Lidmašīnu piloti ir tie, kuriem pasažieri uztic savu dzīvību, tomēr visā aviācijas vēsturē ir bijuši vairāki gadījumi, kad piloti apzināti ir darījuši galu sev un saviem pasažieriem vai arī cilvēkiem uz zemes, par to šajā rakstā.
Lidmašīnu piloti ir tie, kuriem pasažieri uztic savu dzīvību, tomēr visā aviācijas vēsturē ir bijuši vairāki gadījumi, kad piloti apzināti ir darījuši galu sev un saviem pasažieriem vai arī cilvēkiem uz zemes, par to šajā rakstā.
1976,gada 26.septembris (Novosibirska, Krievija). Antonov An-2 lidmašīnas pilots ietriecās kādā daudzstāvu namā, kurā dzīvoja viņa sieva. Par laimi, viņa sieva bija ārpus mājas, bet šajā katastrofā gāja bojā 12 cilvēki, 11 mājas iemītnieki un lidmašīnas pilots.
1977.gada 5.janvāris (Elis Springsa, Austrālija) Kolins Ričards Formans bija dzimis Lielbritānijā, 1970.gadā vinš emigrēja uz Austrāliju, tomēr viņam bija grūti iedzīvoties šajā valstī un 1974. gadā viņš sēdās lidmašīnā ar viltotu biļeti cerībā tikt atpakaļ uz Lielbritāniju. Viltotā biļete tika atklāta un pret Formanu tika celta apsūdzība. 1975.gadā novembrī, Formans saņēma komercpilota licenci un sāka lidot ar Connair lidsabiedrības lidmašīnām. 7 mēnešus vēlāk viņš tika atlaists, jo gaismā nāca apsūdzība biļetes viltošanā. Pēc tam viņš atrada darbu vēlvienā vietējā lidsabiedrībā, tomēr arī tur viņš nenoturējās ilgi, jo atkal viņam līdzi vilkās šī pati apsūdzība. 1977. gada 5.janvārī naida pārņemtais Formans nozaga Beechcraft 58 Baron tipa lidmašīnu (attēlā) un ietriecās Connair galvenās mītnes ēkā, cerībā nogalināt pēc iespējas vairāk cilvēku. Rezultātā bojā gāja 5 cilvēki, ieskaitot Formanu un 4 tika ievainoti. Formana pēdējie vārdi pa lidmašīnas radio bija: Labāk mirt ar godu, nekā dzīvot bez tā.
1979.gada 22.augusts (Bogota, Kolumbija) 23 gadus vecs lidmašīnu mehāniķis no vietējās lidostas nozaga Hawker Siddeley HS 748 tipa lidmašīnu un ietriecās kautkur Bogotas pievārtē, nogalinot 4 cilvēkus.
Japan Airlines Reiss 350. (Tokija, Japāna) 1982.gada 9.februārī lidmašīna ar 166 pasažieriem un 8 apkalpes locekļiem lidoja no Fukuokas uz Tokiju. Lidmašīnai tuvojoties savam galamērķim galvenais pilots Seidži Katagiri sāka veikt virkni darbību lai lidmašīna avarētu, viņš atslēdza autopilotu un visus dzinējus. Otrais pilots un lidojuma inženieris to pamanot centās sagūstīt pilotu un atgūt kontroli pār lidmašīnu, bet bija jau par vēlu. Lidmašīna iekrita seklos ūdeņos, tikai 300 metrus no skrejceļa sākuma. Bojā gāja 24 pasažieri, Katagari bija viens no pirmajiem ar glābšanas laivām izglābtajiem, glābējiem viņš apgalvoja, ka ir ofisa darbinieks, lai netiktu atmaskots kā pilots. Vēlāk tika noskaidrots, ka Katagiri pirms katastrofas ir cietis no garīgas slimības un tamdēļ, viņš netika atzīts par vainīgu.
Royal Air Maroc Reiss 630 (Maroka) 1994.gada 21.augustā aptuveni 10 minūtes pēc pacelšanās Atlasa kalnos avarēja lidmašīna ar 40 pasažieriem un 4 apkalpes locekļiem. Bojā gāja visi lidmašīnā esošie, starp viņiem bija Kuveitas princis un viņa sieva, kā arī aizsardzības ministrs. Izmeklēšanas komisijas slēdziens bija tāds, ka katastrofu visticamāk izraisīja 32 gadus vecais pilots ,atslēdzot autopilotu.
