Čau!
Es esmu redzējis un dzirdējis daudz stāstus no cilvēkiem, kuri nekādā gadījumā neatbalsta gāzes iekārtas. Tepat mūsmājās arī ir bijuši gadījumi, kad gāzes iekārta uz ielas sprāgst. Neskatoties uz to, ka gāzes iekārta ļautu jums braukt ar 5.0 benzīnu ikdienā, daudzus atbaida fakts, ka tā var sprāgt un ņemoties ar gāzes iekārtām, jāievēro lieli drošības pasākumi. Tātad - pēc daudzu domām tas ir kaut kas bīstams.
Auto gāzes iekārtas. Vai šaubas pamatotas?14
89
0
Zināms, ka benzīns Latvijā ir dārgs. Taču salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm, tas vēl ir salīdzinoši lēts. Taču, kurš Latvijā varētu atļauties braukt ikdienā ar 3 litrīgu benzīnu un paspēt garšīgi paēst, apģērbt mašīnīti, izaudzināt bērnus un vēl aizbraukt ceļojumā reizi pusgadā? Noteikti tāds, kuram ir labi apmaksāts darbs. Taču arī parasts cilvēks varētu atļauties to ieliekot savam auto gāzes iekārtu.
Neesmu nedz baigais eksperts, nedz arī "zaļais". Vēl pirms neilga laika šaubījos un nodomāju, ka nekad savam auto neliktu gāzi, bet uzzinot ko vairāk, manas domas ir noteikti mainījušās.
Ir divu veidu gāzes 1. Saspiestā dabasgāze 2. Sašķidrināta naftas gāze.
Auto visbiežāk tiek lietota sašķidrinātā naftas gāze, kurai ir propāns un butāns sastāvā. Taču dabasgāzei ir metāns un etāns sastāvā. Nr. 1 lieta par ko lielākā daļa baidās ir, ka nemanot gāze varēs noplūst un vadītājs ar pasažieriem nosmaks. Par to būtu jāuztraucas, ja abām šīm gāzēm nebūtu pievienoti odoranti. Abas gāzes ir dabīgi bez smaržas. Pievienojot odorantus, tas uzreiz dod specifisko smaržu un vadītājs/pasažieri uzreiz sajustu, ja būtu noplūde.
Otrā lieta ir pārsvarā nezināšana. Mūsdienu interneta pasaulē ir ļoti daudz informācijas par visu ko, tai skaitā par gāzes iekārtām. Latvijā braukt ar gāzi nav īpaši populāri, taču citur gāze iet uz urrā.
Reklāma
Patiesībā gāzes iekārtas ir zvērs, no kura nevajadzētu baidīties. Jā, gāze ir sprāgstoša. Naftas gāze ir smagāka par gaisu un noplūdes gadījumā tā uzkrājas zemākajās vietās un sajaucoties ar gaisu veido sprādzienbīstamu maisījumu. Tāpēc ir stingri jāievēro drošības pasākumi. Tas ir tikai mīts, ka īpašnieka drošība ir apdraudēta. Tajās ir uzstādi vārsti, kuri atveras tikai tad, kad notiek darbs ar gāzi.
Kas notiks, kad jūs aizvedīsiet savu auto uz vietu, kur to neprasmīgi sataisīs? Jūs kļūtu par draudu ceļu satiksmē. Tieši tas pats attiecas uz gāzes iekārtu uzstādīšanu. To uzstādot ir jāņem vērā servisa pastāvēšanas ilgums, atsauksmes, vai ir sertifikāts, kas ietilpst komplektā, cik ilgi dod garantiju. Ja aiziesiet uz kaktu garāžu, ka tik "pa lēto" tad arī iznākums var būt bēdīgs.
Priekšrocību šim pasākumam ir vairāk nekā trūkumu. Cilvēki baidās, ka var sačakarēt dzinēju. Patiesībā ir otrādāk. Braucot ar gāzi, gāze no cilindriem nenoskalo eļļu, līdz ar to virzuļi un cilindru grupas detaļas ir ilgmūžīgākas. Kā arī ir fakts, ka gāze sadeg lēnāk par benzīnu, dzinējs darbojas klusāk un līdz ar to, ka gāze sadeg lēnāk uz cilindru un virzuļu detaļām ir mazāks trieciens, kas vēl dod papildus punktu detaļu ilgmūžībai.
Iekšā dzinējā nenosēžas tik daudz blakusproduktu sadegšanas laikā, līdz ar to dzinējs ir tīrāks.
Protams, ka kaitīgo izmešu daudzums ir ievērojami mazāks. Izplūdes gāzes nav tik toksiskas.
Un protams ārprātīgi lielā ekonomija.
Protams, kā jau katrai lietai ir arī savi trūkumi. Kā lielākais trūkums ir uzstādīšanas izmaksas. Tie ir vidēji 400-600 euro. Apkopi veic ik pēc 10 000 - 20 000 km un izmaksas arī ir vidēji 30 euro par apkopi.
Otrs mīnuss ir tāds, ka palielinās auto masa. Balons sver aptuveni 65 kg.
Tie praktiski ir vienīgie mīnusi. Nekā tāda, no kā baidīties.