Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
84

Čau!
Es esmu redzējis un dzirdējis daudz stāstus no cilvēkiem, kuri nekādā gadījumā neatbalsta gāzes iekārtas. Tepat mūsmājās arī ir bijuši gadījumi, kad gāzes iekārta uz ielas sprāgst. Neskatoties uz to, ka gāzes iekārta ļautu jums braukt ar 5.0 benzīnu ikdienā, daudzus atbaida fakts, ka tā var sprāgt un ņemoties ar gāzes iekārtām, jāievēro lieli drošības pasākumi. Tātad - pēc daudzu domām tas ir kaut kas bīstams.

Zināms ka benzīns Latvijā ir... Autors: Lubuntu Auto gāzes iekārtas. Vai šaubas pamatotas?
1. Zināms, ka benzīns Latvijā ir dārgs. Taču salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm, tas vēl ir salīdzinoši lēts. Taču, kurš Latvijā varētu atļauties braukt ikdienā ar 3 litrīgu benzīnu un paspēt garšīgi paēst, apģērbt mašīnīti, izaudzināt bērnus un vēl aizbraukt ceļojumā reizi pusgadā? Noteikti tāds, kuram ir labi apmaksāts darbs. Taču arī parasts cilvēks varētu atļauties to ieliekot savam auto gāzes iekārtu.
Neesmu nedz baigais eksperts... Autors: Lubuntu Auto gāzes iekārtas. Vai šaubas pamatotas?
2. Neesmu nedz baigais eksperts, nedz arī "zaļais". Vēl pirms neilga laika šaubījos un nodomāju, ka nekad savam auto neliktu gāzi, bet uzzinot ko vairāk, manas domas ir noteikti mainījušās. Ir divu veidu gāzes 1. Saspiestā dabasgāze 2. Sašķidrināta naftas gāze. Auto visbiežāk tiek lietota sašķidrinātā naftas gāze, kurai ir propāns un butāns sastāvā. Taču dabasgāzei ir metāns un etāns sastāvā. Nr. 1 lieta par ko lielākā daļa baidās ir, ka nemanot gāze varēs noplūst un vadītājs ar pasažieriem nosmaks. Par to būtu jāuztraucas, ja abām šīm gāzēm nebūtu pievienoti odoranti. Abas gāzes ir dabīgi bez smaržas. Pievienojot odorantus, tas uzreiz dod specifisko smaržu un vadītājs/pasažieri uzreiz sajustu, ja būtu noplūde. Otrā lieta ir pārsvarā nezināšana. Mūsdienu interneta pasaulē ir ļoti daudz informācijas par visu ko, tai skaitā par gāzes iekārtām. Latvijā braukt ar gāzi nav īpaši populāri, taču citur gāze iet uz urrā.
Patiesībā gāzes iekārtas ir... Autors: Lubuntu Auto gāzes iekārtas. Vai šaubas pamatotas?
3. Patiesībā gāzes iekārtas ir zvērs, no kura nevajadzētu baidīties. Jā, gāze ir sprāgstoša. Naftas gāze ir smagāka par gaisu un noplūdes gadījumā tā uzkrājas zemākajās vietās un sajaucoties ar gaisu veido sprādzienbīstamu maisījumu. Tāpēc ir stingri jāievēro drošības pasākumi. Tas ir tikai mīts, ka īpašnieka drošība ir apdraudēta. Tajās ir uzstādi vārsti, kuri atveras tikai tad, kad notiek darbs ar gāzi. Kas notiks, kad jūs aizvedīsiet savu auto uz vietu, kur to neprasmīgi sataisīs? Jūs kļūtu par draudu ceļu satiksmē. Tieši tas pats attiecas uz gāzes iekārtu uzstādīšanu. To uzstādot ir jāņem vērā servisa pastāvēšanas ilgums, atsauksmes, vai ir sertifikāts, kas ietilpst komplektā, cik ilgi dod garantiju. Ja aiziesiet uz kaktu garāžu, ka tik "pa lēto" tad arī iznākums var būt bēdīgs.
Priekšrocību šim pasākumam... Autors: Lubuntu Auto gāzes iekārtas. Vai šaubas pamatotas?
4. Priekšrocību šim pasākumam ir vairāk nekā trūkumu. Cilvēki baidās, ka var sačakarēt dzinēju. Patiesībā ir otrādāk. Braucot ar gāzi, gāze no cilindriem nenoskalo eļļu, līdz ar to virzuļi un cilindru grupas detaļas ir ilgmūžīgākas. Kā arī ir fakts, ka gāze sadeg lēnāk par benzīnu, dzinējs darbojas klusāk un līdz ar to, ka gāze sadeg lēnāk uz cilindru un virzuļu detaļām ir mazāks trieciens, kas vēl dod papildus punktu detaļu ilgmūžībai. Iekšā dzinējā nenosēžas tik daudz blakusproduktu sadegšanas laikā, līdz ar to dzinējs ir tīrāks. Protams, ka kaitīgo izmešu daudzums ir ievērojami mazāks. Izplūdes gāzes nav tik toksiskas. Un protams ārprātīgi lielā ekonomija.
Protams kā jau katrai lietai... Autors: Lubuntu Auto gāzes iekārtas. Vai šaubas pamatotas?
5. Protams, kā jau katrai lietai ir arī savi trūkumi. Kā lielākais trūkums ir uzstādīšanas izmaksas. Tie ir vidēji 400-600 euro. Apkopi veic ik pēc 10 000 - 20 000 km un izmaksas arī ir vidēji 30 euro par apkopi. Otrs mīnuss ir tāds, ka palielinās auto masa. Balons sver aptuveni 65 kg. Tie praktiski ir vienīgie mīnusi. Nekā tāda, no kā baidīties.
0
84
Citi šī autora raksti:
Lasi vēl labākos rakstus:
komentāri [13]

