local-stats-pixel

Audi12

58 3

Ar šo es sāku savu rakstu sēriju (ja būs piekrišana) par dažādām automašīnām.

Sākšu ar Audi, jo, manuprāt, to pazīst ikviens un kādreiz ir tajā sēdējis! :)

Augusts Horčs (August Horch) 1909. gadā izveidoja firmu Horch, kad viņam nācās aiziet no iepriekšējās firmas, ko viņš pats ar citiem biedriem bija izveidojis un viņš tika iesūdzēts tiesā par brenda zagšanu un viņam no šī nosaukuma nācās atteikties. Taču tieši tādēļ radās mūsu visu pazīstamais nosaukums Audi. Tas ir vārda horch (klausies, klau!) tulkojums latīņu valodā. Firma tika nosaukta par Audiwerke AG. Ideja tikai atbalstīta un firma sāka savu darbību. Pirmais viņa ražotais auto tika nosaukts par Type B, 10/28PS (1. bilde) un tas tika izlaists 1910. gada sākumā.

Audi sāka ar 2612cc motora modeli, kam sekoja 3564cc, 4680cc un 5720cc modelis. Šie auto guva panākumus arī sportā. Pirmais sešu cilindru modelis ar 4655cc parādījās 1924. gadā.

1928. gada augustā Jorgens Rasmussens (Jørgen Rasmussen) Dampf-Kraft-Wagen īpašnieks nopirka Audiwerke AG un Amerikas pārstāvēto Rickenbacker firmu, kas iekļāva arī šīs firmas astoņu cilindru motoru ražošanas aprīkojumu. Radās firma Auto Union. Šie motori tika lietoti Audi Zwickau (2. bilde) un Audi Dresden (3. bilde), kas tika izlaisti 1929. gadā. Šajā laikā ražotie Audi bija luksusa auto, aprīkoti ar speciālu virsbūvi.

Otrā Pasaules Kara laikā Auto Union, kā jau visas auto ražotāju firmas, tika pievērsta militārā aprīkojuma ražošanai. 1948. gadā Auto Union tika likvidēta lielā spiediena dēļ. Palika tikai Audi Zwickau ražotnes.

Jaunā Rietumvācijas firma Auto Union tika izveidota Ingolštatē 1949. gada 3. septembrī un turpināja DKW tradīciju ražot priekšpiedziņas auto ar divtaktu dzinējiem. Ingolštate ar lielajiem kara laikā tapušajiem poligoniem bija perfekti piemērota auto ražošanai.

1958. gadā Daimler-Benz nopirka 87% Auto Union kompānijas un vēlāk, 1959, gadā, 100%. Taču mazās divtaktu dzinēju vilktās mašīnītes nebija šīs firmas mērķis. 1960. gada ekonomikas izaugsmes laikā tie sāka ražot Mercedes automobiļus, lai konkurētu ar tādiem ražotājiem kā Volkswagen un Opel. (Jā, tajā laikā Opel bija labāka firma nekā Mercedes) :) Taču, ironiski, pārdodot Auto Union, tajā tika iekļautas arī jaunizveidotas rūpnīcas ar tikko izveidotu modernu četrtaktu dzinēju, kas atkal atjaunotu Auto Union biznesu zem jaunā īpašnieka varas, kurš bija paņēmis veco šīs firmas nosaukumu Audi.

1964. gadā Volkswagen nopirka 50% Auto Union, kas iekļāva jauno rūpnīcu un tiesības uz brendu Auto Union. Astoņpadsmit mēnešus vēlāk Volkswagen nopirka visu Ingolštates uzņēmumu un līdz ar 1966. Gadu sāka ražot tur savus Volkswagen Beetle automobiļus. Viņi saražoja 60’000 vienības gadā. 60-os gados divtaktu dzinēji kļuva nepopulārāki, jo klientiem labāk patika četrtaktu dzinēja vieglums. 1965. Gadā Volkswagen sāka ražot četrtaktu dzinējus un iznīcināja jebkādas saistības ar DKW uzņēmumu, kas bija iekļauts Auto Union sastāvā. Izveidoto modeli F103 viņi sāka pārdot vienkārši kā Audi. Modeļi tika nosaukti pēc to zirgaspēku daudzuma – 60, 75, 80 un Super 90, pārdodot tos līdz 1972. Gadam. (4. – 7. Bilde)

1969. gadā Auto Union savienojās ar firmu NSU (tā atradās Nekarsulmā), kas tolaik bija viena no ietekmīgākajām motociklu ražošanas firmām. Audi mašīnas kļuva modernas – vieglas, ātras un drošas. Lai gan šeit ražotās mašīnas bija mazas, tagad Nekarsulmās cehu lieto Audi A6 un Audi A8 ražošanai.

