Sveiki, šajā rakstā Jūs iepazīstināšu ar Alfa Romeo 155.
Auto ražot no 1992. gada līdz 1998. gadam. 155 tika būvēta, lai aizstātu AR 75 un 155 tika arī likta uz Fiat Tipo platformas, līdz ar to jau arī lielāka par 75. AR 155 dizainu izstrādāja I.D.E.A. Institute Vislielākā tās atšķirība no priekšgājējas bija priekšējo riteņu piedziņa, 155 arī netika veidoti tradicionālie Alfa Romeo sporta saloni.
155 nāca arī Q4 versijās ar 2 litru turbodzinēju un pastāvīgu četru riteņu piedziņu, kas tikai aizgūts no cita itāļa – Lacia`s Integrale. Motora parametri: 1995 cc; 137 kW (190 PS) @6000 rpm, ieskrējiens no 0-100km/h 7.0 sekundēs un maksimālais ātrums 225km/h. Jāpiemin, ka arī Latvijas alfisti ar dažām var lepoties...
Nākamie modeļi nāca ar „Sport” un „Super” komplektācijām. Sport komplektācijai bija nedaudz zemāka ar cietāku piekari, bet Super komplektācijā nāca elektroniski regulējami amortizatori, sēdekļi un koka apdare salonā.
Alfa Romeo 75 tika ražota līdz Fiat kompānija pārpirka Alfa Romeo, tieši tamdēļ alfistu vidū 75 alfa ir iecienīta un tiek uzskatīta par pēdējo īsto Alfu. Iespējams, ja Fiat nebūtu pārpircis Alfa Romeo tad šodien bembjiem būtu laba konkurence, jo kā lielākais mīnuss Fiatam pārpērkot Alfu, tiek minēta pāreja no aizmugurējās piedziņas auto uz priekšpiedziņas auto. Zinu, ka bembisti te noteikti jau bļautu, ka nekāda konkurence te nebūtu, bet jau 80. Gados Alfa Romeo parādīja savu kreativitāti, izveidojot gandrīz ideāli līdzsvarotu auto dēl ātrumkārbas uz aizmugurējās ass, kamēr šodien bembisti bagāžniekā var ievelt kādu cementa maisu...
Bet ar laiku 155 savu tēlu sāka uzspodrināt gūstot ļoti labus panākumus Touring Car sacensībās. Alfa Romeo bija laba komanda. AR 155 izdevās uzvarēt itāļu Superturismo čempionātā, vācu DTM čempionātā, Spānijas čempionātā 2x, un britu Touring Car čempionātā. 155 joprojām bija konkurētspējīga līdz to aizstāja ar Alfa Romeo 156, bet Alfa Romeo tik un tā saglabāja savu konkurenci ar 156 uzvarot vairākos Eiropas čempionātos.
155 V6 TI
Šo aparātu Alfa Corse (Alfa Romeo rūpnīcas komanda) sāka izmantot 1993. gada DTM sezonā (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft). Šajā sezonā dominēja Alfa Romeo braucējs Nicola Larini uzvarot 11 no 22 sacensībām.
1995. gadā komandu sāk sponsorēt Martini Racing.
1996. gada sacīkšu auto tika aprīkots ar 2.5 litru V6 dzinēju, kas attīstīja 490 PS (360 kW; 480 Zs) pie 11,900 rpm, maksimālais ātrums aptuveni 300km/h un svars 1,060 kilogrami.
Alfa Romeo 155 V6 TI uzstādija rekordu ar 38 uzvarām (+3 uzvaras citos čempionātos). Uzvaras izcīnīja 7 braucēji: 17 (+1) Nicola Larini, 13 (+1) Alessandro Nannini, 2 Stefano Modena, 2 (+1) Christian Danner, 2 Michael Bartels, 1 Kris Nissen and 1 Gabriele Tarquini.
------------------------------------
155 Corse Evo attēli un projekts: http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=24729
Pārējie attēli no: http://google.lv
Informācija: http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_155
Pēdējā video vietējā alfista paākstīšanās