Informācija ar katru dienu mainās
Jaunākā informācija:
(10.34) 18.01.2012.
No publikācijām laikrakstos «Il Massaggero», «Corriere della Sera» un «Il Sole 24Ore» var secināt - Sketino apgalvojis, ka pats personīgi kontrolē evakuācijas procesu uz kuģa. Viņš tāpat apgalvojis, ka lielākā daļa pasažieru jau pametuši kuģi. Tas, ka kapteinis melo, kļuva skaidrs jau sarunas laikā, jo viņš nespēja atbildēt uz jautājumiem par to, cik cilvēku palikuši uz kuģa un kur atrodas viņš pats.
Kuģis avarēja pulksten 21.45 pēc vietējā laika. «Ria Novosti», atsaucoties uz laikrakstu «Il Sole24Ore» ziņo, ka pirmo zvanu kapteinim krasta apsardzes pārstāvis Gregorio Marija de Falko veicis pulksten 00.32 pēc vietējā laika. Pēc aculiecinieku teiktā, šajā laikā Sketino jau bija pametis kuģi un atradās krastā.
De Falko jautājis kapteinim, cik cilvēku vēl palikuši uz kuģa. Sketino atbildējis, ka kuģī atrodas vien 200 līdz 300 pasažieru, atzīmējot, ka pārējie četri tūkstoši evakuēti 40 minūšu laikā pēc attiecīgās komandas. «Pašlaik atrodos uz komandtiltiņa. Biju kuģa pakaļgalā, lai saprastu, kas notiek,» paziņojis Sketino.
Pulksten 00.42 notika otra saruna starp krasta apsardzi un kapteini, kura laikā kapteinim atkal tika jautāts, cik cilvēku atlicis uz kuģa. «Pajautāju apkalpei un man atbildēja, ka palikuši aptuveni 100 cilvēki,» atbildējis kapteinis. Laikraksts atzīmē, ka patiesībā pasažieru evakuācija šajā brīdī tikai sākusies.
Visbeidzot kapteiņa nervi acīmredzot neizturēja un viņš tikai dažas sekundes pēc apgalvojuma, ka visu kontrolē, atzinās, ka nevar uzkāpt uz kuģa klāja, jo kuģis jau daļēji atrodas zem ūdens. Sketino atzinās, ka pametis kuģi. Šis paziņojums šokējis krasta apsardzes pārstāvi, un viņš iekliedzies «Kapteini, jūs esat pametis kuģi?!» Sketino acīmredzot nobijies un atbildējis «Nē, kā gan es varētu pamest kuģi?!
Nākamais zvana ieraksts fiksēts pulksten 01.46.Šoreiz krasta apsardzes pārstāvis devis stingrus norādījumus, lai kapteinis dodas uz kuģa priekšgalu un vada evakuāciju. Krasta apsardze tāpat pieprasīja, lai tiktu sniegta informācija, cik cilvēku ir uz kuģa, un cik no tiem ir bērni un sievietes. Krasta apsardzes pārstāvis paziņojis, ka jau ir upuri, savukārt kapteinis tūlīt painteresējies, cik to ir.
«Tas būtu jāzina jums. Ko jūs gribat darīt? Vēlaties doties mājās? Atgriezieties uz klāja un paziņojiet mums, ko vēl iespējams darīt, cik uz klāja ir cilvēku un kas nepieciešams evakuācijai,» teicis krasta apsardzes pārstāvis. Kaut kapteinis apsolījis visu izdarīt, ostas pārstāvju sniegtā informācija liecina, ka Sketino uz «Costa Concordia» klāja vairs nav atgriezies. Arī pasažieri vēlāk stāstīja, ka Sketino devies uz krastu vienā no pirmajā glābšanas laivām.
(9.42) 18.01.2012.
30 gadus vecā Valentina Kapuano un viņas brālis ir «Titānika» oficianta otrās pakāpes radinieki.
Viņu radinieks 25 gadu vecumā pirms simts gadiem sāka strādāt uz «Titānika», un gāja bojā 1912.gada 14.aprīlī.
Tomēr šiem cilvēkiem izdevies neatkārtot radinieka likteni.
