F1 interesentiem spokos šodien vēlos sīkāk pastāstīt par kārtējo šīs sezonas jaunpienācēju, iepriekšējie raksti par F1 debitantiem:
Vitālijs Petrovs
Lukass Di Grassi
Niko Hulkenbergs
Šoreiz iepazīstināšu ar kādu īpašu pilotu, īpašu tieši dēļ savas izcelsmes, jeb radurakstiem. Liela daļa arī nesekojot līdzi F1 droši vien būs dzirdējuši par Airtonu Sennu - izcilu brazīļu pilotu, trīskārtēju F1 čempionu, diemžēl, traģiski gājušu bojā 1994. gada San Marino GP Imolas trasē. šogad, 16 gadu vēlāk, F1 trasēs startus uzsāks Airtona māsasdēls - Bruno Senna.
Bruno Senna piedzima Brazīlijā, Sanpaulu 1983. gadā, Airtona Sennas māsas Vivianas un Flávio Lalli ģimenē. Protams, sacīkstes Bruno sāka ar kartingiem, sīkāk daudz nekas par šiem laikiem nav īpaši atrodams, vien zināms, ka bieži vien viņš arī trenējās kopā ar savu tēvoci Airtonu ģimenes īpašumos, un jau tad Airtons augstu vērtēja Bruno talantu. Plašu ievērību guvis citāts no kādas Airtona Sennas sarunas ar žurnālistiem 1993. gadā: "Ja jūs domājat, ka es esmu ātrs, pagaidiet līdz ieraudzīsiet manu māsasdēlu Bruno". Taču Airtona nāve 1994. gadā šķietami pārvilka svītru Bruno karjerai autosacīkstēs - māte nevēlējās, lai ar Bruno notiek kas līdzīgs. Visu vēl vairāk sarežģīja Bruno tēva nāve motocikla avārijā uz ceļa 1996. gadā. tomēr par spīti visam, Bruno nespēja pamest sacīkstes, un pēc pilngadības sasniegšanas darīja visu, lai agrieztos autosportā. Tas arī izdevās, arī māte samierinājās ar dēla lēmumu, un tā 2004. gadā Bruno piedalījās sešos Lielbritānijas Formula BMW čempionāta posmos Carlin Motorsport komandas sastāvā, izcīnot sešus punktus, augstākā vieta - sestā. 2005. - 2006. gadā Bruno brauca Räikkönen Robertson Racing komandā British Formula Three čempionātā, interesanti, ka komandas īpašnieki ir F1 čempions un tagadējais WRC rallija pilots Kimi Raikonens kopā ar saviem menedžeriem. 2005. izdevās trīsreiz apciemot pjedestālu un kopvērtējumā 10. vieta. 2006. Bruno jau izcīnija piecas uzvaras, un kopvērtājuma ieņēma 3. vietu. Zīmīgi, ka Bruno Senna savas uzvaras F3 vairākkārt izcīnja tieši lietus sacīkstēs, kā zināms, tieši ar savu māku pilotēt formulu lietū bija slavens arī Airtons Senna. 2006. gadā Senna arī piedalījās kādā neparastā britu TV šovā - Vroom Vroom, tam bija 8 sērijas, un šova būtība tāda - katrā sērijā Bruno sēžas kādā mašīnā un cenšas ar to pēc iespējas ātrāk uzbraukt līdz daudzstāvu autostāvvietas augšējam stāvam :D
2007. - 2008. gadu Bruno Senna pavadīja GP2 čempionātā, pirmo sezonu aizvadot Red Bull sponsorētās Arden International komandas sastāvā. Sezona izvērtās neviennozīmīga - debijas posmā 4. vieta, trešajā posmā uzvaru, tomēr sezonas vidus un beigas nebija pārāk veiksmīgi, kopvērtējumā dodot Bruno 8. vietu un 2. vietu starp debitantiem. 2008. Bruno nomainīja komadu - uz iSport International, kurā brauca kopā ar indieti Karunu Čandoku, starp citu, arī F1 viņi būs komandas biedri. GP2 Āzijas čempionātā togad Bruno ieguva 5. vietu. GP2 sacīkstēs Bruno izcīnija 2 uzvaras, un 6 pjedestālus, kopvērtējumā kļūstot par vicečempionu. Neparasts atgadījums notika GP2 sacīkstē Istanbulā, kad Bruno avarēja, saskrienoties ar uz trases nezkā pēkšņi izskrējušu suni :D mašīnas piekare bija sabojāta, bet pašam pilotam nekas slikts nenotika. Suns gan avārijā gāja bojā :( šie notikumi redzami trešajā video
2008. gada ziemas F1 testos pirmo reizi piedalījās arī Bruno Senna - testējot Honda formulu. Bruno sevi parādīja labi, atpaliekot tikai 0.3 s no tābrīža Honda braucēja Džensona Batona. Pastāvēja liela iespējamība, ka Bruno ieņemtu Honda otrā pilota vietu, tomēr svītru visam pārvilka Honda lēmums par F1 pamešanu. Citās komandās vietu neatradis, Bruno meklēja citus variantus. Veicis pārrunas par iesaistīšanos DTM salonautomobiļu čempionātā, Bruno izlēma sezonu pavadīt braucot ar sporta prototipiem dažādās izturības sacīkstēs, tajā skaitā 24 stundu Le Mānas braucienā un arī Le Mans Series čempionātā, kur ar 2 pjedestāliem Oreca komadas sastāvā ieņēma 8. vietu.
2009. gada oktobrī Bruno noslēdza līgumu ar F1 2010. gada vienu no jaunajām komandām - Campos Meta. Uz starta šodien gan komanda tika knapi knapi, jo bija problēmas ar finansēm, komandu izglāba tikai jauns investors, spāņu uzņēmējs José Ramón Carabante kas nopirka akciju kontrolpaketi un pārņēma komandu savā kontrolē pavisam nesen. Komanda tagad saucās Hispania Racing Team, jeb vienkārši HRT racing. Šodien notiekošie piektdienas treniņbraucieni pirms Bahreinas posma HRT komandai būs pirmais reālais izbrauciens trasē ar jauno formulu, tomēr, ja tehnikas izturība nepievils, Bruno var būt laba iespēja pierādīt savu talantu, vismas uz citu jauno komandu fona.
Iespējams, jau šajā nedēļas nogalē varēsim vērot sākumu Sennas uzvārda atdzimšana F1, cerams atbilstošā kvalitātē. Interesanti, ka Bruno Senna, tāpat kā tēvocis, praktiski visur, piemēram, arī HRT formulas prezentācijā, redzams zilas krāsas cepurītē, jeb keponā, kā arī savai ķiverei izvēlējies krāsojumu, kas ļoti līdzīgs Airtona ķiverei - to un vēl dažāda bildes + video skatamies tālāk