Pirmā daļa šeit- http://www.spoki.lv/automoto/B-Grupa/279816
B-Grupa Otrā Daļa3
44
0
1986. gada sezonai vajadzēja būt ļoti aizraujošai. Peugeot komandai bija pievienojies bijušais Toyota pilots Juha Kankunens. Audi radikālais S1 Quattro bija uzforsēts līdz 600 zirgspēkiem un bija kļuvis par pasaulē jaudīgāko rallija auto. Lancia komandas Deltai S4 bija uzlabota aerodinamika un palielināta jauda. Ford komanda beidzot bija gatava atgriezties WRC ar savu augsto tehnoloģiju RS200
Sezona, kā vienmēr, iesākās ar Montekarlo ralliju. Tajā uzvaru izcīnīja Henrijs Toivonens/Serdžio Kresto ar Lancia Delta S4. Lancia šajā rallijā būtu svinējusi trīskāršu uzvaru, ja nebūtu sabojājies Alena S4 dzinējs, un Biasons nebūtu avarējis. Jebkurā gadījumā Peugeot varēja būt laimīgi par Salonena izcīnīto otro vietu, bet labākais, ko varēja sasniegt Audi, bija Hannu Mikolas iegūtā trešā vieta.
Zviedrijas rallijā, pateicoties Toivonena auto dzinēja bojājumam un Alena problēmām ar kompresoru, uzvaru izcīnīja Kankunens/Pīronens ar Peugeot, izlīdzinot rezultātu Peugeot un Lancia cīņā.
Bet Portugāles rallijā, kas bija trešais 1986. gada kalendārā, atkal notika traģēdija. Joakims Santoss, Portugāles rallija čempionāta uzvarētājs, zaudēja kontroli pār savu RS200 kādā skatītāju pārblīvētā trases posmā, un auto ielidoja skatītājos. Trīsdesmit viens cilvēks tika ievainots, četri gāja bojā. Visas komandas tūlīt izstājās no šī rallija.
Starp Portugāles ralliju un Tour de Corse notika Safari rallijs, kurā uzvarēja Toyota, Lancia (šajā rallijā ar veco 037) palika otrā, bet trešo vietu ieguva Peugeot. Bet, pirms vēl pasaule bija atguvusies no šoka pēc Portugāles šausmīgajiem notikumiem, notika vēl viena traģēdija. Henrijs Toivonens bija sezonas līderis, un arī Tour de Corse rallijā viņš bija vadībā, kad 18. posmā viņš pieļāva kādu kļūdu, un viņa Delta S4 noripoja pa nogāzi un uztriecās kokam. Nelaimīgā kārtā tūlīt eksplodēja auto degvielas tvertnes, un liesmas vienā mirklī apņēma automašīnu. Kad glābšanas vienība nokļuva traģēdijas vietā, tā atrada tikai nomelnējiušu cauruļu karkasu ar Toivonena un viņa stūrmaņa Serdžio Kresto mirstīgajām atliekām iekšā.
Avārijai nebija liecinieku, tādēļ nebija iespējams noteikt tās cēloni. Daži uzskata, ka vainīga bija Toivonena sliktā veselība (viņam tajās dienās esot bijusi gripa), citi domā, ka pie vainas bija kāda tehniska problēma, vai arī vienkārši auto grūtā vadāmība šādā trasē.
Likteņa ironija, ka šī avārija notika tieši gadu pēc negadījuma, kurā gāja bojā Atilio Betega. Tomēr, ja Betegas nāvē galvenokārt varēja vainot Korsikas kļūdas nepiedodošos ceļus, tad Toivonena un Kresto bojāeja avārijā, kurā varēja izdzīvot, kopā ar Portugāles traģēdiju lika FISA rīkoties: par spīti Peugeot protestiem B grupa tika aizliegta, sākot no 1987. gada sezonas. Tika atcelts arī topošās S grupas projekts. Audi komanda izlēma izstāties no B grupas jau tūlīt pēc Korsikas rallija.
Vairs ne tik patīkamās noskaņās, tomēr sezona turpinājās. Grieķijā, Jaunzēlandē, Somijā un Lielbritānijā Peugeot svinēja uzvaru. Argentīnā (Biasons/Siviero) un ASV (Alens/Kivimaki) uzvarēja Lancia. Lancia gan guva vēl vienu uzvaru San Remo rallijā (Itālijā). Itāļu tiesneši no San Remo rallija diskvalificēja Peugeot komandu par itkā neatļautu aerodinamisku elementu izmantošanu, tādēļ tur Lancia piloti bez cīņas aizņēma visu goda pjedestālu: Alens pirmais, Biasons - otrais, bet Cerrato – trešais. Peugeot apsūdzēja itāļus par negodīgu Lancia atbalstīšanu un iesniedza FISA protestu. FISA pēc sezonas beigām atzina Peugeot diskvalifikāciju par nepamatotu un anulēja Rally San Remo rezultātus. Tādējādi par čempioniem kļuva nevis Lancia un Alens, bet Peugeot un Kankunens.
Tā beidzās stāsts par pasaules ātrākajiem rallija automobiļiem Pasaules Rallija Čempionātā. 1987. gadā B grupu aizstāja A grupa un par čempionu kļuva Marku Alens ar Lancia Delta 4WD. Līdz 1992. gadam galvenās cīņas notika starp Toyota Celica un Lancia Delta dažādām modifikācijām. Daži uzskata, ka Lancia bija tā, kas ieteica FISA aizliegt B grupu, jo Lancia bija vienīgā autobūves kompānija, kam bija A grupai tik ļoti piemērots auto. Līdz ar to Lancia varēja no šīs traģiskās jezgas ne tikai izkļūt ar godu, bet pat gūt reālu labumu.
Reklāma
B grupa pēc 1986. gada
Lai gan 1987. gadā B grupa vairs neparādījās WRC, tā nepameta autosportu pilnībā. Peugeot pārveidoja 205 t16 un ar to piedalījās Dakaras maratonrallijā. Āri Vatanens ar t16 uzvarēja Dakaras rallijā 1989. un 1990. gadā. Uzlaboti Peugeot un Audi sacentās Pikes Peak kalnā braukšanas sacīkstēs Kolorado štatā ASV. Audi izmantoja savu B grupas pieredzi, lai 1990. gadā izveidotu sporta auto IMSA (Internacionālā MotorSporta Asociācija) sacīkšu seriālam. Ford izpārdeva visus RS200 privātpersonām, un daudzi no šiem auto tika izmantoti rallijkrosa sacīkstēs. Arī Metro 6R4 sāka piedalīties rallijkrosā. Porsche 959 tā arī nepaspēja piedalīties WRC, bet tas startēja Tuvo Austrumu čempionātā un uzvarēja Dakaras rallijā.