Baltiešu radīts rallija žigulis, kas gatavots cīņai ar itāļu Lancia, ātrākais auto pasaulē, kurš sarūsēja jūrasūdens dēļ un citi Padomijas fiasko apvienoti vienā rakstā. Tā teikt kas būtu ja būtu?
Noteikti apskati manu profilu un atrodi citus interesantus rakstus par vēsturi.
5 Padomju sporta auto, kas mainītu vēsturi, ja vien viss notiktu kā plānots...9
245
0
Hadi-9 kļūst par rūsas kaudzi, nevērīgas uzraudzības dēļ.
Kamēr citās skolās studenti lauzīja galvas kā uzlabot mazās sērijveida auto iespējas, Harjkovā (Ukraina) studenti pastāvīgi uzlaboja PSRS ātruma rekordus uz sauszemes, taču arī ar to bija par maz un viņi nolēma pārspēt Pasaules rekordu, izmantojot savus resursus. Tāpēc tika veidots jauns auto Hadi- 9 . Interesantais mobīlis daudz neatšķīrās no konkurentu "aparātiem". Viegla virsbūve, plaši izvietoti pakaļējie riteņi, kad priekšējie atrodas cieši blakus un to visu uz priekšu dzen reaktīvais dzinējs no izncinātāja MIG-19. Aprēķinātais ātrums 1900 km/h, tomēr pirmie izmēģinājumi pierādīja ka sasniegt 700km/h nav sarežģīti, tomēr kaut pieskarties 1000km/h atzīmei jau bija grūti. Un problēma nebija auto, PSRS gluži vienkārši nebija tāda ceļa kur varētu attīstīt šādus ātrumus. Tika veikti uzlabojumi un lieli plāni, tomēr auto uzaicināja filmēties kino filmā "Ātrums", diemžēl kino arī nogalināja auto. Pēc atgriešanās neviens neiedomājās notīrīt auto virsbūvi no sāļā ūdens. Tāpēc auto ātri vien saēda korozija.
Zvaigzne- labāk būt pirmajam ciemā, nekā nekam Formula-1 sacīkstēs
Tā nolēma arī padomju inženieris Aleksandrs Pelsers, kurš visu dzīvi veltījis ātru auto radīšanai. 1946. gadā viņš savāc komandu ātra auto veidošanai, ar mērķī uzstādīt jaunu Pasaules Rekordu. Viņas 2 cilindru motors ar tilpumu 245 kubikcentimetri, spēja uzstādīt Padomju Savienības rekordu supervieglajā svarā. Pēcāk inžinieris radīja vēlvienu modeli ar kuru jau izdevās pārspēt itāļus, tomēr konkurenti arī negulēja un pārspēja savu rekordu par 10. Km/h. Pēc šiem izmēģinājumiem Aleksandrs saaukstējās un slimības sarežģijumu dēļ atvadījās no kājām, un vairāk izmēģinājuma braucienos nepiedalijās, tomēr radīja auto kurš uzstādīja pasaules rekordu .
Reklāma
Sokol 950 Gandrīz F1 čempions
1952. gadā PSRS izlase varēja debitēt Formula-1 sacīkstēs. Izlases auto pēc ekspertu domām, bija pats attīstītākais un pārdomātākais, starp pārējiem sacensties gribētājiem. Kas to zin kas notiktu ja PSRS valdība nebūtu tāda kāda tā bija... Šie autiņi, bija Padomijas pēc kara mantojums, par cik tos pilnībā radīja Auto Union inženieri(viena no rūpnīcām kas vēlāk pievienojās Audi). Vēl vairāk pārliecināja fakts ka šo auto veidoja tie paši inženieri kas kādreiz atnesa uzvaras Trešajam Reiham. Automobilim, pirmoreiz klasē, motors bija novietots vidusdaļā, kas piešķir ideālu vadāmību. Šis 2 litru V12 tipa motors ar jaudu 152 ZS dzina automašīnu līdz pat 300 km/h. Ar šādu raksturojumu notiekti varēja cerēt uz panākumiem. Tomēr kad auto tika atvests uz Maskavu noskaidrojās ka krievu inženieri nemaz nemāk rīkoties ar šo motoru. Pat ar tīrāko aviācijas degvielu motors šķaudīja un raustījās, vēlāk izrādījās ka motors bija paredzēts darboties ar spirta un nitrobenzola maisījumu. Par laimi mašīnu nesagaidīja ierastais PSRS utilizācijas process. Viens no automobiļiem tika aizvests uz Drēzdenes automuzeju, kur tas atrodas vēl šobaltdien. Vēlāk otrs auto aizlidoja uz Angliju kur arī vēl šodien lepojas ar Auto Union zīmi.
