Saeima paplašina tēla spodrināšanas dienestu7
14
4
Kamēr citas valsts iestādes cenšas samazināt birokrātisko aparāti, Saeima nolēmusi spert soli pretējā virzienā un apstiprinājusi jaunas struktūras – Sabiedrisko attiecību biroja izveidi un tā galvenais mērķis būšot uzlabot parlamenta negatīvo tēlu sabiedrības acīs, sestdien vēsta «Diena».
Jaunā biroja vadība, lūgta atbildēt, ko konkrēti darīs, lai mainītu šo situāciju, min vien apmeklētāju centra izveidi. Sabiedrisko attiecību birojā iekļauts Saeimas Preses dienests un jaunizveidotais Apmeklētāju un informācijas centrs. Lai arī vismaz pagaidām jaunā struktūra neprasa papildu izdevumus, tā arī nesola ietaupījumu.
Viena no šā plāna autorēm Saeimas priekšsēdētāja biedre Kārina Pētersone (LPP/LC) uzsver, ka biroja darbinieku algas tiks pārdalītas esošā budžeta ietvaros. Tas nozīmē, ka kādam tās tiks samazinātas, bet citiem — palielinātas. Pēc vairākkārtējiem laikraksta lūgumiem precizēt, vai patiesībai atbilst informācija, ka jaunveidojamā biroja vadītājai un tās vietniecei tiek palielinātas algas, Saeimas vadība neatbildēja. Parlamenta priekšsēdis noliedza vairāku avotu apstiprināto informāciju, ka šobrīd plānots pieņemt vienu papildu darbinieku Preses dienestā. Līdz šim trijās struktūrās kopā strādājuši 15 cilvēki.
No sarunas ar pašreizējo Preses dienesta un nākamo Sabiedrisko attiecību biroja vadītāju Leldi Rāfeldi nekļūst skaidrs, tieši kāds būs apmeklētāju centra uzdevums. Tā būšot vieta, kur ērtāk nekā līdz šim saņemt informāciju par Saeimas darbu. Laikrakstam arī neizdevās iegūt skaidrību, kādi ir Sabiedrisko attiecību biroja plāni kopumā. Sākotnējos darba grupas uzmetumos vien uzsvērts, ka tā mērķis ir «pilnveidot dialogu ar sabiedrību, apliecinot, ka Saeima ir iedzīvotājiem atvērta valsts institūcija».
Eksperti laikrakstam uzsver, ka pati par sevi šī Saeimas iniciatīva nav peļama, taču viss atkarīgs no izpildījuma. «Tas uzticības kredīts un plaisa ir tik dziļa, ka apmeklētāju centrs ir smilšu grauds, kas tajā plaisā iebērts,» saka sociologs Arnis Kaktiņš. Sabiedrisko attiecību speciāliste Vita Savicka savukārt uzsver, ka svarīgākais būtu komunicēt ar sabiedrību par jautājumiem, kas to satrauc, un tas vislabāk būtu darāms, sadarbojoties ar sabiedrības intereses pārstāvošajām organizācijām. «Citādi mēs varam nonākt otrā galējībā, ka neapmierināto rinda par katru deputātu sastājas gara, bet apmierinātība no tā neveidojas,» saka Savicka.