Par šo jautājumu var filozofēt stundām pie alus glāzes cepot šašliku un taisnības nebūs nevienam, jo viss galu galā ir atkarīgs no auto lietotāja gaumes un paradumiem.
Par automātisko kārbu man ir viens stāsts. Bija man 16, vasara, agrs rīts. Braucu uz darbu autobusā un krustojumā piebrauca, kāds amerikāņu auto, kurā iekšā sēdēja jauks pārītis. Mani piesaistīja skats, ka vīrietis, kas bija pie stūres, turēja savu roku, savai sievietei uz viņas kājas, un kad iedegās zaļā gaisma, auto sāka kustību, bet roka palika uz sievietes kājas. Tad es sapratu, jā – automātiskā kārba tā ir štelle.
Pats šobrīd braucu ar mehānisko kārbu, tāda bija auto izvēle. Nebija uz to brīdi man vajadzīgais auto ar automātisko kārbu. Ir bijis arī auto ar automātisko kārbu, kuru patiesībā pārdevu, jo likās automātiskā kārba tā savdabīgi uzvedās.
Lai tur vai kā, vēl jo projām uzskatu, ka vecais labais klasiskais automāts ir labākais, kas uz šo brīdi ir, ja auto ikdienā izmanto pilsētā. Šeit neiet runa par divsajūgu robo draņķiem, kuriem līdz pilnībai vēl ir tāls ceļš ejams. Klasiskais automāts labā stāvoklī nodrošina tieši to komfortu pilsētā ko vēlos un nekādas slēgāšanās utml. Kāds teiks degvielu tērē vairāk. Es teikšu pilnīgas muļķības. Jaunie automāti ir ļoti efektīvi, un godīgi sakot ar mehānisko kārbu daudzi nemaz nejēdz braukt, kā rezultātā degvielu tērē pat vairāk. Kāpēc? Tāpēc, ka daudzi mēdz turēt augstus apgriezienus, citi atkal slēdzas uz augstāku pārnesumu par ātru un rezultāts atspoguļojas biežākos benzīntanku apmeklējumos. Automāts savukārt jau ir ieprogrammēts pārslēgties tieši vajadzīgajos mirkļos, kā rezultātā dzinējs strādā optimāli un iegūst optimālu degvielas patēriņu. Pie jaudīga motora patīk variatora automātiskā kārba, tā galvenā atšķirība ir tā, ka nospied gāzes pedāli grīdā, motora apgriezieni aiziet debesīs un paliek konstanti, skaņa pa pirmo, un rodas sajūta, ka auto pievelkas pie iedomātā ātruma, tāds nemainīgs un konstants paātrinājums, jo pārnesumu jau nav. Protams variators ar mazjaudīgu motoru vairs nav tas.
Automātiskās kārbas gan lūzt biežāk par mehāniskajām un remonts ir dārgāks, un arī tad ne visi jēdz remontēt. Pasaules labākās automātiskās kārbas ražo vācu ZF, un vismaz BMW tādas sev liek virsū. Visa VW grupa visbiežāk izmanto divsajūgu robodraņķus, japāņi un amerikāņi ražo savas ar mainīgām sekmēm, bet japāņu un franču divsajūgu robodraņķi ir vienkārši nebaudāmi. Ja ikdienā brauc sacīkstēs, patīk driftēt, doties bezceļos, ja ikdienā tev vajag precīzi dozēt jaudu noteiktos apstākļos un just momentālu atsaucību, tad protams mehāniskā kārba ir tieši tas ko vajag. Ja esi ikdienas braucējs parastais, kurš pārvietojas pilsētā, un vēl paralēli patīk parunāt pa telefonu ( kas protams ir aizliegta nodarbe), tad mierīgi vari ņemt automašīnu ar automātisko pārnesumu kārbu un izbaudīt dzīvi :)
Tas viss