Bieži vien redzu rakstus un bildes ar tūnētām mašīnām un vēlos pievērst uzmanību ļoti svarīgai detaļai, kas patiesi dod ļoti daudz zirdziņus mašīnai- turbīna!
Bieži vien esat dzirdējuši auto fanātu un cienītaju sarunās šo vārdu, un pirmais kas nāk prātā ir ''tā ir tā krutā detaļa, kas dzinējam dod daudz jaudas'' Jā, tā ir, taču mēģināšu iedziļināties un arī ar jūsu palīdzību tik skaidrībā kā tā darbojas!
Viss knifs ir labākā degvielas maisījumu sadegšanā.
Parasts dzinējs iesūc degvielas un gaisa maisījumu, lai veidotu enerģiju, kas pārvēršas spēkā, saspiežot to aizdedzina un procesa pārpalikumi no sadegšanas (izplūdes gāzes, kas tik ļoti bojā mūsu ekoloģiju ) tiek izvadīti atmosfērā.
Turbokomresors dod degvielas-gaisa maisījumu ievadod papildus gaisa maisījuma dzinēja cilindros, kas dod papildus jaudu un dzinēja griezes momentu kā rezultātā virzulis virzās uz leju. Turbokompresors saspiež gaisa molekulas tā, lai tās iekļūstot dzinējā ir blīvākas.
Kā tad turbokompresors to dara>?
Karstās izplūdes gāzes, kas nāk ārā no dzinēja nokļūst uz turbīnes riteņā tā rezultātā iegriež to. Šis ritenīts caur vārpstu "sadarbojas, sazinās" ar kompresora riteni, liekot tam griezties. Kompresora ritenim griežoties, tas ievelk un saspiež gaisu, kas pēc tam iekļūst dzinēja cilindrā. Taču, pirms iekļūšanas dzinējā tas tiek atdzesēts( kompresijas un berzes rezultātā tas sakarst)- šo ierīci sauc par ''intelkuleru''! Un cikls atkal un atkal atkārtojas!
Cik nu varēju, paskaidroju!!! Protams ja ir ko palabot vai precizēt , droši rakstiet, uzklausīsim!