Jānorāda, ka «Titānika» vārdu piesaukuši arī citi kuģa pasažieri, atzīstot, ka notikušais viņiem atgādinājis traģiskās kuģa bojāejas scenāriju.
BBC publicējis vienas no sarunām pilnu atšifrējumu.
Krasta apsardze (KA): Runājiet!
Kapteinis(K): Labvakar, komandieri!
KA: Mani sauc de Falko, Livorno osta. Vai es runāju ar kapteini?
K:Labvakar, komandieri de Falko.
KA: Lūdzu, nosauciet savu vārdu.
K:Mani sauc kapteinis Sketino, komandieri.
KA: Sketino?
K:Jā.
KA. Klausieties, Sketino, uz kuģa ir cilvēki, kas nevar no tā izkļūt. Kuģa priekšgalā no labās puses ir kāpnes. Atgriezieties pa tām uz kuģa. Tiklīdz atgriezīsieties uz kuģa, sazinieties ar mani un paziņojiet, cik cilvēku tur vēl šobrīd ir. Vai jums ir skaidrs? Es ierakstu mūsu sarunu, kapteini Sketino.
(Kapteinis cenšas kaut ko pateikt, taču krasta apsardzes pārstāvis slikti viņu dzird.)
KA: Runājiet skaļāk! Kapteini, aizsedziet mikrofonu ar roku un runājiet skaļāk!
K:Šobrīd kuģis ir apgāzies uz viena sāna.
KA: Šobrīd pa kāpnēm kuģa priekšgalā cilvēki kāpj nost no kuģa. Dodieties atpakaļ, uzkāpiet uz klāja un pastāstiet man, cik cilvēku ir uz klāja. Paziņojiet, cik no viņiem ir sievietes, bērni un kā viņiem var palīdzēt. Vai sapratāt?
(Dzirdams troksnis, pēc kura var noprast, ka krasta apsardzes darbinieki viens otram kliedz kaut ko par kuģi.)
K: Lūdzu...
KA. Šādās situācijās nav nekādu «lūdzu». Atgriezieties uz kuģa! Apstipriniet, kad būsiet atgriezies uz kuģa.
K:Esmu glābšanas laivā. Esmu šeit. Es nekur nebraukšu. Būšu šeit.
KA: Kapteini, ko jūs darāt?!
K:Glābšanas operāciju vadīšu no šejienes.
KA: (pārtrauc) Ko jūs tur vadīsiet! Atgriezieties uz klāja! Vadiet operāciju no kuģa klāja! Jūs atsakāties to darīt?
K:Nē, neatsakos.
KA. Kapteini, jūs atsakāties atgriezties uz kuģa? Nosauciet iemeslu, kāpēc atsakāties atgriezties uz klāja!
K: (neskaidri)...ir vēl glābšanas laiva
KA:(sāk kliegt) Tu! Atgriezies uz kuģa! Tā ir pavēle! Tev vairs nav variantu! Tu devi signālu pamest kuģi. Tagad komandēju es! Atgriezieties uz kuģa! Vai skaidrs! Jūs mani dzirdat?!
K:Atgriežos uz kuģa.
KA. Sazinieties ar mani, kad būsiet uz klāja. Mani glābēji atrodas kuģa priekšgalā.
K:Kur atrodas jūsu glābšanas kuteris?
KA:Mans glābšanas kuteris atrodas kuģa priekšgalā. Ejiet! Ir jau bojāgājušie. Sketino! Ejiet!
K: Cik bojāgājušo?
KA: Nezinu! Tas būtu jāzina jums!
K: Jūs saprotat, ka jau ir tumšs un mēs neko neredzam?
KA: Ko tad - jūs grasāties doties mājās, Sketino? Ir jau tumšs un jums laiks doties mājās? Dodieties uz kuģa priekšgalu, kur ir kāpnes un pasakiet man, kas jādara, cik tur cilvēku un kas nepieciešams situācijas risināšanai! Nekavējoties!.
K:Mans vecākais palīgs ir kopā ar mani.
KA:Tad ejiet abi! ABI! Kā sauc jūsu palīgu?
K:Dmitrijs.
KA: Kāds ir viņa uzvārds? Abi atgriezieties uz kuģa! Vai saprotat?
