Nopērc jaunas izjūtas! Smaržas ir vīzija un vēlme būt tieši tādai, kā sludina smaržu nosaukumi, modes nami un reklāmas saukļi. Kāda tu vēlies būt - svaiga vai salda? Romantiska vai aktīva? Varbūt tu norādi, ka esi kāda slavena parfīma zīmola cienītāja? Pērkot smaržas, paļaujies tikai un vienīgi uz savu gaumi, fantāziju un, protams, arī ožu. Nereti dzirdēts, ka smaržu izvēlē jāņem vērā raksturs un temperaments, taču daudz biežāk vēlamies nopirkt patīkamas izjūtas vai asociācijas. Taču jābūt uzmanīgai ar smaržu dāvināšanu - tev ir ļoti labi jāpazīst cilvēks, viņa gaume un dzīvesveids.
Iesmaržini lapiņu, ne sevi Izvēloties smaržas, galvenais - nesteidzies! Smaržas uzreiz nesniegs īsto aromātu buķeti. Tām, līdzīgi kā vīnam, jāļauj elpot. Ir jāpagaida, lai tās sāktu dzīvot. Iesmaržini papīra lapiņu un ieliec to kabatā. Ik pa laikam paostot, tu pārliecināsies, kā smaržas mainās. Virsnots ir ātri gaistošu esenču kombinējums un turas ne ilgāk kā 15 minūtes kopš brīža, kad smaržas ir izsmidzinātas. Tās ir kā rasas lāsīte uz buķetes. Tad seko tā saucamā sirds nots, kas pauž aromāta dominējošo raksturu un turas no četrām līdz astoņām stundām. Un pēdējā - bāzes nots - ir izveidota no visnoturīgākajām esencēm un ilgst līdz 24 stundām. Kad smaržas uz papīra ir izbaudītas, uzpūt tās sev uz ādas - tikai tur smaržas atdzīvojas pa īstam! Un tikai tad, kad zini - jā, šīs ir īstās! - vērts tās pirkt. Nav ieteicams veikalā smaržas pūst uz rokas, jo var būt tā, ka pēc tam nezini, kur likt roku. Ar nepiemērotām smaržām vari sabojāt sev visu dienu. Kafija kā smaržu dzēšgumija
Lai gan bieži dzirdēts, ka viena apmeklējuma laikā parfimērijas veikalā nevajag ostīt vairāk par trim aromātiem, jo deguns sāk "streikot", nepieciešams vien pasmaržot kafiju - tā ir kā dzēšgumija, kas nodzēš atmiņu. Pēc kafijas deguns ātri atgūstas no pārāk lielās smaržu informācijas. Starp citu, cigarešu dūmi ļoti spēcīgi ietekmē ožas sajūtu, tāpēc pirms došanās uz parfimērijas veikalu centies nesmēķēt.
Kur uzlikt smaržu pilienu?
Smaržas paziņo par sievietes parādīšanos un turpina atgādināt, kad viņa jau aizgājusi... Bet dažkārt smaržas burtiski aizsit elpu. Lai nenonāktu šādā situācijā, pietiks, ja smaržu piliens tev nonāks aiz auss vai plaukstas iekšpusē. Daudzas firmas ražo parfimērijas līnijas ar vienu aromātu - smaržas, dezodorantus, dušas želeju, ķermeņa pieniņu. Dažkārt smaržu var būt par daudz, ka tās traucē ne tikai citiem, bet arī pašai smaržu "valkātājai". Varbūt smaržu vietā izvēlies, piemēram, tikai ķermeņa pieniņu.
Pārej uz svaigiem aromātiem Ja kādreiz bija tikai daži ražotāji (ap 10%), kas piedāvāja pavasara -vasaras aromātus, tad pašlaik to dara jau 70% ražotāju. Tā ir ļoti aktuāla tendence - parasti šīs smaržas ir limitētos daudzumos (tos parasti nepārvērš par klasiku!), un nākamgad varēsim gaidīt atkal jaunus aromātus gan sievietēm, gan vīriešiem.
Pavasara-vasaras smaržas ir gaisīgas, svaigas, ar jūras vēju, augļu, citrusu un ziedu aromātiem, tajā pašā laikā ar interesantu akcentu, ļaujot saglabāt noslēpumainību un intrigu. Iesakām karstā laikā smaržas lietot mazāk vai arī izvēlēties vieglus un svaiguma pilnus aromātus.
Cik smaržu nepieciešams sievietei? Te nu jāsaka: cik vien vēlies! Smaržas, līdzīgi kā apģērbu, izvēlamies atbilstoši tā brīža sajūtām. Tāpat kā vienu dienu mēs apģērbjam kaut ko spilgtu un sarkanu, citu dienu - kaut ko neuzkrītošu, tāpat ir arī ar smaržām. Ja sieviete vēlas būt nemanāma, viņa izvēlas vieglas, svaigas un neuzkrītošas smaržas, bet citreiz vajag smaržas ar raksturu, lai visi pamanītu, ka sieviete ir ieradusies. Protams, tas ir atkarīgs arī no tā, vai dodamies izbraucienā ar velosipēdiem vai uz kādu pasākumu. Sievietei - vīriešu aromāts? Bet vai ir bijis tā, ka tev tik ļoti patīk vīriešu smaržas, ka burtiski nevari atrauties no tām? Kāpēc ne? Lieto tās, bet ar nosacījumu, ja dodies pārgājienā, ģērbusies džinsos un T-kreklā, bet pie vakarkleitas -labāk ne. Būtu dīvaini, ja kāds vīrietis atpazītu savas smaržas