Lai komentētu, Tev jāreģistrējas!

Reģistrēties
vai ienāc ar:
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
Krīze avatars
Medaļa Patīk komentārsMedaļa RecidīvistsMedaļa Patīk komentārs
  Krīze 15.10.18 18:47  
6
0
Bija honda civic 95' gada 1.5 benzins gāze. Patikami kad aped 7.5 litri gāzi uz sotaku. Starpcitu apkopi veicu pec 40 000 km. Vispar nekadu problemu, auto ari nezheloju, bija tads prieksh jashanas vairak. Tagad īpašumā viens no auto 2001 gada Volvo S60 2.4 benzins gaze. Apkopi ari gaju pirms kadiem 40 000 km, ne raustas ne niķojas. Problēma nav ar gāzi bet cilvēkiem ar galvu un izdomātām problēmām. Lietuvā ap 70 procentiem benzīna dzin€ju ir gāzes iekārtas, kait ka neesmu dzirdejia ka kaut kas spragtu. Un lv tas pats, ja neiemauc ar 150 km/h fūrē tad balonam nekas nenotiks.
Lil Teemo avatars
Medaļa PandaMedaļa ZebraMedaļa Bronzas ninja
  Lil Teemo 15.10.18 17:17
6
0

Aizmirsi pieminēt faktu, ka pa 20 eiro var nobraukt 500 km     

AigarsA avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa RecidīvistsMedaļa Recidīvists
  AigarsA 15.10.18 19:03
5
0

Braucu ar gāzi jau 6-7 gadus vienīgais trūkums jāpērk aizdedzes svece pa 25 eiro gabalā.Par 5-10 eiro sveces benzīns-gāze nobeidzās jau pēc pus gada.