ZIS 101A sport Pirmskara Padomju sporta rodsters
Automašīnas izveidei iniciatīvu izvirzīja trīs jauni inženieri- Vladimirs Krimineckis, Nikolajs Puļmanovs un Anatolijs Puhaļins. Rūpnīcas vadība, lai cik tas jocīgi neizklausītos, rīkojās pareizi un ļāva automašīnu veidot brīvajā laikā. Un auto izdevās brīnišķīgs, 6 metrus garš 2-vus plats un ar svaru vairāk kā 2 tonnas. No donora ZIS 101 nebija neviena elementa. Pirmoreiz tika izmantoti daudz inovatīvi risinājumi, piekare ar stabilizatoriem, bremzes ar pastiprinātāju un klusāki pakaļējā reduktora zobrati. Kā arī motora jauda tika palielināta no 90 uz 180 ZS tilpums 6 litri. Mašīnu parādīja kā dāvanu VLKSM, un pats Staļins atzina ka tas ir labs automobilis. Tomēr vācu ražotājiem pogas izgriezt neizdevās, par cik pēc auto prezentēšanas visi inženieri, kas piedalījās auto veidošanā, devās katrs savu ceļu. Un tad sākās karš, par paša auto vēsturi nekas nav zināms, citi spriež ka tas tā arī sarūsējis rūpnīcas noliktavāš, citi atkal esot auto redzējuši 60 tajos gados.
LADA EVA- Lietuviešu radīts briesmonis B klasē
Astoņdesmito gadu sākumā titulētais autosportists Stasis Brunza organizē automobiļu sagatavošanu rallijsporta sacensībām, vēlāk šo fabriku pārsauc par Viļņas Automobiļu Fabriku ( VFTS), kura vēlāk pateicoties Brunzem kļūst par leģendāru. Lietuvieši žigulīšus (2105) pārveidoja par īstiem rallija monstriem, tiesa gan ar motora tilpumu līdz 2 litirem. Tomēr ar to viņiem bija par maz, viņi vēlējās sacensties ar spēcīgākajiem Peagueot 205 T16 un Lancia Delta S4, bet lai vai kā žigulītī neliktu jaudīgu motoru un lai vai kā nepārveidotu virsbūvi, tas tik un tā palika civils automobilis, tāpēc inžinieri ķērās pie darba lai radītu pilnīgi jaunu auto. Šoreiz tika izvēlēts uz to brīdi jaunais LADA 2108, lai arī no mašīnas bāzes modeļa palika vien lukturi un priekšējās durvis ar vējstiklu, automobilis vizuāli atgādināja par civilo žiguļa virsbūvi.Drošības karkass ar stiklašķiedras paneļiem, interesanta virsbūve, motora novietojums auto vidusdaļā, divu sviru piekare un 300 ZS motors. Žēl ka auto tā arī nepiedalījās īstās sacensībās, jo rallija B grupu aizliedza, auto vienureizi ārpus vērtējuma izbrauca Pasaules Čempionāta Tūktoš ezeri trasi, piedalījās dažās izstādēs, pēc kā ieņēma savu vietu muzejā.