Pirmo zināmo automobiļa rasējumuautors ir Leonardo Da Vinči tomēr ne darbojošs eksemplārs, ne ziņas par tā eksistenci līdz mūsdienām nav nonākušas. 2004. gadā eksperti no Florences Zinātnes vēstures muzeja pēc rasējumiem uzbūvēja šo automobili, pierādot Leonardo domas pareizību.1769. — 1770. gados franču izgudrotājs Žozefs Konjū uzbūvēja trīsriteņu vilcēju artilērijas ieroču pārvadāšanai. "Konjū ratiņus" uzskata netikai par automobīļa priekšteci, bet arī par tvaika lokomotīves pirmssākumiem, jo tie tika darbināti ar tvaika spēku. XIX gs. tvaika dzinēju diližansi un rutjeri (tvaika dzinēju vilcēji, kas pārvietojās bez sliedēm) priekš parastajiem ceļiem tika būvēti Anglijā un Francijā un darbojās vairākās Eiropas valstīs, bet dēļ tā ka tie bija smagi, neērti un ar lielu resursu patēriņu, plašu atsaucību tā arī neiemantoja.Krievijā no 1780. gada pie automobīļa projekta strādāja slavenais krievu izgudrotājs Ivans Kuļibins. 1791. gadā viņš uzbūvēja ratus-pašgājējus, kuros izmantoja spara ratu, bremzes, pārnesumkārbu, gultņus utt.Viegla, kompakta un pietiekami jaudīga iekšdedzes dzinēja izgudrošana deva automobīlim lieliskās attīstības iespējas. 1885. gadā vāciešu izgudrotājs Gotlībs Daimlers, bet 1886. gadā viņa tautietis Karls Bencs uzbūvēja un patentēja pirmās pašgājēju ekipāžas ar benzīna motoriem. 1895. gadā K.Benzs uzbūvēja pirmo autobusu. 1896. gadā G.Daimlers uzbūvēja pirmo taksometru un kravas automašīnu. XIX gs. pēdējā desmitgadē Vācijā, Francijā un Anglijā sākās auto rūpniecība.Lielu iegūldījumu automobīļu izplatīšanā deva ASV izgudrotājs un uzņēmējs Henrijs Fords, kurš plaši izmantoja konveiera sistēmu auto ražošanā.XX gs.
Auto pirmsākumi.5
46
10
Pirmaja ceturksnī plašu popularitāti iemantoja elektromobīļi un automobīļi ar tvaika dzinējiem. 1900. gadā apmēram puse ASV automobīļu bija ar tvaika dzinējiem un kopš 1910. gada Ņujorkā bija aptuveni 70 tūkstoši elektromobīļu - taksometru.1900. gadā Ferdinands Poršē uzbūvēja elektromobīli ar piedziņu uz visiem četriem riteņiem, kuros atradās tos dzenoši elektromotori. Pēc diviem gadiem Holandes uzņēmums Spyker izlaiž sacīkšu automobīli ar pilnpiedziņu, aprīkotu ar starpasu diferenciāli.1906. gadā Stanley tvaika automobilis uzstādīja ātruma rekordu — 203 km/h. 1907. gada modelis ar vienu ūdens uzpildīšanos varēja nobraukt 50 jūdzes (80,47 km). Priekš kustības uzsākšanas nepieciešamais tvaika spiediens tika sasniegts 10-15 minūšu laika kopš automobīļa piedarbināšanas. Tās bija Jaunanglijas policistu un ugunsdzēsēju mīļākās mašīnas. Brāļi Stenliji ražoja apmēram 1000 automašīnas gadā. 1909. gadā brāļi atvēra pirmo luksus klases viesnīcu Kolorādo. No dzelzceļa stacijas līdz viesnīcai, viesus veda tvaika autobuss, kas praktiski bija auto tūrisma pirmssākumi. Uzņēmums Stanley ražoja tvaika dzinēju automobīļus līdz 1927. gadam. Neskatoties uz labajām īpašībām (laba vilkme, dažādi kurināmie) tvaika dzinēju automobīļus plaši beidza pielietot ap 1930. gadu, dēļ sava neekonomiskuma un ekspluatācijas grūtībām.1923. gadā Benca uzņēmums izlaiž pirmo kravas auto ar dīzeļa motoru.