K:Klausieties, komandieri, es gribu atgriezties uz klāja, taču šeit kāda glābšanas laiva noslāpusi un dreifē. Es ziņoju...
KA:(pārtrauc) Jūs man par to jau stundu stāstāt! Atgriezieties uz kuģa! Kad to izdarīsiet, paziņojiet, cik cilvēku uz kuģa.
K: Labi, komandieri
KA: Atgriezieties uz kuģa! Nekavējoties!
(22.33) 17.01.2012.
Pie Itālijas krastiem avarējušajā kruīza kuģī «Costa Condordia» glābēji atraduši vēl piecu cilvēku mirstīgās atliekas, tādējādi kopējais oficiālais avārijā bojāgājušo skaits pieaudzis līdz 11
(17.57) 17.01.2012.
Visi pasažieri palikuši bez bagāžas, naudas un dokumentiem. Cilvēki ir sašutuši par kuģa apkalpes rīcību, jo viņiem pārāk vēlu paziņots, ka kuģis grimst un to nekavējoties jāpamet.
«Mūs nelaida glābšanas laivās. Beigu galā mēs sapratām, ka jau trešais klājs ir zem ūdens, mēs atrāvām piestiprinātās glābšanas laivas un paši sākām lēkt tajās. Kad bijām tajās iekšā, izrādījās, ka laivas nav iespējams nolaist uz ūdens. Šādā stāvoklī mēs karājāmies ļoti ilgi. Kuģa apkalpe - malaizieši vai filipīnieši - ir malači, mums par viņiem visiem baznīcā vajadzētu nolikt svecītes. Viņi ar cirvjiem sadragāja laivu stiprinājumus, lai tās varētu atraut no kuģa. Pēc tam paši bija vienās asinīs,» stāsta kāda izdzīvojusī sieviete.
Kāda cita pasažiere stāsta, ka avārijas brīdī atradusiesburvju mākslinieka šovā, un kad izdzisusi gaisma, padomājusi, ka tā ir priekšnesuma sastāvdaļa. Pasažieri visi kā viens apgalvo, ka nebija komandas uzvilkt glābšanas vestes.
To, ka kuģis grimst, pasažieri sapratuši tikai tad, kad atskanējuši kuģa SOS skaņas signāli. Visi tad sapratuši, ka tūlīt jāatstāj kuģis.
(11.27) 17.01.2012.
Iespējams, izdevies atrast kruīzu kuģa «Costa Concordia» avārijas galveno vaininieci. «Life News» raksta, ka 1 stundu un 34 minūtes pirms traģēdijas kuģa restorāna zāles pārziņa māsa Patrīcija Tjevoli, kas dzīvoja uz Džiljo salas, savā profilā sociālajā tīklā ierakstījusi, ka «gatavojas sveicināt savu brāli».
(08.24) 17.01.2012.
Iepriekš tika ziņots, ka kuģa pēc «Costa Concordia» avārijas nav atrasti 16 kuģa pasažieri, tomēr jaunākā informācija liecina, ka bezvēsts prombūtnē kopumā ir 29 cilvēki.
Itālijas sabiedriskā televīzija vēstī, ka nav atrasti 25 kuģa pasažieri un četri kuģa apkalpes locekļi.
Bezvēsts prombūtnē esot vismaz 10 Vācijas pilsoņi un 12 Francijas piederīgie.
Otrdienas rītā kuģī atrasts vēl viens bojāgājušais, līdz ar to kopējais negadījuma upuru skaits sasniedzis septiņus cilvēkus, vēsta laikraksta «La Stampa» tīmekļa vietne.
Avārijā dzīvību zaudējis viens Itālijas, viens Spānijas pilsonis, divi tūristi no Francijas, apkalpes loceklis no Peru un divi pagaidām vēl neidentificēti cilvēki
(17.05) 16.01.2012.
Glābējiem uz Itālijas piekrastē avarējušā kuģa «Costa Concordia» izdevies atrast vēl trīs cilvēku mirstīgās atliekas, vēsta Russia Today. Vēl 15 cilvēki joprojām tiek meklēti. Kopumā negadījumā dzīvību zaudēja seši cilvēki.
Pievienots jauns video no kuģa pasažieriem.