Wow un ko tu teiksi? :)
Wow un ko tu teiksi? :)
Vistālāk no zemes
Skylon kosmiskā lidmašīna
Statistika:
Ātrums: 25 Ma (Maha skaitlis) jeb 30 625 km/h
Svars bez kravas: 41 000 kg
Pasažieri: 30
Garums: 82 m
Spārnu platums: 25 m
Degvielas masa: 220 000 kg
Lidojot augstu virs tiem atmosfēras slāņiem, ko parasti apdzīvo pasažieru lidmašīnas, Skylon viegli varētu kļūt par pirmo kosmosa līdmašīnu, kas nodrošinātu regulārus pasažierus pārvadājumus uz atmosfēras ārējās robežas. Bezpilota Skylon ir daudzkārt izmantojams lidaparāts (atšķirībā no vienreiz lietojamajiem kosmosa kuģiem, kādus izmanto šodien). Kad tas būs pilnībā izveidots, tad varēs nogādāt kosmosā līdz 15 tonnām smagu kravu. Skylon novatoriskās tehnoloģijas pamatā ir kombinētie gaisa iesūknēšanas un raķešu dzinējspēka cikli, tātad lidmašīna var pacelties un nolaisties uz skrejceļa, lai dotos tieši orbītā.
Skylon spēj ne vien pārvadāt kravu un pasažierus, kā parasta lidmašīna, bet tāpēc, ka tam ir īpaši veidots bagāžas nodalījums, var arī nogādāt kosmiskajā staijā dažādus piederumus, piemēram, mazus satelītus. Skylon var uzvest Zemes zemākajā orbītā telekomunikāciju uzņēmumu satelītus, nostiprinot savu daudzfunkcionālās kosmosas lidmašīnas statusu.
Visattīstītākais iznīcinātājs
F-22 Raptor
Statiska:
Garums: 18,9 m
Ātrums: 2 Ma (2450 km/h)
Apkalpe: 1
Cena: 412 miljonu dolāru
Lidojuma attālums: 3000 km
Svars: 19 700 kg
Aviācijas ekspertu skatījumā varenākā kara līdmašīna F-22 Raptor ir praktiski neuzvecama gaisa cīņās, un tas ir vienīgais iznīcinātājs, kas var veikt kaujas misijas "gaiss-zeme", paliekot nemanāms ienaidniekam. Jaunās paaudzes F-22 Raptor panākumu atslēga ir maskēšanās spējā - izveicīgā kara limdšīna radariem ir grūti pamanāma, jo novirza radaru signālu un glabā ieročus iekšējās kravas telpās. Piektās paaudzes iznīcinātāja iespējas palielina ātrums. Tā kā ir divi spēcīgi Pratt & Whitney F-119-PW-100 dzinēji, F-22 var krietni pārsniegt skaņas ātrumu un turpināt ceļu šādā režīmā, neieslēdzot papildu dzinējus vai vilces vektoru, kā tas bija nepieciešams iepriekšējos modeļos. Tikpat aizraujošs ir Raptor ieroču arsenāls, kurā ir AIM-120 AMRAAM "gaiss-gaiss" raķetes (to skaits atkarīgs no lidmašīnas konfigurācijas_ un atstoņas GBU-39 maza diametra bumbas.
F-22 Raptor: maksimālais ātrums - 2000 km/h
Formula 1: maksimālais ātrums - 400 km/h
Ātrākais elektromobilis
Detroit Electric SP:01
Statiska:
Maksimālais ātrums: 249 km/h
0-100 km/h: 3,9 s
Elektriskā jauda: 210 kW
Griezes moments: 280 Nm
Svars bez kravas: 1175 kg
Attālms ar vienu uzlādi: 288 km
Elektromobilis SP:01 ir viens no ātrākajiem sērijveidā ražotajiem sporta elektroauto pasaulē. Gluži vai simboliski tas tiek būvēts ASV autobūves garīgajā mājvietā - Detroitā. SP:01 ir divvietīga sporta mašīna, kas ātrumu 100 km/h sasniedz ātrāk nekā četrās sekundēs un spēj attīstīt maksimālo ātrumu 250 km/h.
No citiem aizmugures riteņu piedziņas sporta auto ar līdzīgiem veikstpējas rādītājiem tas atšķiras ar dzinēju, precīzāk, tā trūkumu. Tradicioālā iekšdedzes motora vietā SP:01 darbina elektriskais motors ar uzlādējamu akumulatoru. Elektromotors ir kompakts un viegls, kas īpaši nepieciešams sporta mašīnām.
SP:01 var aiztraukties no Venstpils līdz Valmierai ar vienu uzlādi.
