local-stats-pixel

BMW ///Megatron. Mīts vai patiesība ?22

116 2

Attēlā ir redzams Megatron BMW M12 F1 ... Ļoti daudziem tas neko neizsaka, taču tādiem, kas nedaudz orientējas šajā lietā un interesējas par automašīnām, šis var šķist interesanti. Atklāti sakot arī es neko nezināju par šo motoru, bet speedhunters.com uzraka un publicēja vienā no saviem auto izstāžu aprakstiem. Atļaušos nedaudz iztulkot latviski no autora komentāra...


Ap šo dzinēju klīst ļoti daudz mīti, kā piemēram cilindru bloki, ko izmantoja BMW M12 F1 motorā īstenībā nākt no veciem lietotiem BMW 2002 ielas autiņiem (šos motorus sāka ražot 1961. gadā). Kāpēc ? Jo šie vecie motori ir jau kalpojuši ilgāku laiku un ir gājuši cauri dažādiem karstuma / aukstuma cikliem un dažādām slodzēm, tāpēc metāls ir jau izstrādājies un pastāv daudz mazāka iespēja, ka motors sacīkšu laikā izjuks. Tas ta kā nebūtu nekāds jaunums un autosporta pasaulē tas ir pierādījies, taču tas vēl nav nekas salīdzinājumā ar nākamo mītu....


Pavisam jocīgs ir šis mīts - bloki pirms to likšanas mašīnā tika izmesti ārā pie rūpnīcām uz zemes (iepriekšminētā karstuma / aukstuma cikla dēļ) un BMW darbinieki tika iedrošināti iet ārā un urinēt uz šiem cilindru blokiem. Pilnīgas muļķības ? Izrādās, ka ne visai... proti urīns ir dabisks amonjaka avots. Priekš kam vajadzīgs amonjaks ? Tā saturā ir ļoti daudz slāpeklis un metāls, kurš ir bagātināts ar slāpekli ir daudz izturīgāks.

Bet priekš kam viss šis čakars ?


Nu redz par šo nelielo 4 cilindru motoriņu ir zināmi šie fakti - Motora tilpums - 1500cc (1,5 litri)

Jauda - 1500 zirgspēki (jā, patiešām, neesmu pielicis nulli pa daudz)


Kā var panākt no tik maza motoriņa tik milzīgu jaudu pat pēc mūsdienu standartiem ? Protams, ka tikai ar turbīnu...un tādu nopietnu... 1500 zs jaudu panāca pie 5,2 bar spiediena. 1 bar ir gandrīz tas pats, cik 1 atmosfēra, tāpēc nav brīnums, ka sāka klīst visādas leģendas par to, kā BMW inženieri bija spējīgi 1986. gadā izveidot motoru, kas spētu izturēt šādu spiedienu. Ar šo dzinēju aprīkotās formulas ne tikai bija spējīgas nobraukt visu vairākas stundas garo sacīkšu posmu, bet arī izcīnīt čempiona titulu.

Tulkoju, meklēju papildus informāciju pats un ja kādam gadījumā patiks, tad varu turpināt likt dažādus interesantus ar auto saistītus rakstiņus. (nebaidieties, nebūs viss kopēts tikai no speedhunters)

Reklāma
116 2 22 Ziņot!
Ieteikt: 000
Izmantotie avoti:
http://Speedhunters.com
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 22

0/2000

nu tad beidzot kads labu vardu pasaka par BMW... nevis visu laiku siikie pintiķi skandina quattro,quattro un vairaak neko nezin....par uzdriiksteesanos+++++

8 1 atbildēt

Nu jam,labs dvižoks,turbīne izsaka jaudu jā,bet motors iztur spiedienu,neizspiež galvas blīvi pie liela spiediena degkamerā . Indženieri malači..

5 0 atbildēt

Labs raksts! :)

Man patika - šim ar lielu LIELO plusu.

gaidām vēl.

3 0 atbildēt

bmw taa ir MĀKSLA

4 1 atbildēt

BMW tā ir diagnoze!!! pašam ir 730. laba rotaļlieta. par tiem motoriem... līdz apm '90 gadam F1 motora tilpums bija 1,5l... atļauta dajebkāda pūte (turbo, atmosfēriskā utt...) motoru jaudas neprātīgas. līderis tajā laikā bija Honda (tapēc tie mazie- Civic utt griežas lopā) BMW vienalga labāks, sākot jau no mazās žurkas.BMW....

2 0 atbildēt

nez manam žigulim derēs?

2 1 atbildēt

iespaidīgi !

un pagaidām pat neviens BMW antifans:D nav ielici mīnusu !

1 0 atbildēt

F1 motors ar 150 zs ? Tad jau tā ir pasaulē lēnākā pirmā formula...neesmu gan kļūdījies, protams, 1500 zs ir maksimālais ko bija spējīgi izspiest pie 5,2 bar liela spiediena, taču sacīkstēs, lai taupītu resursus viņi izmantoja citu regulējumu ar mazāku jaudas atdevi (ap 1300zs) 

"In Formula One, in the so called "Turbo Era" of 1977 until 1989, Renault, Honda, BMW, and Ferrari produced engines with a capacity of 1,500 cc (92 cu in) able to generate 1,000 to 1,500 horsepower (750 to 1,100 kW)."

Piedod, kļūdījies esi tu.

1 0 atbildēt

Ko tas vēja ģenerātors dara pie izplūdes kolektora??emotion

1 0 atbildēt

raksts labs un interesants + no manis

0 0 atbildēt

BMW Power ;)

0 0 atbildēt

Fail!

0 1 atbildēt