Uzmanību!Propaganda!1
3
1
Propaganda ir komunikācija ar nolūku ietekmēt indivīda vai
kopas viedokli, lēmumus. Lai domātu ar vēsu prātu, cilvēkiem jāprot tā atpazīt.
Propaganda mūsdienās nav tik atklāta un izplatīta kā pasaules karu laikā, taču
metodes, kuras tiek izmantotas sabiedriskās domas ietekmēšanai nav mainījušās.
Glittering Generalities. Runājot par savu mērķi propagandists izmanto vispārīgus vārdus, kas saistīti ar garīgām vērtībām. Klausītājs, dzirdot vispārīgo vārdu ( piemēram gods, brīvība) pieņem, ka runātāja izpratne par to ir tāda pati kā viņam, pieņem runātāja uzskatus kā savējos.
Name Calling. quotGlittering Generalitiesquot pretstats. Izmantojot vārdus, simbolus, kas cilvēkos izraisa negatīvas emocijas, propagandists rada publikā naidu, riebumu un aizspriedumus pret kaut ko.
Reklāma
Transfer. Propagandists savām idējām piešķir kaut kā sabiedrībā cienīta autoritāti.
Testimonial. Propagandists panāk, ka viņa viedokli atbalsta sabiedrībā cienīta persona. Visbiežāk cilvēks, kurš no attiecīgās nozares maz saprot.
Band Wagon. Propagandists rada iespaidu, ka viņa sludinātajām idejām ir pieslējušies vairums cilvēku. Nevēloties būt izstumtie, cilvēki pieslienas uzvarētājiem.
Reklāma
Plain Folks . Propogandists pasniedz sevi kā vienu no vienkāršajiem ļautiņiem, liekot domāt, ka viņa intereses sakrīt ar vidējā pilsoņa interesēm.
Card Stacking. Propagandists sniedz cilvēkiem tikai informāciju, no kuras izdarāms tikai viens loģisks secinājums – propogandistam vēlamais.