Šoreiz es Jums pastāstīšu par pasaulē lielāko greideri, kurš svara ziņā sasniedz trīs tanku svaru un izmēru ziņā mūsu pašmāju greideriem liek izskatīties pēc rotaļlietām.
Acco Grader – pasaulē lielākais greiders!13
Tātad sākumā par tiem greideriem, kurus Jūs varat sastapt uz mūsu ceļiem! Tātad šie greideri vidēji sver no 15-25 tonnām un tos darbina no 145- 265z/s motori. Un tas var likties ari daudz, bet ja to salīdzinām ar mūsu galveno varoni tad tas vien tāds nieks ir!
Šis greiders bija individuāls pasūtījums un nekad masveida ražošanā nenonāca un līdz ar to eksistē tikai viens mašīnas eksemplārs. To uzbūvēja Itāliešu kompānija Umberto Acco tālajā 1980.gadā. Šo mašīnu bija paredzēts eksportēt uz Lībiju, taču stājoties spēkā tirdzniecības ierobežojumiem, šī mašīna tā ari netika piegādāta saviem pasūtītājiem.
Šo milzīgo mašīnu balstīja 12 masīvi riteņi un šiem riteņiem bija ari svars ko nest uz saviem pleciem, proti, kopēja mašīnas masa sasniedza 160 tonnas, kas ir visnotaļ iespaidīgs svars. Bet tai pat laikā šādam svaram bija savi mīnusi, proti, bija nepieciešama iespaidīga dzinēja jauda lai šī mašīna vispār spētu ko greiderēt.
Patiesībā šai mašīnai bija pat vasali divi dīzeļa dzinēji, viens aizmugurē, kura jauda bija 1000 z/s un viens „mazāks” dzinējs priekšā ar 700 z/s jaudu. Kas kopā veidoja 1700 z/s jaudu, kas pēc mašīnas izstrādātāju aprēķiniem bija pietiekoši lai šī mašīna spētu funkcionēt(greiderēt).
Šī mašīna ir aprīkota ar 10 metru platu lāpstu, kas tai ļautu pārvietot visnotaļ iespaidīgas zemes masas īsā laikā, kas būtu noderīgi ceļu izstrādē, vai arī kādos masīvos būvdarbos. Tiesa nav pārāk daudz informācijas ko tieši Lībieši bija plānojuši iesākt ar šo milzeni.
Par mašīnas likteni ir divējāda informācija, proti, vienos avots rakstīts, ka tā joprojām rūsē kādās garāžās, tā ari īstu darbu nepieredzējusi.
Citos atkal, ka to kādu laiku izmantoja tūristu pievilināšanai, bet 2002.gadā to nolēma likvidēt un tad attiecīgi lāpstu un daļu korpusa nopirka kāds Francijas uzņēmums, bet atlikušas detaļas tika norakstītas metāllūžņos.