Krīze avatars
Medaļa Patīk komentārsMedaļa RecidīvistsMedaļa Patīk komentārs
  Krīze 15.10.18 22:39  
4
0
atbildot uz improve.all.life komentāru "Volvo V70, benzīns, bez turbīnas, 2001.gada. ... "

Ja plāno ar vinju braukt vismaz 50 000 km tad liec. Tie motori nenokaujami. Meliec tas automatiskas eļas pilināšanas, lidz 2005 gada nav nepiecieshams. Galvenais lai sveces kartībā un meistars normāls kas uzstāda. Lielie gāzes kantori baigie konveijeri, pameklē caur paziņām kam labas atsauces.
improve.all.life avatars
Medaļa Tēvocis SemsMedaļa Patīk rakstsMedaļa SEO
  improve.all.life 15.10.18 19:58
3
0

Kā ar nobraukumu? Ja dzinējs ir nogājis ap 480 000, ir vispār jēga likt gāzi?    Domāju uzlikt savam auto, bet pie tāda nobraukuma nezinu vai tiešām nebūs gāze par skādi...

Anonīms
vatņiks 15.10.18 19:20  
3
0
Gāzes iekārtas sprāgst un kā vēl. Taču tikai Krievijā. Jūtūbā var atrast video. Viņiem jau kā ierasts - viss caur pakaļu un tāpēc sprāgst. Latvijā nav dzirdēts, ka sprāguši būtu. Viens gan uzsprāga. Bet tas bija garāžā. Vīrs, kuram rokas aug no pakaļas, bija balonu metinājis vai kas tamlīdzīgs.
Anonīms
Less 15.10.18 17:25  
3
0
Čigānu nitro
Anonīms
Janis 15.10.18 20:25  
2
1
Braucu ar gāzi. Kas nepatīk? Balons aizņem vietu Apkopes Sveces dārgas Pēc 5 gadi bija jāmaina sprauslas 150 eur Bieži jāpilda, ik pēc 300 km Bet šā ka tā sanāk izdevīgāk nekā ar benzīnu vai sabiedrisko
Krīze avatars
Medaļa Patīk komentārsMedaļa RecidīvistsMedaļa Patīk komentārs
  Krīze 15.10.18 20:11  
1
0
atbildot uz improve.all.life komentāru " Kā ar nobraukumu? Ja dzinējs ir nogājis... "

Kads auto, kads motors?
Anonīms
Brīvdomātajs 16.10.18 01:56  
1
1
Gāze smird
coldasice avatars
Medaļa Redaktors iesakaMedaļa RecidīvistsMedaļa Dienas joks
  coldasice 15.10.18 23:01
0
0

atbildot uz improve.all.life komentāru "Volvo V70, benzīns, bez turbīnas, 2001.gada. ... "

Aizbrauc pie džekiem un attin spidometru,ja Tev tā vieglāk.. uzliku gāzi tādam agrigātam,tikai ar 200 lopiem,nekādu problēmu nav bijis,tikai sākumā,kamēr saregulēja meta ārā ''check engine'' izmaksas ,man 720,bet liku labas sprauslas un reduktoru ar rezervi,lai var jaudu celt ,ja parādās tāda velme..motori ,taču tiem nav dārgi,nomaini ,ja kas un brauc tālāk,iekārta jau nav otreiz jāliek..

improve.all.life avatars
Medaļa Tēvocis SemsMedaļa Patīk rakstsMedaļa SEO
  improve.all.life 15.10.18 20:22  
0
0
atbildot uz Krīze komentāru "Kads auto, kads motors? "

Volvo V70, benzīns, bez turbīnas, 2001.gada.
Anonīms
vatņiks 15.10.18 19:16  
2
2
400-600 eiro jau sen nav vidējā cena par gāzes uzlikšanu. Tagad tā ir minimālā maksa. Ja 6 cilindri, tad bez 1000 eiro cauri netikt. Varbūt kādos kaktu servisos, bet nedomāju, ka tas ir tā vērts. Pie uzstādīšanas labāk piemaksāt un izvēlēties labas sastāvdaļas un labus meistarus, kas dod garantiju.