ātrums bija aptuveni 80 km/h.
1923
Sāk ražot pirmo BMW motociklu R 32, tā maksimālais ātrums bija 95 km/h. Trīs gadu laikā tika saražoti 3090 motocikli.
1922
BMW atsāk lidaparātu dzinēju ražošanu. Tiek uzcelta pirmā BMW rūpnīca.
1920
Tiek izveidots BMW logo, kas ir pazīstams līdz mūsdienām. Tiek konstruēts pirmais BMW motocikla “Victoria” motors M2 B 15.
1919
Izmantojot BMW IV tipa dzinēju Franz Zeno Diemer uzstāda augstuma rekordu – 9760 metrus. Pēc Versaļas līguma noslēgšanas, BMW tiek aizliegts ražot lidaparātu dzinējus, uzņēmums sāk ražot bremzes, ko izmanto dzelzceļa satiksmē.
1917
Austrieši Franz – Josef Popp un Max Friz pārņem Rappa uzņēmumu un nodēvē par Bayerische Motoren Werke - BMW
1913
Karls Rapps (Karl Rapp) netālu no Minhenes bijušajā velosipēdu fabrikā nodibina uzņēmumu Rapp – Motorenwerk ar mērķi ražot lidaparātu dzinējus.
Reklāma
Reklāma