1986. gada septembrī Audi izlaida jaunās paaudzes Audi 80. Tas bija bāzēts uz jaunās B3 platformas un bija pirmais vidēja izmēra sedans ar pilnībā cinkotu virsbūvi. Pirmajiem modeļiem caurrūsēšanas garantija tika dota 8 gadi, bet tā bija tik efektīva, ka Audi to vēlākiem modeļiem pagarināja uz 10 un 12 gadiem un izmanto cinkošanu joprojām. Atšķirībā no iepriekšējiem modeļiem, kuru nosaukumi kontinentos atšķīrās, šīs paaudzes modelis visā pasaulē saucās vienādi par Audi 80 vai 90. Galvenā tehniskā atšķirība starp B3 Audi 80 un Audi 90 bija dzinēju cilindru skaitā - Audi 80 bija pieejams tikai ar 4 cilindru dzinējiem, bet Audi 90 tikai ar 5 cilindru dzinējiem. Atšķirīgo dzinēja svaru dēļ bija arī nedaudz atšķirīga priekšējā piekare. Galvenā vizuālā atšķirība bija priekšējajos lukturos - Audi 90 bija lieli priekšējie lukturi (ar spilgtāku gaismu) un virzienrādītāju lukturīši priekšējajā buferī. Audi 80 sākotnējā bāzes komplektācija bija ļoti spartiska, 1,8 karburatormotors un ātrumkārba ar 4 pārnesumiem. Pat labās puses ārējais spogulis bija opcija.
Audi 90 bija iespējams iegādāties tikai ar kādu no 4 5-cilindru dzinējiem:
2.0E - 115 Zs, 5-cilindru benzīna dzinējs; 2.2E - 136 Zs, 5-cilindru benzīna dzinējs; 2.3E - 136 Zs, 5-cilindru benzīna dzinējs; 2.3E - 170 Zs, 20-vārstu, 5-cilindru benzīna dzinējs.