Vidējā lieluma auto, pie kā NSU bija strādājis (K70) bija iecerēta kā auto ar motoru aizmugurē kā NSU Ro 80, taču Volkswagen paņēma K70 sev un piekabināja nosaukumu NSU kā pavisam citu firmu.

Pirmā mašīna, kas pēc šīs apvienošanās izdevās, bija 1968. gada Audi 100. Tam drīz pievienojās Audi 80/Fox, kam bija tāda pati bāze kā 1973. gada Volkswagen Passat. 1972. Gadā viņi sāka ražot Audi 50, kas vēlāk tika pārsaukts par Volkswagen Polo un tas lika pamatus varenajam Volkswagen Golf.

Vēlāk Audi padarīja slavenu to sistēma Quattro. Tā tika veidota rallija sacensībām, taču tika ieviesta arī ielas auto. Pirmais Audi , kas bija aprīkots ar šo sistēmu bija Audi urQuattro, kas ir pazīstams visā pasaulē.

Šādi radās arī visi mūsdienās pazīstamie Audi firmas automobiļi – Audi 80 un 90, kas vēl pa reizei redzami uz ielām, Audi 100 un 200, kas turpina savu iesākto ceļu līdz pat Audi A2, A3, A4, A5, A6, A7,A8, TT, R8 u.c. Šādos grūtos apstākļos Audi ir iekarojis savu vietu auto tirgū un netaisās to tik drīz pamest.

Reklāma
Reklāma
Reklāma
« 1  2  3 »
58 3 12 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 12

0/2000
Eu avatarsEu

A2 ir vienīgais uadi, kurš man nepatīk, ivņš pēc kropļa izskatās :D   P.s. Audī bija pirmā automašīna ar pilnpiedziņu ja nemaldos!

2 0 atbildēt

Nu es vairs nepateikšu precīzi no kurienes ņēmu, bet nav tas pilnīgs sviests. Horčs bija iepriekš izveidojis to firmu kopā ar citiem cilvēkiem, kas ražoja odekolonu. Taču dēļ nesaskaņām ar pārējiem firmas vadītājiem, viņam tā firma bija jāpamet. Nu varbūt nav precīzi uzrakstīts bet taisnība tur ir. Varbūt tu varētu palīdzēt padomāt kā to uzrakstīt loģiskāk, lai nepārprastu? :)

0 0 atbildēt

Izskatās, ka esi ņēmis no Wikipēdijas, jo tur rakstīts ļoti līdzīgi!

0 0 atbildēt

AAAAAAAAAAAAAAAAA Audi 60 tik seksīgs..

0 0 atbildēt
Eu avatarsEu

Autor vareji iemest dazus faktus arī!    P.S. jaunias TT ir platāks un garas, par veco TT, bet masa viņam ir vieglāka par 30%, kāpēc? Alumīnija virsbūve, ja vēlies duadz naudas, dzen uz lūžņiem :D Ir ok, bet tas sadārdzinās detaļu cenas!

0 0 atbildēt

Audi 80 , 90 ,100, coupe un quatroo kur tad sie nozuda ?????

0 0 atbildēt

Nebija nebija. Pirms Audi vesela kaudze ražotāju bija izprovējuši aparātus ar 4 pusasīm būvēt. Audi bija pirmais Eiropas ne-džips ar pilnpiedziņu, kuru normālā skaitā exemplāru izdevās pārdot.

0 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt

Esi normālu rakstu izveidojis, bet gribētu zināt, kur "rāvi" informāciju sākumam, jo tas ir galīgs sviests un nepatiesība!

0 1 atbildēt