local-stats-pixel fb-conv-api

Auto gāze – visu nosaka pareiza izvēle!1

Tas, ka bieži vien esam spiesti izvēlēties lētāko, bet nebūt ne izdevīgāko, mūsdienās nav nekas jauns. Dažbrīd pat īsti nav ko taupīt vai ekonomēt, jo nodokļu, uz vieniem vārtiem tendētu kredītu un nekādi neizskaidrojamo nežēlīgi augsto komunālo maksājumu slogs pārsniedz visas veselā saprāta robežas un jau algas dienas pievakarē pāri palicis vien “čiks”.

Auto gāze ir viena no tām lietām, ar kuru palīdzību varam ietaupīt. Vairs nav nepieciešami nekādi aprēķini, lai saprastu, ka gāzes iekārta atpelnīsies krietni vien drīz un visu pārējo laiku ietaupītā naudiņa varēs būt novirzīta jaunam riepu komplektam, vasaras ceļojumam vai vienkārši dāvanai mīļotai sievietei.

Taču, līdz ko grasamies spert šo plato taupības soli, tā priekšā nostājas auto gāzes skeptiķu pulciņš, kas paši gan nav izmēģinājuši, bet pilnīgi droši zina, ka tas ir slikti! Tur vienam kaimiņam garāžu kooperatīvā arī bijusi gāzes iekārta un viņam luk…

Lai tiktu pasargāti no “viena tante teica”, atkal devāmies pie ADS-Serviss vīriem, kas auto gāzes lietās apēduši ne vienu sāls kilogramu vien. Iebraukt auzās gluži negribās. Pārmaksāt arī nē. Kam tad jāpievērš uzmanība, lai uzstādītā sistēma darbotos kavlitatīvi, taupīgi un droši?

Pirmkārt un galvenokārt uzmanība pievēršama sprauslām. Tieši no sprauslām atkarīgs tas, cik ekonomiskas būs auto, gan arī tas, kā dzinējs uzvedīsies. Vienas no veiskmīgākajām ir Japānā ražotās Keihin sprauslas, taču tās nav vienīgās, kuras par atbilstošu samaksu sniedz maksimālu efektu. Labām sprauslām būtu jānodrošina, ka gāzes iekārta nepalielina degvielas patēriņu un nesamazina dzinēja jaudu.

Nebūt gan nenozīmē, ka vecākiem automobiļie sprauslu kvalitāte ir vienaldzīga, taču jo jaunāks auto, jo uz sprauslu rēķina nevajadzētu taupīt. Protams, arī vecāka gada gājuma automobilim var izvēlēties vislabākās sprauslas, kas noteikti būs manāms ieguldījums nākotnē, taču diez vai kāds vēlēsies izvēlēties sprauslas, kas pārsniedz paša automobiļa vērtību. Samērība ir labs risinājums daudzās jomās..

Skaidrs, ka mūsu pienākums nav pārzināt visu sprauslu ražotāju hierarhiju, taču šādu jautājumu droši varam uzdot izvēlātajiem gāzes iekārtas uzstādītājiem. Profesionālam sava aroda pratējam tādas lietas būtu jāzin kaut nakts laikā. Ja izklāsts nav pilnīgs, tad varbūt ir vērts klauvēt pie citām durvīm?

Nākamā svarīgā lieta ir gazes vadības bloks. Tie ir dažādās cenu kategorijās, taču principiāli tie ir pat ļoti līdzīgi. Galvenā atšķirība ir papildus funkciju klāsts. Pārsvarā jau programmēšanas iespējas – koriģēt gāzes maisījumu un tamlīdzīgi. Lai cik tas būtu dīvaini, bet vienai no visplašāk pielietojamajām iekārtām papildus funkciju nav vispār. Tas nozīmē, ka papildus iejaukšanās dzinēju darbībā nav iespējama un vadības bloks strādās tikai vienā konkrētā ražotāja uzstādījumu režīmā.

Arī šeit auto gāzes uzstādītājam droši var un vajag prasīt izklāstu, ko prot un ko neprot piesolītās iekārtas vadības bloks. Vai tas spēj nolasīt automobiļa datora informāciju un pielāgoties tai? Vai sistēmai ir OBD pieslēgums, kas ļauj precīzāk kalibrēt iekārtu attiecīgajam dzinējam. Vai vadības bloks ar OBD pieslēgumu spēj automātiski dzēst dzinēja datora kļūdas, kas uzrādās gāzes iekārtas darbības dēļ? Jo vairāk uzzināsim par izvēlēto ierīci, jo drošāk, ka tā kalpos atbilstoši mūsu vēlmēm, prasībām un vajadzībām. Lieki tērēt naudu par supergudru auto gāzes vadības bloku, ja jūsu automobilim pat nav datora…

Droši vien lieki atgādināt, ka pirms uzstādīt auto gāzes iekārtu, jānoskaidro, vai tas konkrētam automobili vispār iespējams. Diemžēl negodprātīgi mestari pamanās uzstādīt auto gāzi arī tad, kad tas pilnībā nav pieņemams. Tieši šādi reti, bet skumji gadījumi ir galvenais iemesls baumām par gāzes iekārtu kaitīgumu, garantētajiem dzinēja defektiem un citām nelabvēlīgām lietām.

Gāzes iekārta ir gluži tas pats, kas mobilais telefons. Jūs nespēsiet nosītīt īsziņu, ja ražotājs to nav paredzējis, taču tas nebūt neliecina par to, ka mobilais telefons ir funkcionāli nabadzīgs. Katram vajadzību un prasību līmenim atbilst sava ierīces komplektācija.

Daudz interesantas lietas - http://www.autodroms.lv/category/testi/

40 1 1 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 1

0/2000

ja gribas zināt daudz par gāzi.. topiks rekur:

http://www.bmwpower.lv/forum_topic.php?topic=2408

tas, kurš izbursies cauri jau ir uzskatāms par zināmu guru, kā arī pa gadiem var redzēt, kā mainās attieksme pret gāzi...

1 0 atbildēt