Ir tik daudz parametru, kas raksturo katru konkrēto automobili, un, protams, ikvienā šajā parametru kategorijā ir savi izcilnieki. Piedāvāju iepazīties ar dažiem auto industrijas pasaules rekordisiem.
Auto industrijas slavas aleja9
Visātrākais un dārgākais
2006. gadā Bugatti, laižot klajā superautomobili Veyron 16.4, ar vienu rāvienu ieguva šos abus prestižos titulus. Tomēr laika gaitā ambicioziem sāncenšiem izdevās pārspēt to gan ātrumā, gan dārgumā. Taču pērn Bugatti inženieri pa Molsheimas darbnīcas durvīm izripināja jaunu Veyron modifikāciju 16.4 Super Sport. Automobiļa astoņlitru W16 spēkstacija bija papildus forsēta un ar četriem turbokompresoriem tagad spēja attīstīt līdz 1200 ZS un 1500 Nm. Ēra-Lessīnas ovālā Vācijas TUV un Ginesa rekordu grāmatas novērotāju klātbūtnē rūpnīcas testa pilots Pjērs Anrī Rafanēls ar to sasniedza jaunu ātruma robežu sērijveida ielas automobiļiem - 431,072 km/h. Bugatti Veyron Super Sport paredzēts izgatavot vien 30 eksemplāru tirāžā, un automobiļa cena ir 2,5 miljoni ASV dolāru (tas ir par 700 tūkstošiem dārgāks nekā bāzes modelis).
Visdinamiskākais
Mūsu iepriekš apjūsmotais Bugatti izceļas arī ar kolosālu paātrinājuma dinamiku - no nulles līdz simtam (100km/h) tas aizlec nieka 2,5 sekundēs. Taču vēl veiklāks izrādijies britu askēts Ariel Atom 500, kurš, pateicoties augstu apgriezienu trīslitrīgam V8 dzinējam un kolosālai jaudas un masas attiecībai (900 ZS/t), paātrināšanās vingrinājumu spēj veikt 2,3 sekundēs.
Visjaudīgākais
Pērn ātrākā automobiļa godu zaudējušais SSC Ultimate Aero TT joprojām var lepoties ar visjaudīgāko spēka agregātu. Shelby SuperCars inženieri to darinājuši, par pamatu izmantojot Chevrolet V8 dzinēju. Motora darba tilpums izvīlēts līdz 6350 cm3, tas aprīkots ar diviem augstspiediena turbokompresoriem un spēj attīstīt līdz 1305 ZS.
Visekonomiskākais
Šajā nominācijā pēdējos gados spēcīgu ofensīvu uzsākuši dažādu koncepciju hibrīdi, proti, spēkrati, kuru piedziņai tiek izmantota elektriskā un iekšdedzes dzinēja kombinācija. Šobrīd vadībā izvirzijusies nule kā tirgū nonākusī Opel Ampera ar teorētisko vidējo degvielas patēriņu 1,6 l/100 km.
Visgarākais
Garākais un smagākais sērijveida vieglais auto, kas šobrīd atrodas tirgū, ir Maybach 62 (6165 mm/2855 kg), taču garuma rekords pieder Cadillac 1974. gadā izlaistajam Fleetwood Seventy-Five. Amerikāniski greznā limuzīna garums bija 6405 mm.
Vismazākais
Kā izrādās, mazākais sērijveida automobilim izmantotais dzinējs ir viencilindra 49 cm3 DKW mopēda divtaktu motors. Ar tādu tika aprīkots 1962. līdz 1965 gadam Menas salā ražotais ekstravagants trīsritenis Peel 50. Motoriņš attīstija 4,2 ZS un labos laika un ceļa apstākļos ļāva mikroautomobilim sasniegt pat 61 km/h.
Visvairāk saražots
Autobūves vēsturē visu laiku visvairāk tiražētais modelis ir Ford F sērijas pikaps. Laika posmā no 1948. līdz 2010. gadam nomainijušās 12 paaudzes un kopumā saražoti 33,9 miljoni automobiļu. Tam pieder arī mēneša tirāžas pasaules rekords - 2005. gada jūlijā izgatavoti 126 905 F sērijas vieglie kravinieki.