Ciemos pie bralena. Musu tels spele bus kads, apmeram, trisdesmit piecus gadus vecs virs no Austrum Eiropas, varda Niko Bellics. Ceriba atbrivoties no neizdevusas dzives sava dzimtene, Niko ierodas Liberty City, lai uzsaktu jaunu, godigu un mierigu dzivi. Ierasties tiesi seit, vinu pamudina vestules no bralena Romana.. „Es dzivoju briniskigu dzivi, kur Amerikanu sapnis ir isteniba. Man ir divas sievietes. Man ir cetras burbulvannas. Man ir piecpadsmit sporta auto. Man ir.. un man ir..”. Savas noziedzigas dzives nomocits Bellics tam visam notic, un nu vins ir seit - „Brivibas Pilseta”. Skaidrs, ka patiesiba ir pavisam cita - bralena Romana slava ir tikai pasakas, vina neskaitama nauda ir tikai paradi, un saulaino dzivi aizeno problemas. Bet ta ka Romans ir vina vienigais draugs un pazina, tad tas ari klust par galveno saiti starp Niko Bellicu un notikumiem, kas norisinasies seit, Liberty City. Tela raksturu un izskatu vislielakaja mera noteiks speles sizeta linija, tadel vienigais, ko mes vina persona varesim mainit bus apgerbs. Neskatoties uz to, ka sizetam saja dala ir pieversta lielaka nozime, gandriz nekas nebusot linears, daudz lielaka ricibas briviba un iespeja kontrolet notikumu gaitu – luk tads ir dzives plans jaunaja speles serija. Vel lielaka un skaistaka Nujorka. Jauna Liberty City, kura mes nesatiksim nevienu pazinu no ieprieksejam serijas dalam, tiek veidota, ka vel skaistaka un precizaka Nujorkas kopija, ka ieprieks. Tiek solits, ka pilseta spele busot vis apjomigaka, kada vien jebkad ir veidota un katra tas dala tiek izstradata ar loti lielu rupibu un precizitati. Pilsetas apjoms nebus tikai apjoma pec - tas izmers neparsniegsot San Andreas redzeto, toties Liberty City nesatures tuksus laukumus un bezjedzigas, neieverojamas vietas, jo si ir pilseta, kur vis apkart ir ekas un ieveribas cienigi skati. Lai gan pilsetas rajoni un visi objekti tiek veidoti ar gandriz fotografisku precizitati, si virtuala pilseta protams nebus tira Nujorkas kopija. Liberty City sadalisies piecos rajonos, kuras izvietojums spele neatbildis dzivei, bet gan vairak tiks pielagots speles procesam. Domajams, ka nujorkiesi savu pilsetu atpazis un sapratis, ka Broker ir Bruklina, Algonquin ka Manhetena un ta pat ari par Kvinsu, Bronksu un ari Nudzersijas virtualo versiju. Lai neliktu noraudzities ka musu acu prieksa, sekunzu laika tiek uzceltas ekas un izaug koki, spele tiek izstradata uz jauna dzineja RAGE (Rockstar Advanced Graphics Engine), kura iespejas daleji tika demonstretas Rockstar nesen izstradataja Table Tennis spele. Un ka jau modernam spelem pienakas, tiek solits, ka ari ielades ekrana paradisanas, parvietojoties starp rajoniem, izpaliks. Dzive pilseta. Ir 2007. gads un katrs dzivo, ka mak. Diena ielas ir pilnas ar laudim un katrs protams nodarbojas ar savam lietam. Kads biznesmenis skrien, lai nokertu kritosas akciju cenas, sieviete nes savu iepirkumu maisinu, kamer divi pensionars pietura, gaidot savu autobusu, aprunajot kadu nejausu garamgajeju. Un, lai cik loti laudis viens otru ignoretu, tie tomer nevar iziet viens otram cauri, gadijuma, ja uzskriesim kadam virsu vins tiks pagrusts mala. Un personas uz ielam, protams, mainas atkariba no diennakts laika. Tuvojoties vakaram ari Niko Bellicam ir jasak uzmanities, jo ari vinu , noziedziba diezgan rudito viru, var vienkarsi piekaut vai aplaupit vietejais noziedznieku barins. Tapec varbut vakara vienkarsi pasedet telpa un caur logu noraudzities uz pagalmu, kur pie aizdedzinatas atkritumu tvertnes savas netiras rokas silda vairaki bezpajumtnieki. Musdienas cilveki rupejoties par savu drosibu un ipasumu ir sakusi slegt automasinu durvis, tadel dabut braucamo bus daudz grutak. Lai tiktu pie stures, visbiezak naksies izsist masinas logu, un pec neilga laika, apstradajot aizdedzi, auto saks ripot – aiziet, izbaudam atrumu! Pateicoties spele izmantotajam „NaturalMotion euphoria” fizikas dzinejam, katra musu veikta darbiba busot gandriz unikala, jo sis fizikas dzinejs simulejot ne tikai apkartnes objektu planesanu un liku vartisanos pa zemi, bet ari personas kustibas, liekot tam izskatitie dabiskam un katru reizi nedaudz atskirigam. Tatad uzlauzot auto, katru reizi tas izskatisoties nedaudz savadak, atkariba no ta, ka mes esam nostajusies. Ta ka loti liela dala uzmanibas tiek pieversta speles fizikai, tad nu soreiz nepietiksot laika tadu lietu izstradei, ka esana un varona formas uzturesana, bet gan jau speletaji to piedos. Vel, bez uzlauzamam masinam, ka transports spele busot ari helikopteri, laivas un iespejams, ari ka varesim parvietoties ka godigi pasazieri, sezot autobusa. Zinams, ka jauna fizikas sistema ir lavusi uzlabot tuvcinas elementus, ka ari dos mums dazadas iespejas, piemeram, noklut uz debesskrapja jumta, no kurienes, ar elegantu grudienu vai sperienu, sev nevelamos personazus varesim iepazistinat ar asfalta maigo virsmu. Lai ari spele tiek virzita uz realisma atainosanu, taja neizpaliks ari dazadi divaini joki un smiekligi ieroci. Kopuma par saujamajiem, ta pat ka par merkesanas sistemu nekas daudz nav zinams, un diez vai seit sagaidisim ko revolucionaru. Nauda un laiks. Grand Theft Auto 4, kas sakotneji tika prezenteta, ka PlayStation 3 ekskluziva nu tagad jau tiek gatavota ari uz xBox 360. Pie tam izskatas, ka Microsoft bus loti pacenties ar ieguldijumiem speles izstradasanai, un uz vinu konsoles paradisoties papildus materials, atseviskas epizodes forma. Tacu nav izslegts, ka si papildus epizode velak neparadisies ari uz Sony aparatiem. Spele, sobrid esot pabeigta aptuveni uz 70 procentiem un uz abam konsolem ir paredzeta sa gada 16. oktobri, bet, kas attiecas uz PC lietotajiem, tad nu sis laucins vel ir neatklats. Relize uz PC oficiali nekur netiek mineta, tacu orientejosi, skatoties uz serijas prieksgajejiem, varbut pec gada mes GTA 4 ieraudzisim ari uz personalajiem datoriem.
Būs arī Otrā daļa kur bus vel dažas mašīnas un helikopterus, močus, laivas ... :) Nu tad spriežiet paši ...