Silk Air Reiss 185 (Indonēzija) 1997,gada 19 decembrī lidmašīna ar 97 pasažieriem un 7 apkalpes locekļiem bija lidojumā no Džakartas uz Singapūru. Laika apstākļi bija ideāli un arī pati lidmašīna bija ideālā tehniskā stāvoklī. Lidojot pāri Sumatras džungļiem lidmašīna pēkšņi sāka krist, tā krita tik strauji, ka atdalījās lidmašīnas aste. Lidmašīna iekrita Musi upē, izdzīvojušo nebija. No lidmašīnas un tās pasažieriem nekas nebija palicis pāri. Izmeklēšanā tika noskaidrots, ka katastrofu izraisīja lidmašīnas pilots Tsu Vei Mings, kuram bija milzīgi nodokļu parādi, aptuveni 1,2 miljonu ASV dolāru vērtībā, kā arī nesaskaņas ar Silk Air vadību.
Silk Air Reisa 185 pilots Tsu Vei Mings.
1999.gada 31.oktobrī EgyptAir Reiss 990 bija ceļā no Losandželosas uz Kairu, Ēģiptē. Mīklainos apstākļos tā iekrita Atlantijas okeānā, apmēram 100 kilometrus no Nantuketas salas, bojā gāja visi 217 lidmašīnā esošie cilvēki. Pēc ASV nacionālās transporta drošības pārvaldes atzinuma, lidmašīnas katastrofu izraisīja otrais pilots Gamils El Batutī (attēlā). Lidmašīnas balss ierakstos mirkli pirms tā iekrita okeāna bija dzirdami Batutī pēdējie vārdi: Es paļaujos uz dievu. Šāds amerikāņu atzinums pamatīgi sadusmoja Ēģiptes valdību, kuri paši veicot savu izmeklēšanu nonāca pie secinājuma, ka lidmašīnas katastrofā vainojama tehniska kļūme. Batutī motīvi nav skaidri zināmi, taču tiek pieļauts, ka viņu uz šādu soli pamudināja draudi no aviokompānijas par iespējamo atlaišanu, jo gaismā nāca fakts, ka viņš esot veicis netiklas darbības ar nepilngadīgām meitenēm.
LAM Mozambique Airlines Reiss 470. 2013.gada 29.novembrī Mozambikas pasažieru lidmašīna ar 44 cilvēkiem uz klāja lidoja uz Angolu. Kad tā paredzētajā laikā neiradās savā galamērķī tika uzsākta meklēšanas operācija. Lidmašīnas atlūzas nākamajā dienā tika atrastas Namībijas teritorijā. Neviens katastrofā nebija izdzīvojis. Mozambikas Civilās Aviācijas Institūta veiktajā izmeklēšanā tika secināts, ka lidmašīnas pilots Herminio Dos Santos Fernandes apzināti izslēdza autopilotu un aizslēdza kabīnes durvis, kamēr otrs pilots atradās ārpus tās. Lidmašīnas balss ierakstītājā pirms avārijas bija dzirdami vairāki skaļi triecieni pret kabīnes durvīm.
Reisa 470 atlūzas.
Interesanti, tas krievu pilots, kura vainas dēļ nozvanīja lidmašīna- viņš to bija iedevis pastūrēt saviem sīčiem- būtu saucams par slepkavu vai nebūtu?
Lubitzam pirms tam vajadzēja nomainīt uzvārdu uz skanīgāku. Savādāk viņu atceras, kā "to tur vācieti".
1. bilde - interesanti, ka arī praktiski finiera kukuruzņiks An-2 var nodarīt mājai pietiekoši nopietnus bojājumus.
Pēdējā gadījumā, cik atceros, tas kretīns iebaroja pirmajam pilotam vai nu urīndzenošo vai caurejas zāles, lai piespiestu viņu doties uz WC lidojuma laikā. Viņš bija ļoti gatavojies...