Vismodernākā zemūdene
HMS ARTFUL
Statiska:
Izmaksas: 1 miljards mārciņu
Svars: 8500 t
Garums: 97 m
Apkalpe: 98
Kabeļu koogarums: 110 km
Šaušanas attālums: 1000 km
Viens no jaunākajiem papildinājumiem Britu Karaliskajā jūras kara flotē HMS Artul ir viena no vismodernākajām atomzemūdenēm pasaulē. Jauanaji kaujas zemūdenei ir labāka maskēšanās spēja, noklaušīšanās jauda (Thales Sonar 2076 hidrolokatoru komplektam ir tikpat liela datu apstrādes jauda kā diviem tūkstošiem portatīvo datoru) un neizsmeļami kodolenerģijas resursi, tāpēc zemūdeni nekad nevajadzēs uzpildīt. Turklāt tas nav viss. Zemūdene var uzbrukt mērķiem pat tūkstoš kilometru attālumā ar kniepadatas galvas precizitāti un var apbraukt pasaulei, ne reizi nepaceļoties virs ūdens. patiesībā HMS Artful, britu flotes trešās Astute klases zemūdenes, zem ūdens apvadīto laiku ierobežo tikai pārtikas daudzums, ko apkalpe var paņemt līdzi. Tā saražo skābekli un salūdeni no okeāna ūdens, un tradicionāla optiskā periskopa vieta zemūdenei ir moderna video tehnoloģija, kas ļauj pārsūtīt attēlus uz televīzijas ekrāniem pa optiskās šķiedras kabeļiem.
Visdaudzveidīgākais
Bell AH-1Z Viper
Statiska:
Jauda: 3600 ZS
Izmaksas: 31 miljons dolāru
Svars bez kravas: 5580 kg
Augstuma uzņemšanas ātrums: 14,2 m/s
Lidojuma ātrums: 296 km/h
Apkalpe: 2
Varens papildinājums ASV militātajai gaisa flotei ir kaujas helikopters AH-1Z Viper, ko izstrādājis uzņēmums Bell. Tajā apkopota apskaužama avionikas un aizsardzības līdzekļu izlase, ieskaitot lāzeru, radaru un raķešu brīdināšanas sistēmas. Helikopters ir aprīkots ar dažādiem ieročiem "gaiss-gaiss" un "gaiss-zeme" kaujām. To vidū ir trīs sobru Gatling lielgabals, divas AIM-9 Sidewinder raķetes, 16 Hellfire raķešu (astoņas uz katra spārna) un raķešu palaišanas sistēma. AH-1Z Viper ir viens no jaudīgākajiem šodien debesīs sastopamajiem helikopteriem ar četrspārnu galveno rotoru (nevis ierasto divspārnu), kas nosaka tikai šim lidaparātam raksturīgas lidošanas īpatnības. Avārijas gadījumā Viper ir šasija, kas absorbē enerģiju, degvielas tvertnes, kas pati noslēdzas, un triecienizturīgi krēsli, kas ļauj samazināt upuru skaitu.
Visjaudīgākā motorlaiva
Cigarette AMG Electric Drive
Statiska:
Elektromotori: 12
Piedziņas: 2
Jauda: 2200 ZS
Griezes moments: 3000 Nm
Garums: 11,6 m
Izplūdes gāzes: 0
Štutgartes autobūves uzņēmums Mercedes AMG uzbūvēja Vigarette AMG Electric Drive slavenajai US Cigarette motorlaivu sacīkšu komandai, un šobrīd tā ir visjaudīgākā elektrolaiva pasaulē. Tā aizguvusi SLS AMG Electric Drive mašīnas dzinēju, un tai ir divas piedziņas, kas simetriski uzstādītas abās laivas pusēs. Katrā piedziņā ir seši kompakti dzinēji, kas nodrošina 138 kilovatu jaudu. Optimālai veikstpējai piedziņas transmisijas un baterijas ir ievietotas zemu laivas aizmugurē, turklāt motors vispār neražo izplūdes gāzes. Zemais smaguma centrs ir ideāls risinājums, kas ļāvis radīt 11,6 metrus garu motorlaivu, kura spēj daudz labāk manevrēt nekā konkurentes ar iekšdedzes dzinēju.
neviens no šiem kara brinumiem nav saucams par pārāko jo tie nekad nav tikušies kaujas laukā. Supermarine Spifire savulaik skaitījās modernāks un labāks par Mitsubishi Zero. tas nemaina faktu ka lidojumā Zero bija veiklāks un spējīgāks un Spitfire piloti kaujās viens pret vienu ar Zero nevarēja iesaistīties. tad kad mēs būsim redzejuši kā F22 cīnās varēsim runāt par to vai tā ir izdevusies lidmašīna. jo stealth faktors viens pats neko daudz nemaina un f22 lai panāktu šo stealth faktoru ir ziedojis manevrētspēju un kopējo bruņojumu.
Tehnika attistas atri,gruti kadu aparatu nosaukt par visatrako,modernako,specigako,jo tam jau min uz papeziem cits,vel drusku atraks, modernaks un specigaks.Bet isteniba nupat bus sasniegti ,,griesti,,ar fosilo degvielu darbinamajiem aparatiem.Vajadziga jauna pieeja,jauni energijas veidi un jaunas tehnologijas.Tas var but jau driz...